вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4555 прочитания

    ИТ продуктите в България: Какви продукти разработва ICDSoft

    За продуктите, екипите и технологиите научете от Георги Балджиев, продуктов мениджър в компанията
    29 март 2022, 16:39 a+ a- a

    ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага все повече и все по-интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота.

    По какви продукти работи ICDSoft разказва Георги Балджиев, продуктов мениджър в компанията.

    Кой е основният продукт, по който работят екипите в България?
    ICDSoft няма екипи извън България. Ние сме компания, изцяло развивана тук. ICDSoft е имала винаги само един основен проект и той е да предоставя най-добрия и цялостен продукт за хостинг на всеки свой клиент по всяко време. Това е мисията, с която е основана компанията през далечната 2001, и това е основната задача, която имаме като компания оттогава. Тази мисия е раждала и все още ражда стотици задачи и проекти, които успяваме да решаваме и развиваме вече 21 години.

    Бихте ли разказали накратко за продукта?
    Това да предоставяш най-добрия възможен хостинг продукт, не изисква нещо по-различно от нужното да предоставяш какъвто и да е друг качествен продукт. Трябва да знаеш нуждите, които този продукт посреща, и да разбереш как да го направиш най-ефективен в това. Следвайки тази мисия в годините, сме имали цели в няколко основни направления. Създаване на пакет от услуги, които са с параметри, достатъчни за всеки проект – от най-малкия личен сайт, до тежки уеб портали, без да си позволяваме да прекрачваме границите на реалността и етичното продуктово позициониране. За разлика от много доставчици на хостинг услуги, ние никога не сме обещавали параметри, които не предоставяме наистина като неограничено дисково пространство например. Ефективността на екипа ни и яснотата в поставените цели прави това възможно от първите дни на компанията. Когато другите доставчици предоставяха пакети с по 10 MB дисково пространство, нашият най-малък пакет беше 333 MB. Същата тази ефективност ни помага днес да предоставяме решения като споделен хостинг, WordPress хостинг и менажирани VPS услуги с включени екстри без допълнително заплащане като: ежедневни бекъпи, архивиране на съдържание от социалните мрежи и много други.

    Разбирането на нуждите на нашите партньори засяга и нашата ценова политика. Нашата програма за партньорство винаги е награждавала лоялността и взаимното доверие. И от първите дни до днес отстъпките за нашите партньори са били основен инструмент, с който да демонстрираме тези принципи. Ние винаги сме предоставяли отстъпки при подновяване. С времето направихме тези отстъпки динамични и награждаващи клиентите, които ни се доверяват с повече проекти. Тези условия след това бяха добавени и за новите поръчки, с което подобрихме значително нашите партньорски условия. Тези решения са допринесли за това в момента да имаме хиляди партньори, опериращи с до 90% отстъпка за нови услуги и до 50% отстъпка от цените ни за подновяване. Разбирането ни за техническите предизвикателства пред модерния уеб проект доведе и до наши уникални in-house решения, предоставени на всеки клиент по подразбиране, като поддръжка на технологии за забързване на уебсайтове чрез PHP-FPM с OPcache и допълнително сървърно кеширане, формиращи оптимизирана и сигурна среда за клиентските сайтове.

    Основна задача е и да предоставяме този пакет от услуги на конкурентни и справедливи цени, без да се жертва качеството. Първоначално невидимите за клиентите детайли като: наличието на перфектна техническа поддръжка, висока пропорция между резервни и активни хостинг машини, архивиране по подразбиране и инфраструктура, позволяваща ни да постигаме невероятни ъптайм и стабилност през цялото съществуване на компанията, са основни линии, по които никога не сме спирали да работим.

    Колко души работят и какви специалисти са те?
    Към момента имаме 8 уеб и системни програмисти, 5 системни администратори, 2 QA специалисти и 2 дизайнери. Във всеки един момент работим едновременно по няколко проекта, като в зависимост от дадения проект в него може да участват до 5 програмисти, поне 1 администратор, както и поне 1 QA специалист.

    В почти всички проекти участие вземат и колегите от отдела ни за техническа поддръжка. Освен това те се грижат и за поддържане и обновяване на съдържанието на нашия сайт icdsoft.com, на нашия блог, на нашата онлайн документация, както и на нашия YouTube канал.

    Какви технологии използвате?
    Почти всички системи, използвани от компанията, както и тези, предоставени на клиентите ни, са планирани и изработени вътрешно от нашите специалисти. Всички клиентски системи се хостват на Linux базирани сървъри. Програмните езици, които използваме най-често, са: PHP, Perl, Python и C.

    Как е организиран работният процес и каква е мениджмънт структурата при отделните проекти?
    Във времето сме опитвали много конфигурации, като винаги сме се стремили да еволюираме в зависимост от нуждите на компанията и да разпределяме ресурсите ѝ по най-ефективния възможен начин към текущия момент. Имали сме периоди с двама продуктови програмисти, както и периоди с единадесет колеги в този отдел. Имали сме периоди, в които сме развивали максимално системите за поддръжка и мониторинг, както и периоди, в които основните ни проекти са били насочени към развиването на продукти за специфични клиентски нужди.

