петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8187 прочитания

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Mansion?

    За проектите, екипите и технологиите, които използват, научете от Николай Николов, ръководител на отдел R&D в Mansion
    02 февруари 2022, 16:34 a+ a- a

    Николай Николов - ръководител на отдел R&D в Mansion

     ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага все повече и все по-интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота.  

    По какви проекти работи Mansion  в България, пред Economy.bg разказва Николай Николов, ръководител на отдел R&D.

    Mansion Group е компания с над 18-годишна история в онлайн гейминга с международно признание. Групата управлява три водещи онлайн казина, включително Casino.com, MansionCasino и Slots Heaven, както и спортния канал MansionBet.com. Mansion Group е носител на редица престижни награди в индустрията – GibSams Wellbeing at Work Recognition Award 2021, IGA 2020 Best Customer Service Company, IGA 2020 Best Customer Service Company, WiG 2019 Employee Wellbeing Award, Online Casino Operator of the Year 2018, Most Responsible Online Gambling Operator, Global 2018 от Capital Finance International Awards. Кампанията на MansionBet Cheltmas спечели престижната награда EGR Marketing and Innovation Awards 2021 за маркетингова кампания (спортни залагания), с което затвърждава позицията си на един от лидерите в онлайн игрите.

    Кой е основният проект/продукт или ключовите проекти/продукти, по които работят екипите на Mansion в България?
    Mansion е един от лидерите в online gambling сферата в Европа и Азия като компанията е най-известна и успешна със сайтовете www.Casino.com и www.MansionCasino.com, които се радват на много висока посещаемост. Продуктите, които развиваме и поддържаме, са главно свързани с изграждането на уеб портали за хазартни игри като фокусът е върху предоставяне на възможно най-вълнуващото и персонализирано изживяване на играчите в самите портали. Имаме много голям и разнообразен списък от различни игри – слот машини, картови и live stream игри, както и различни доставчици на игри, като постоянно добавяме нови и обновяваме текущите. Бих казал, че начинът, по който предлагаме нашите игри, е основното, което развиваме, като, разбира се, около това има стотици важни и интересни съпътстващи функционалности.  

    Бихте ли разказали накратко за всеки от тях?
    Развиваме продуктите си в няколко посоки. Едната е свързана с визуалното представяне на порталните страници, включително началната страница, която съдържа списък от игри, всички функционалности около ползване на игрови акаунт, плащания към различни доставчици на разплащания, както и създаване и поддръжка на всички вътрешни страници на порталите, тяхното визуално представяне, и не на последно място – поддръжката на гъвкавата ни backoffice платформа, която управлява всичко това. Преди да посетят нашите портали, играчите попадат в различни канали и маркетингови кампании, чиято главна цел е да спечелят повече потребители, които да ни посетят. Друга посока, в която работим, е развиването на разнообразни маркетингови канали за промотиране на нашите портали в самите портали – автоматизирани съобщения и предложения към играчите, прилагане на бонусни схеми и сегментиране на аудиторията ни, автоматизирана интеграция с различни платформи за целите на маркетинга и много други. Към това спада и CRM каналът ни за помощ и комуникация с играчите в реално време – нашият чат и интеграцията ни със CRM платформа за целта на нашия отдел „Маркетинг и операции”– обслужване на клиенти, вдигане на различни тикети, автоматизирано обслужване в зависимост от вида на комуникацията и много други. Като платформи имаме както мобилна и десктоп уеб версия, така и мобилни приложения, които развиваме като отделна част от портфолиото от продукти заради специфичното изживяване, което предоставят мобилните приложения  спрямо останалите платформи. Не на последно място, за нас е важно играчът да е защитен и осъзнат за последствията по време на игра. За тази цел имаме интеграции с всички необходими платформи, които законодателството на съответната страна изисква. Идеята е по този начин да предпазим играча от евентуални финансови и други вреди.  

    За всяка от различните насоки в нашия бизнес има съответен екип, който се занимава с техническата имплементация и тестването ѝ. В момента в Research & Development екипа на компанията имаме 4 обособени екипа:  

    •Acquisition Dev екип – кампании за набиране на трафик и изследване на поведението на играча; 

    •Core Dev екип – основни функционалности в порталите, логика за игровия акаунт и интеграциите по разплащанията, разработка на страниците с игри, от frontend и backend страна, Compliance функционалности и други; 

    •Marketing Dev екип – подпомагащ Realtime Marketing и Customer Relations Marketing отделите и всичко свързано с техните кампании, интеграции и автоматизация на логика по тях; 

    •Mobile Dev екип – занимаващ се с мобилните ни приложения.  

    Отделно от R&D отдела на компанията имаме Devops и Networking отдели, които ни помагат в развитието на проектите в архитектурно и инфраструктурно отношение, а също така и BI отдел, занимаващ се с data warehousing, бизнес отчети и всичко, свързано с огромните потоци от данни, с които боравим на дневна база. 

