петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    14141 прочитания

    Мениджър „Продажби”, „Финанси” и „Маркетинг” са най-търсени от компаниите за директен подбор

    Услугите им се използват при търсене на позиции с месечна заплата между 5 000 и 20 000 лв., сочи проучване на Българската екзекютив сърч асоциация
    08 март 2013, 14:55 a+ a- a

    Най-търсените позиции през последната година от екзекютив сърч компаниите в България са били позициите мениджър „Продажби” (33,8%), мениджър „Финанси”  (14,7%) и маркетинг мениджър (11,7%), сочат резултати от проучване на Българската екзекютив сърч асоциация (БЕСА). Изследването е проведено сред представители на водещи компании в България на ниво президент, управител, изпълнителен директор и директор/мениджър „Човешки ресурси”.

    Според резултатите услугите на екзекютив сърч компаниите се използват основно при търсене на мениджърски позиции с месечна заплата между 10-20 000 лв. (39,47%), между 7-10 000 лв. (42,11%) и 5-7000 лв. (39,47%).

    Основните причини, поради които компаниите използват екзекютив сърч агенции, са високият профил на търсените кандидати, нуждата от конфиденциалност, нуждата от проучване на конкуренцията и пазара като цяло, ограниченото време за търсене и професионалността на процеса.

    Голяма част от респондентите на проучването оценяват като важни ексклузивността, разбирането на специфичните нужди на клиента, прозрачността на целия процес по подбора и отдадеността за постигане на положителен краен резултат.

    Когато дадена организация  избира консултантска компания, най-важните фактори при вземането на решение са  разбирането на търсената функция и на отрасъла (79,49%) и предишният опит в подобни проекти (69,23%). Много важни са също така имиджът на самата фирма (66,67%), както и този на консултанта, водещ процеса на директен подбор (56,41%).

    Освен за подбор на висши мениджърски кадри, над половината от участниците в проучването  биха използвали екзекютив сърч компаниите също и за коучинг и оценка на висшия мениджмънт. Като цяло бизнесът в България оценява високо нивото на предлаганите услуги от екзекютив сърч компаниите и очаква още по-голяма гъвкавост и тясно сътрудничество с тях в процеса на директно търсене на управленски кадри, сочат резултатите.

    Българската екзекютив сърч асоциация беше създадена през 2011. Нейни членове са водещи компании от този сектор в България: „Алекзандър Хюз”, „Бойден”, „Д-р Пендл и Писвангер”, „Педерсен и Партнърс”, ПMЦ София Интернационал, „Стантън Чейс” и „Нойман и Партнерс”. Основната цел на организацията е повишаване на професионалното ниво на услугите, които предлагат екзекютив сърч компаниите, чрез установяване на етични стандарти, маркетинг проучвания, информационни кампании и лобиране за адекватни закони и правила, касаещи тази индустрия.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 минути
    Проучване: 1/3 от финансовите директори в ЦИЕ тестват решения с GenAI
    Намирането на служители с правилните компетентности е най-голямото предизвикателство при въвеждането на AI, показва анкета на Deloitte
    преди 21 минути
    UBS продава активи на Credit Suisse на стойност $8 млрд.
    Сделката с Apollo е стартирала преди поглъщането на Credit Suisse от UBS
    преди 2 часа
    Очаква се пазарът на смартфони да се възстанови през 2024 г.
    Най-голям ръст се очаква в премиум сегмента, показват данни на Counterpoint Research
    преди 4 часа
    38 млрд. долара достигат загубите от финансови измами през 2023
    БОРИКА стартира инициатива за превенция на финансови измами
    преди 4 часа
    Започва поетапно изключване на отоплението за град София
    Изключването на топлоподаването стартира на 31 март