    В компанията няма йерархия с изразена вертикална структура между екипите с цел всеки екип да съществува максимално ефективно само ако може да оперира в симбиоза с всеки останал. Сформирането на идеите, специфицирането на проектите, и осъзнаването на проблемите, които решаваме като компания, са продукти на взаимни усилия, които не са ограничени до нито един отдел или член от даден екип. След зараждането на нова идея, където и да е в компанията, тя бива обсъждана в отворен формат с всички колеги, желаещи да се включат в дискусия. Така, с участници от всеки екип, с различни гледни точки за идеята, бързо отсяваме добрите и адекватните от неприложимите или ненужни проекти. Щом една идея оцелее след проверката на първоначалната дискусионна фаза, тя бива приоритизирана и складирана за изпълнение, като в този момент е напълно ясно кой от екипите ще поеме водеща роля в изпълнението ѝ и ще движи съпътстващия я проект. В самите екипи поддържаме стандартна йерархия и всеки екип си има технически лидер, отговарящ за организацията в екипа и за нуждата от чисто процедурните връзки с останалите екипи. Така канализирана, комуникацията между отделите не страда от проблеми, породени от липса на видимост или неяснота по вътрешно екипните процеси, понеже техническият лидер е в течение на всички текущи процеси за неговия екип.

    Как се промени продуктът през годините?
    Компанията е основана по време, когато хостинг доставчиците полагаха минимални усилия в директното обслужване на клиентите си с адекватна техническа поддръжка. В този период отговори на клиентски запитвания често отнемаха по 24 часа и варираха много в полезността си. Ние си бяхме поставили за задача да направим адекватната техническа поддръжка основен параметър в хостинг услугите. В тези времена изобилстваха персонални сайтове и сайтове на хобисти и малки бизнеси. Технологиите се развиваха много бързо и варираха в качеството на решенията, които предоставяха на ползвателите си, което правеше следенето им и възприемането им много трудно за повечето желаещи да имат собствен сайт. Ние се посветихме на това да подберем най-ефективните и качествени решения, да ги документираме с удобни за проследяване онлайн статии и да изградим система за техническа поддръжка без никакви ограничения за естеството, сложността и времето, в което може да бъде използвана. При изграждането на тази система имахме за цел и да гарантираме време за отговор на всеки въпрос под 15 минути. В първия месец от въвеждането на системата ни за техническа поддръжка, в началото на 2002, постигнатото средно време за отговор бе 9 минути, а впоследствие успяхме да подобрим средното време за отговор до 6 минути. Това са показатели, които са уникални дори и към текущия момент, когато всеки хостинг доставчик вече знае, че качеството на техническата поддръжка е основен и определящ показател за качеството на хостинг услугата като цяло.

    По-късно, с бума в развитието на хостинг услугите като цяло, започнаха да се появяват глобални доставчици на контролни панели, решения за виртуализация, както и хиляди уеб приложения за хостване. По-евтиният и гарантиран подход да останеш модерен, беше да интегрираш услугите на тези доставчици за своите клиенти, но това значеше и да не можеш да отговориш на специфичните нужди на отделните проекти, освен ако и външният доставчик не предостави решения за тях. Ние решихме, че след като клиентите ни са повярвали в нас, купувайки нашата услуга, то ние сме длъжни да се движим със скорост, отговаряща на техните директни нужди, и да не крачим редом с всички останали доставчици, избрали да ползват готовите решения. Това остава основен модел при нас и до ден днешен. С единични изключения всеки предоставен продукт е изработен вътрешно и е специфициран от реалните нужди на нашите клиенти.

    Напоследък сложността на технологиите за изграждане на уеб проекти надскочи нивото, което може да бъде постигнато без професионални усилия, и това сформира два основни тренда в типовете хостинг проекти. Първият тренд е популяризирането на решения за поддържане на уеб присъствие без нужда от значими технологични познания, като тук най-популярен е WordPress. Вторият тренд е сайтовете и проектите да бъдат изработвани от професионални уеб агенции и дизайн студия. Ние успяхме навреме да реагираме и в двете посоки. На първия тренд, предоставяйки наше безплатно решение за автоматизиране и управление на WordPress проекти с всеки хостинг акаунт. Втория тренд посрещнахме с въвеждането на административен интерфейс, улесняващ централизираното управление на множество акаунти и свързаните с тях услуги, както и комплект допълнителни инструменти, помагащи на уеб агенциите да приложат собствените си развойни процеси при работата с услугите, закупени от нас. С въвеждането на този централен инструмент започнахме да развиваме активно и нашите партньорски ценови програми.