    Колко души работят по всеки от проектите и какви специалисти са те?
    Dev екипите са средно по около 5 души, включващи Dev и QA колеги, като в зависимост от екипа имаме различни специалисти – такива, които се занимават с разработването на  frontend, backend и mobile, както и manual и automation QA колеги. Също така имаме и системен архитект, който подпомага заедно с мен екипите в архитектурните решения. Всички QA колеги, освен като част от Dev екипите, участват и в общия QA екип, където споделят общи практики и се подпомагат взаимно.  

    Какви технологии използвате за отделните проекти?
    Технологиите, които използваме, са разнообразни. От frontend гледна точка имаме vanilla Javascript и Jquery, както и frontend framework като Vue.js + single page application концепцията, включително най-новите и стабилно работещи функционалности на ниво стилизиране и markup – CSS3 + Less и HTML5, Gulp, Webpack и други подобни алтернативи за изграждане на frontend ниво. От гледна точка на backend технологии имаме предимно Golang microservice event driven архитектура, която управлява почти всички услуги, които предлагаме на играчите. Backoffice платформата ни, която управлява съдържанието на страниците, включително и страниците с игри, и всичко останало по сайтовете, е написана на PHP + Laravel. Имаме доста работа с MariaDB като основен вид база данни, Redis за кеширане на данни, Kafka и RabbitMQ за управление и дистрибутиране на потоци от данни. От Devops перспектива имаме контейнеризация чрез Docker, и оркестрация чрез Docker Swarm и Kubernetes, Vault за сигурно съхраняване на данни за достъп до инфраструктурата. Отделно за всяка услуга, пращаме данни за метрики към InfluxDB и ги представяме графично чрез Grafana, логовете ни се пращат към ELK и се разглеждат през Kibana. CI/CD потока ни се осъществява през Bamboo/Bitbucket или Gitlab в зависимост от проекта, с тенденция да се мигрира към Gitlab. Има още доста съпътстващи технологии, като идеята е да се придържаме възможно най-близо до техните нови и стабилни версии, както и постоянно да предлагаме подобрения в сегашната инфраструктура и архитектура чрез внедряване на нови такива. Архитектурата ни е комплексна, има много интеграции с трети страни, което прави работата много интересна и силно свързана с бизнес отделите, с които работим чудесно заедно.  

    Как е организиран работният процес и каква е мениджмънт структурата при отделните проекти?
    Dev екипите работят по SCRUM framework и Agile методологията, като начело на всеки екип има Dev Team Lead от техническа страна, както и Product Owner, представляващ бизнес страната. Както описах и по-горе, в екипите влизат и Dev и QA хора, като отделно от екипите има и QA екип, начело на който е QA Team Lead. Системният архитект на отдела помага на всички екипи във вземането на по-важни и комплексни технически решения, както и участва в дискусии с бизнес отделите относно по-сложни интеграции и бизнес логики на по-ранна фаза. Това се случва и с нашите Dev и QA екипни мениджъри, които също участват активно в тези дискусии и помагат за вземането на правилни решения откъм архитектура и бизнес логика. Аз ръководя и представлявам Research & Development екипа, като управлявам отдела и ролята ми е да помагам на всички останали в екипа както в техническите решения, така и в организацията на работата. Също така представлявам екипа пред останалите отдели в компанията, с които целта ни е да водим заедно компанията към успешни проекти. Моят пряк ръководител е техническият изпълнителен директор на компанията (CTO), като от него получавам и предавам на екипа си стратегията за архитектура и работна организация. Мисля, че в Mansion сме изградили добра структура за работа в екип и работен процес. Заедно всички работим в една посока и тя е постоянно усъвършенстване. За нас хората са от първостепенна важност и затова сме толкова успешни. Разчитаме на талантливи, умни и приятелски настроени хора, които изразяват себе си и идеите си свободно, уважават и ценят останалите от екипа и винаги са насреща, за да помогнат. 

    Как се промени проектът/проектите през годините?
    Бих казал, че Mansion се промени почти до неузнаваемост през годините. Mansion винаги е било интересно място за работа, защото има голяма динамика в gaming индустрията, което налага бързо темпо на промени от продуктова гледна точка. Когато се присъединих към Mansion преди доста време, имаше много на брой допълнителни портали, а сега сме се фокусирали по-скоро върху два, но силни и стабилни. Backoffice платформата беше различна, сега сме на доста по-модерна и гъвкава такава. CI/CD потокът ни сега е доста по-модерен и оптимизиран в сравнение с началото. Имаме зрял и стабилен процес за качване на промени по порталите, който също така ни дава нужната степен на гъвкавост. Имаме много на брой интеграции с външни платформи, като преди техният брой беше значително по-малък. Преди мобилните ни приложения бяха доста по-слабо застъпени като част от продуктовото портфолио, но сега са във възход и приоритетни. Преди имахме собствена вътрешна система за изследване на поведението на играча в порталите, сега вече залагаме все повече на Google Analytics и въобще пакета от продукти на Google. Имахме промени и от гледна точка на CRM и Marketing платформи, сегашните са доста по-модерни и гъвкави. Откъм техническа гледна точка сега в сравнение с преди  имаме доста по-разнообразна и комплексна архитектура, с много високо ниво на мониторинг, метрики и управление на инфраструктурно ниво, с всички нужни за целта архитектурни механизми, които да правят продукта стабилен и бърз за крайния клиент, както и по-бърз и безпроблемен за разработка. Тенденцията е Mansion да се развива все повече като компания със стабилно и иновативно технологично ядро  в лицето на R&D, Devops/Networking и BI екипите. Всички идеи, които са вкарани в проектите, от техническа и бизнес гледна точка идват чрез желанието и труда на нашите колеги, за да се реализират на практика в порталите ни с огромен обем трафик. Компанията е преминала през почти всичко възможно, но мога да кажа, че в момента е във възход като бизнес продукти и тяхната техническа реализация.  

