През 2014 таблетите ще завоюват 53% от общите приходи от мобилна реклама
Таблетите ще се превърнат в основна платформа за приходи от мобилна реклама през следващите две години заради големите си екрани и възможността за по-качествено медия потребление, показва ново проучване проведено от The Yankee Group и цитирано от MediaPost. Експертите са изчислили, че таблетите ще завоюват 53% от общите приходи от мобилна реклама през 2014 сравнено с 47% за мобилните телефони, като до 2016 делът на таблетите се очаква да нарасне до 60%.
Почти една четвърт от притежателите на таблети са склонни да кликнат върху реклама, докато използват мобилно приложение, а 29% биха закупили допълнително съдържание, разкрива още изследването.
Резултатите сочат и че таблетите постигат по-добри резултати спрямо смартфоните по отношение на мобилната реклама и търговия, както и при директните плащания. Например притежателите на таблети се сдобиват средно с 1.7 платени приложения месечно, докато потребителите на смартфони се задоволяват с 1.1 приложения. Освен това 35% от потребителите на таблети са закупили медийно съдържание през онлайн магазини в сравнение с 21% за смартфон притежателите.
Карл Хауи, вицепрезидент „Научни изследвания” в Yankee Group, смята, че през 2016 таблетите ще изместят персоналните компютри и лаптопите по продажби, което ще допринесе и за стабилните рекламни приходи в тази категория. Индустрията обаче все още трябва да се потруди върху разработването на ефикасни мобилни приложения и реклами, които да отговарят на интересите на потребителите, коментира още Хауи.