сряда, 22 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1492 прочитания

    Теодора Димова, Progress: Хибридната работа и гъвкавостта ще останат предпочитани и през 2025

    С новите AI инструменти очакваме още повече да се подобрят продуктивността и сътрудничеството между екипите, казва Старши Мениджърът „Служителско преживяване и операции“ в компанията
    30 декември 2024, 10:29 a+ a- a

    Теодора Димова-  Старши Мениджър „Служителско преживяване и операции“ в Progress. Снимка: Progress 

    Теодора Димова е Старши Мениджър „Служителско преживяване и операции“ в Progress, където ръководи екип от HR специалисти, отговорни за програмите за благополучие и ангажираност, индивидуалното и екипното представяне и принадлежност. Тя управлява разработването и внедряването на процеси и политики, съобразени с целите, културата и стратегията на компанията в България и глобално в сътрудничество с международен екип. Присъединява се към Progress през 2021 г., като има над 20 години опит в разнообразни сфери на човешките ресурси  и в различни сектори, сред които фармацевтичния, телекомуникационния и този на бързооборотните стоки.

    С Теодора разговаряме за предизвикателствата на хибридния модел на работа, който все повече компании прилагат през последните години, и какви инициативи помагат за сплотяване и ангажиране на хората в съвременната отдалечена работна среда.

    Теодора, какви са основните предизвикателства и възможности, които срещате в практиката си при хибриден модел на работа?
    През последните години хибридният модел на работа се доказа като успешен, предоставяйки избор и по-голяма свобода, като в същото време запазва продуктивността и мотивацията на хората. Нашите колеги в Progress високо ценят  гъвкавостта, баланса между работни и лични задължения и възможността за работа от разстояние. 

    Разбира се, при този модел на работа има и различни предизвикателства. Основните, които идентифицирахме съвместно с колегите ни и лидерите в Progress, бяха липсата на повече възможности за опознаване и изграждане на по-свързани взаимоотношения, което се случва естествено в присъствена обстановка.  Това ни мотивира да създадем повече формални и неформални събирания на живо и така през последните няколко години стартирахме редица  инициативи, където  колегите могат да прекарват повече време заедно, да се обединят около разнообразни хобита и активности и да споделят опит и идеи.

    Как се променя културата на компанията в условията на хибридна работа и какви стъпки предприемате, за да я запазите и развивате? Можете ли да дадете пример за добри практики и успешни инициативи в тази насока?
    Щастливи сме, че  успяваме да съхраним културата на Progress, базирана на  доверие, съвместна работа и уважение. 

    Сред най-новите ни инициативи са клубове по интереси и неформални събития с лидерския екип, които нарекохме Leadership Talks.  След края на пандемията  в желанието си местният лидерски екип да подсили чувството за принадлежност на хората в компанията, проведохме вътрешно проучване, с което да разберем нуждите на колегите в новия хибриден модел на работа. Сред отговорите бяха повече възможности за събирания на живо, споделяне на идеи и опит и социални активности. Така дадохме старт на най-новите инициативи и се радваме да видим положителната обратна връзка.

    Клубовете по интереси, създадени от колеги и подкрепени от компанията, са пет към този момент и са в различни области – четене, тичане, планинарство, футбол и волейбол. Те се радват на голям интерес, като средно членовете във всеки са между 50 и 80 души, които организират редовни активности. Най-важното е, че колегите намират съмишленици с еднакви хобита, създават нови запознанства и разширяват кръгозора си.

    Клуб по интереси планинарство. Снимка: Progress

    Другата ни инициатива, Leadership Talks, е поредица от неформални събития, където лидери и професионалисти от компанията споделят кариерни уроци, лични истории и опит. Така например до момента сме имали събития на теми като „Ключът към мотивирани екипи“, „Кариерно израстване и преход към лидерски позиции“ и „По-висока емоционална интелигентност за ефективно лидерство“. Често участват и гостуващи лидери от САЩ или други държави, където Progress има офиси. Най-ценното в Leadership Talks е, че това са сесии, в които като панелисти се включват колеги от всички нива в организацията и предоставят възможност за отворена дискусия по въпроси, които вълнуват участниците. 

