вторник, 28 септември 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1447 прочитания

    Йонатан Доминиц: Страхотните идеи се разпознават чрез тяхното въздействие върху ума и сърцето

    Бъдете искрени, хората възнаграждават брандове и компании, които им казват истината, казва основателят на Mindscapes с над 20 години опит в рекламната индустрия и клиенти като Google, Nestle, Coca-Cola
    01 септември 2021, 13:15 a+ a- a

    Йонатан Доминиц е основател на Mindscapes, инструктор и лидер на проекти за творческо усъвършенстване и иновации за рекламни агенции и компании. С 42 награди Cannes Lions, включително 3 Grand Prix, е отличена работата на агенции, обучени от Mindscapes и използващи техните методи за творческо мислене.

    Йонатан е управлявал лично проекти в множество компании и водещи световни рекламни агенции. Mindscapes действа на повече от 30 пазара по целия свят (Северна и Латинска Америка, Европа и Азиатско-тихоокеанския регион). Сред клиентите на Mindscapes са: BBDO, Dentsu, McCann Erickson, Leo Burnett, DDB, Lowe worldwide, Cheil WW, Isobar, Google, Baidu, Coca Cola, Mondelez, Pepsico, Samsung, Carlsberg, Nestle, Vodafone, Swedbank, Eurobank, Telenor.

    Йонатан Доминиц е сред лекторите на ФАРА 2021, който предстои от 8 до 11 септември в София. Дни преди фестивала се свързахме с Йонатан, за да му зададем няколко въпроса.

    Йонатан, как се раждат големите идеи в рекламата и как се разпознават?
    Има много и различни условия, които влияят и въздействат върху раждането на големите идеи. Това включва, освен редица други обстоятелства - проницателно мислене, способност да се направи нова връзка между неща, които никога преди не са били свързани, и способност да се наруши конвенционалното мислене и очакванията на получателя на идеята (зрители, публика, хора).

    Страхотните идеи се разпознават чрез тяхното въздействие върху ума и сърцето на хората, тоест способността им да изненадват и предизвикват психическо и емоционално въздействие, както и способността им да променят възприятията и да мотивират хората да реагират на рекламата или с продукта/бранда.

    Ако трябва да откроите няколко елемента на успешната реклама, кои ще са те?
    Кара ви да искате да видите/прочетете/чуете/реагирате на нея.

    Оставя следа в ума и сърцето ви.

    Чувствате се подтикнати да реагирате на нея: споделяте я, ангажирате се с нея, говорите за нея, размишлявате върху значението ѝ и т.н.

    Има определено въздействие върху начина, по който възприемате дадена тема, а това неминуемо оказва влияние и върху нагласите спрямо продукта или бранда.

    Какви тенденции наблюдавате в маркетинга и рекламата през последните години?
    Една от най-важните промени, които човек може да забележи, е, че колкото повече един бранд или компания действа и се държи по начин, който наистина зачита човешките ценности на грижа и дълбоко уважение към всички човешки същества, природата и околната среда, толкова повече тя получава доверие и положителни чувства от хората. Водещите брандове и маркетингови лидери са наясно, че все повече хора се интересуват от тези проблеми и че тяхната загриженост влияе на избора им по отношение на брандове, продукти и навици на консумация.

    Как виждате бъдещето на рекламната индустрия?
    Изпълнено с нови възможности. Тези, които са наясно с огромната отговорност, която имаме като комуникационни професионалисти в това да влияем на възприятията, мненията и поведението на хората, и тези, които знаят как да въздействат чрез положителни промени, ще се откроят и ще победят. И ще помогнат на всички нас, на цялото човечество, да оцелеем и процъфтим.

    Какво четете? Откъде черпите вдъхновение?
    Вдъхновявам се от природата, от медитация и от наблюдение и слушане на хората, които срещам. Чета главно за медитацията, будистките перспективи за вътрешната и външната свобода и други недуални духовни учения.

    Какъв съвет бихте дали на амбициозните рекламисти?
    Бъдете искрени, хората възнаграждават брандове и компании, които им казват истината дори когато и особено когато тя разкрие несъвършенство относно компанията/бранда/продукта. Помислете как можете да помогнете на хората да постигнат по-високи цели в живота си, да живеят по-смислен живот, да допринесат повече за благосъстоянието както на себе си, така и на хората около тях.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    ЕК започва да наблюдава собствеността върху медиите
    Става все по-трудно да се разбере кой е собственикът на медиите в ЕС, смята еврокомисарят Вера Йоурова
    преди 11 часа
    ЕK отпуска 95 млн. евро за подобряване на достъпа до тестове
    Общо 20 държави от ЕС ще получат осигурените средства
    преди 12 часа
    Над една трета от учителите са ваксинирани поне с една игла
    Засега няма причина да се преминава масово към онлайн обучение, посочи министърът на образованието
    преди 13 часа
    Японската централна банка ще продължи с програмите за подпомагане на бизнеса
    Според управителя Курода икономическото възстановяване ще стане по-ясно с намаляването въздействието на пандемията
    преди 13 часа
    Progress придобива Kemp
    Сделката на стойност $258 млн., е част от стратегията на Progress за растеж на бизнеса през следващите години