„Навсякъде по света наблюдавам преход от „ маркетинг за теб” (YOU Marketing) към „маркетинг за мен” (Me Marketing). От маркетинг тип „скъпи клиент” към маркетинг с лице и име, моето име”. Така започна семинара си известният израелски маркетинг експерт Рафи Албо. По време на рекламното изложение COPI’s в София той представи възможностите на персонализирания маркетинг и приложенията с добавена реалност.
„Ние обичаме себе си. И ако получим продукт с нас като част от него, веднага ще го харесаме. Me Marketing-ът променя всичко”, коментира Албо.
За проекта на Coca Cola с персонализираните етикети
„Има три нива на сложност при One-to-One маркетинга”, отбеляза той. Като пример за базовото ниво Албо посочи проекта на Coca Cola с имената.
„Какво направи Coca Cola? Те взеха нещо, което го има в индустрията отпреди 15 години. Отпечатаха 100-те най-популярни имена в България на етикети, използвайки дигитален печат. След тях всички започнаха да говорят за имената, но това е много базисен маркетинг”, допълни експертът.
„Вие също можете да използвате тази технология по много различни начини. Можете да принтирате имена върху етикети за кетчуп или за вино, или за шоколад”, предложи Албо на българските маркетинг специалисти. „Това е проста концепция за маркетинг. А всички, които познавам, говорят за Facebook, дигитален маркетинг или like-ове. Но никой не може да обясни на клиента, дали това води до ръст на продажбите му”, подчерта израелският специалист. „Защо не се върнем към основите? Ние всички сме човешки същества, какъвто е и българският потребител”, коментира Албо.
Персонализация чрез използване на баркод
Второто ниво при One-to-One маркетинга е персонализация чрез използване на баркод или sequential barcoding/QR. Вместо да се използват скучни и грозни баркодове, те могат да бъдат разпечатани и изрязани под различни забавни форми. „Представете си например стикери под формата на сърце, като всеки стикер има различен код. Можете да свържете всеки стикер с конкретно съдържание за потребителя, което може да бъде видяно, след като се сканира с мобилно устройство. Стикерът с баркода може да бъде залепен на бутилка вино, на кетчуп, на шампоан или на шоколад”, обясни Албо.
Персонализация с вашите снимки и послания върху продукта
„Третото ниво, което е най-сложно, но и най-впечатляващо, е истински One-to-One маркетинг. Това не са различни версии на имена или баркодове без мен в посланието. Тук става дума за истински Me Marketing”, подчерта израелският специалист.
Той даде пример с препарат за чистене с марката Kleenex. „Можете да се свържете чрез съответно приложение със снимките и албумите си на телефона или с Facebook албумите си, да изберете ваша снимка или снимка, която харесвате, да напишете послание и след една седмица да получите продукта с вашата снимка на него и вашето послание. Това е много ефективна методология да създадете всичко”, посочи маркетинг експертът.
Очаква се да открият до 3000 работни места, може да има раздвижване и при заплатите – новият председател на Асоциацията за иновации, бизнес услуги и технологии, пред Economy.bg