    Leadership Talks. Снимка: Progress

    Как избирате кои клубове да бъдат подкрепени от компанията и в какво се изразява подкрепата? 
    Социалните клубове са инициатива на лидерския екип в България, осъществена съвместно с People екипа. Създаването на клуб по определена тема зависи изцяло от интереса на хората. 

    Всеки социален клуб се подкрепя и финансира от представител на местния лидерски екип, за да може да организира различни събития. Така например читателският клуб успешно организира куиз с близо 40 души и награди, а клубът по тичане участва в многобройни бягания, където вече може да се похвали със завидни успехи – тази година наша колега беше победител на Trun Ultra Run на 13 км при жени.

    Интересно е да споменем, че клубовете по интереси подкрепят редица каузи, сред които необходимостта от повече информираност за рисковете при женското здраве (Race for the Cure), подкрепа за незрящи и трудноподвижни хора („Светулки RUN“), изграждане на STEM център в основно училище в с. Владая („По стъпките на Алеко“). По повод Деня на народните будители клубът по четене дари над 100 книги към „Подари приказка” и „ЧитАлнЯта” за деца на възраст 0-2 г. и 10-15 г. Доброволчеството и благотворителността са важна част от културата ни в Progress и колегите ни с готовност отделят време, за да помогнат на общността. 

    Клуб по интереси волейбол. Снимка: Progress

    Какви нови идеи или активности планирате през 2025 година?
    Календарът ни със събития и инициативи е изключително богат и се радва на огромен интерес. Продължаваме с всички инициативи за благополучие на работното място, благотворителност в полза на обществото и неформални вътрешни събития. Търсим обратна връзка от колегите и я вземаме предвид при планирането на активностите.

    Как виждате бъдещето на хибридния модел на работа в Progress и как се подготвяте за новите тенденции в работната среда?
    Хибридният модел на работа и гъвкавостта ще останат предпочитани и през следващата година. Изкуственият интелект навлиза бързо в живота ни и с новите AI инструменти очакваме дори още повече да се подобрят продуктивността и сътрудничеството между екипите.  

    Извън технологичния напред за нас водещ фактор ще бъде поддържането на култура, базирана на доверие и уважение, многообразна и приобщаваща работна среда и  фокус върху менталното и физическото благополучие на нашите служители. 

    Как отбелязахте коледните празници в Progress и какви активности бяхте подготвили за хората?
    По традиция отбелязахме празниците с инициативата Holiday Vibes Week, която през годините се превърна в любима за колегите. Традиционният благотворителен базар е едно от най-чаканите събития, където колегите предлагат ръчно изработени декорации и свои ястия в празничен дух. Всеки екип дарява събраните средства на избрана кауза, която желае да подкрепи. 

    Благотворителен коледен базар. Снимка: Progress

    Не пропуснахме и децата на колегите, за които също бяхме предвидили забавни игри, коледно парти и много изненади в нашата детска градина.

    По време на традиционното ни Holiday Vibes парти празнувахме не само постиженията, екипния дух, колаборацията  и множеството социални каузи, подкрепени от колегите през годината, но отбелязахме и 10-годишнината на Progress в България. 

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Австрийският бизнес у нас: Заплатите вече не са сред предимствата на България
    Австрия е вторият най-голям инвеститор в България, но нови инвеститори няма, продължават да инвестират присъстващите вече компании
    преди 14 часа
    преди 15 часа
    myPOS придобива френската компания за касов софруер Toporder
    Финтех платформата разширява екипа си със 130 нови служители в България
    преди 19 часа
    Над 18 000 гръцки компании работят в България
    Гръцките инвестиции у нас надхвърлят 3,5 млрд. евро
    преди 1 ден
    Министерството на финансите пласира нов дълг от 300 млн. лева
    Заемът е под формата на 3-годишни държавни ценни книжа