    Кои са най-големите предизвикателства при този проект или при всеки от ключовите проекти, по които работите?
    От техническа гледна точка най-големите предизвикателства са да направим възможна интеграцията с толкова много платформи наведнъж и това да работи правилно, стабилно и бързо, като едновременно с това държим проектите в „добро здраве“ и с лесна поддръжка. За целта имаме чести архитектурни дискусии, в които вземаме решения за развитие на проектите, и подходящ мониторинг и метрики, които да следят поведението на всички услуги и приложения. От бизнес гледна точка най-голямото предизвикателство е динамиката в gambling индустрията, като трябва да държим добро темпо, за да сме в крак или пък дори да водим пред останалите конкуренти.  

    Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите за този проект/продукт или при всеки от ключовите проекти/продукти, по които работите?
    Екипът ни постоянно има поводи за гордост с проектите, по които работи. Скоро завършихме първа фаза на интеграция с Google Analytics и проекта за изследване на поведението на играчите. Това скоро започна да дава резултати за бизнес екипите, като им предостави доста по-добра видимост за вземане на бизнес решения. Завършихме 2 сложни интеграции с Realtime Marketing и CRM платформи, които дадоха много повече свобода и инструменти на бизнес отделите за увеличаване постъпленията в порталите. Завършихме съвсем скоро първа фаза на обновление на преживяването на играча за мобилните апликации, което се прие чудесно от самите играчи и бизнес отделите. Имаме доста подобрения откъм основни функционалности като нови страници с игри  с нова и по-бърза backend имплементация, множество подобрения по акаунт и payment зоните и още много други. 

    Какво предстои при този проект и/или отделните проекти?
    Главната посока, в която върви компанията, е стабилно позициониране в Северна и Южна Америка като пазари, което ще отвори вратите ни за още повече интеграции и проекти. Имаме доста интересна работа по текущите проекти, като голям процент от тях са в начална фаза и тепърва ще се разгръщат като бизнес стойност. Бизнес отделите ни имат сериозен списък от предизвикателства – от доразвиване на настоящите инициативи до техническа подготовка и развитие на нови. В gambling индустрията винаги е много интересно, защото нещата се променят много бързо, ако искаш да си водещ и в крак с останалите конкуренти на пазара. Предстои ни да развиваме както Acquisition, така и Realtime маркетинг каналите с всевъзможни подобрения, CRM бизнес логиката, Core функционалностите си и мобилните си приложения. Всичко това с главната цел да предоставим на играча приятно и защитено преживяване в нашите портали, с възможно най-добрите технологии, които могат да го направят реалност. 

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Меншън Технолъджи енд Опърейшънс Сентър ЕООД в Jobs.bg тук

     ВИЖТЕ ОЩЕ

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи А1 България?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Dreamix?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Immedis?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи SEEBURGER?
    ИТ продуктите в България: По какви продукти работи DIGITALL
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Енетпулс?
    ИТ проектите в България: Какъв продукт разработва StorPool Storage?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Блубито?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Модис?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Playtech?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Coherent Solutions?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Experian?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DHL Freight ESS?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи "Бианор Сървисиз"
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи МенторМейт?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Proxiad?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DataArt?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Resolute Software?
    ИТ продуктите в България: Какви продукти разработва Progress?

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 минути
    38 млрд. долара достигат загубите от финансови измами през 2023
    БОРИКА стартира инициатива за превенция на финансови измами
    преди 17 минути
    Започва поетапно изключване на отоплението за град София
    Изключването на топлоподаването стартира на 31 март
    преди 57 минути
    Богданов: ЕК одобри проект за единен инвестиционен портал
    Целта е да се обедини цялата административна дейност около обслужването на потенциалните инвеститори у нас
    преди 1 час
    БНБ: Има риск от нарастване на необслужваните кредити
    Очаква се затягането на условията в еврозоната да се пренесе върху лихвените проценти в страната
    преди 2 часа
    TSMC планира да увеличи работната си сила до 100 000 души
    Най-големият производител на чипове наема с огромни темпове