    Кои са най-големите предизвикателства?
    Най-трудното за постигане, но и най-възнаграждаващото умение на един бизнес е да вижда ясно истинските проблеми на клиентите си и да ги превръща в свои успешно завършени проекти. Смятаме, че сме развили това умение напълно. И наградата ни за това е постигането на уникално взаимно уважение и лоялност с нашите клиенти. Това се демонстрира ясно от факта, че към днешна дата средният период, от който активните ни клиенти ползват нашите услуги, е 9 години и 3 месеца.

    Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите?
    ICDSoft просперира в силно конкурентния хостинг пазар вече повече от 20 години и в нито един момент не е забавила хода си на развитие. Клиентите ни получават винаги ефективна и удобна услуга без никакви компромиси с качеството и без да преживяват регулярни ценови шокове поради факта, че ние постоянно повишаваме нашата ефективност. Към момента оперираме с коефициент на задържане на клиентите ни от над 87%, което, комбинирано с уникалните ни оценки за качество и лоялността на нашите партньори, ни позволява да поддържаме стабилни финансови показатели, без да инвестираме в директен маркетинг. Нашият основен маркетинг канал винаги са били препоръките на нашите съществуващи клиенти. Поради сложните времена, които комбинираха времево редица антропологични казуси, ние осъзнахме, че едно от най-големите ни постижения е това, че нашите бизнес принципи са ни позволили да можем да помагаме на нашите клиенти и извън техните хостинг нужди. В началото на пандемията предоставяхме кислородни концентратори и защитни средства на нуждаещи се институции. С развитието на кризата и първоначалния шок за редица бизнеси ние успяхме да омекотим финансовите удари поне доколкото те касаеха хостинг разходите им и подновявахме безплатно всички услуги на клиентите ни от България. С налагането на регулярни локдаун периоди видяхме, че за редица бизнеси появяването им онлайн е въпрос на оцеляване и успяхме да подпомогнем всички наши текущи партньори от България, активирайки напълно безплатно всички наши услуги. Бързо успяхме да предоставим и напълно безплатно решение за конферентни връзки на всеки наш клиент по света. Произведохме и раздадохме земеделска продукция от наши градини на нуждаещи се хора.

    В период на ограничена международна мобилност станахме главен спонсор на едно младо момиче – Зара Ръдърфорд. Тя постави световен рекорд за най-млада жена, обиколила самостоятелно света със самолет. А самият рекорд е посветен на популяризирането на усилията за постигане на равнопоставеност на жените и мъжете, преследващи научни кариери и кариери в авиацията, където все още се наблюдава огромно несъответствие между половете.

    Какво предстои?
    В момента сме единствен партньор в нов опит за световен рекорд за обиколка на света с ултралек самолет. Мак Ръдърфорд, който е брат на Зара, иска да покаже, че бъдещето е на младите иноватори и че всеки може да промени обществото около себе си към по-добро, ако има правилни принципи и мечти, както и желание да действа за постигането им. Ние от ICDSoft правим това от над 20 години. И да участваме в това начинание беше едно от най-естествените решения, които сме взeмали като компания.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на ICDSoft EOOD в JOBS.bg тук


    ВИЖТЕ ОЩЕ

    ИТ продуктите в България: Какви продукти разработва „Алтерко“
    ИТ продуктите в България: Какви продукти разработва OfficeRnD?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Motion Software?

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Matrix Eastern Europe?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Mobile Wave Solutions?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи TINQIN?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Tek Experts?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва TIMIFY?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Eos Matrix?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи GemSeek?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Milestone?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи ITGix?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Devision?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Acronis?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи EPAM Systems
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи KPMG ITS?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Scalefocus?

    ИТ проектите в България: Какъв продукт разработва OpenTag?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Anakatech?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Flat Rock Technology?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Atos Bulgaria Competency Center
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Balkan Services?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Нетера?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Fourth?
    ИТ проектите в България: По какви продукти работи Dynamo Software?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Мнемоника?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Paysafe?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Alcatraz AI?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва PROS?

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи News UK екипът на Questers?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Tick42?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Grafixoft?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Gameloft?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва VMware?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи HeleCloud?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва AtScale?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Smart IT?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Infragistics?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Appolica?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Astea Solutions?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи „Сенсата Технолоджис“?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи HPE?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Mansion?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи А1 България?

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Dreamix?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Immedis?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи SEEBURGER?
    ИТ продуктите в България: По какви продукти работи DIGITALL
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Енетпулс?
    ИТ проектите в България: Какъв продукт разработва StorPool Storage?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Блубито?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Модис?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Playtech?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Coherent Solutions?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Experian?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DHL Freight ESS?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи "Бианор Сървисиз"
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи МенторМейт?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Proxiad?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DataArt?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Resolute Software?
    ИТ продуктите в България: Какви продукти разработва Progress?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 минути
    преди 27 минути
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 3 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 3 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд
    преди 4 часа
    „Аурубис“ инвестира още 800 млн. лв. у нас
    Компанията ще разшири рафинерията си за катодна мед и ще изгради два нови фотоволтаични парка
    преди 5 часа
    Японската Nidec с втора инвестиция у нас
    Nidec Instruments откри научно-развоен изследователски център в София