С новите AI инструменти очакваме още повече да се подобрят продуктивността и сътрудничеството между екипите, казва Старши Мениджърът „Служителско преживяване и операции“ в компанията
Теодора Димова- Старши Мениджър „Служителско преживяване и операции“ в Progress. Снимка: Progress
Теодора Димова е Старши Мениджър „Служителско преживяване и операции“ в Progress, където ръководи екип от HR специалисти, отговорни за програмите за благополучие и ангажираност, индивидуалното и екипното представяне и принадлежност. Тя управлява разработването и внедряването на процеси и политики, съобразени с целите, културата и стратегията на компанията в България и глобално в сътрудничество с международен екип. Присъединява се към Progress през 2021 г., като има над 20 години опит в разнообразни сфери на човешките ресурси и в различни сектори, сред които фармацевтичния, телекомуникационния и този на бързооборотните стоки.
С Теодора разговаряме за предизвикателствата на хибридния модел на работа, който все повече компании прилагат през последните години, и какви инициативи помагат за сплотяване и ангажиране на хората в съвременната отдалечена работна среда.
Теодора, какви са основните предизвикателства и възможности, които срещате в практиката си при хибриден модел на работа?
През последните години хибридният модел на работа се доказа като успешен, предоставяйки избор и по-голяма свобода, като в същото време запазва продуктивността и мотивацията на хората. Нашите колеги в Progress високо ценят гъвкавостта, баланса между работни и лични задължения и възможността за работа от разстояние.
Разбира се, при този модел на работа има и различни предизвикателства. Основните, които идентифицирахме съвместно с колегите ни и лидерите в Progress, бяха липсата на повече възможности за опознаване и изграждане на по-свързани взаимоотношения, което се случва естествено в присъствена обстановка. Това ни мотивира да създадем повече формални и неформални събирания на живо и така през последните няколко години стартирахме редица инициативи, където колегите могат да прекарват повече време заедно, да се обединят около разнообразни хобита и активности и да споделят опит и идеи.
Как се променя културата на компанията в условията на хибридна работа и какви стъпки предприемате, за да я запазите и развивате? Можете ли да дадете пример за добри практики и успешни инициативи в тази насока?
Щастливи сме, че успяваме да съхраним културата на Progress, базирана на доверие, съвместна работа и уважение.
Сред най-новите ни инициативи са клубове по интереси и неформални събития с лидерския екип, които нарекохме Leadership Talks. След края на пандемията в желанието си местният лидерски екип да подсили чувството за принадлежност на хората в компанията, проведохме вътрешно проучване, с което да разберем нуждите на колегите в новия хибриден модел на работа. Сред отговорите бяха повече възможности за събирания на живо, споделяне на идеи и опит и социални активности. Така дадохме старт на най-новите инициативи и се радваме да видим положителната обратна връзка.
Клубовете по интереси, създадени от колеги и подкрепени от компанията, са пет към този момент и са в различни области – четене, тичане, планинарство, футбол и волейбол. Те се радват на голям интерес, като средно членовете във всеки са между 50 и 80 души, които организират редовни активности. Най-важното е, че колегите намират съмишленици с еднакви хобита, създават нови запознанства и разширяват кръгозора си.
Клуб по интереси планинарство. Снимка: Progress
Другата ни инициатива, Leadership Talks, е поредица от неформални събития, където лидери и професионалисти от компанията споделят кариерни уроци, лични истории и опит. Така например до момента сме имали събития на теми като „Ключът към мотивирани екипи“, „Кариерно израстване и преход към лидерски позиции“ и „По-висока емоционална интелигентност за ефективно лидерство“. Често участват и гостуващи лидери от САЩ или други държави, където Progress има офиси. Най-ценното в Leadership Talks е, че това са сесии, в които като панелисти се включват колеги от всички нива в организацията и предоставят възможност за отворена дискусия по въпроси, които вълнуват участниците.
Leadership Talks. Снимка: Progress
Как избирате кои клубове да бъдат подкрепени от компанията и в какво се изразява подкрепата?
Социалните клубове са инициатива на лидерския екип в България, осъществена съвместно с People екипа. Създаването на клуб по определена тема зависи изцяло от интереса на хората.
Всеки социален клуб се подкрепя и финансира от представител на местния лидерски екип, за да може да организира различни събития. Така например читателският клуб успешно организира куиз с близо 40 души и награди, а клубът по тичане участва в многобройни бягания, където вече може да се похвали със завидни успехи – тази година наша колега беше победител на Trun Ultra Run на 13 км при жени.
Интересно е да споменем, че клубовете по интереси подкрепят редица каузи, сред които необходимостта от повече информираност за рисковете при женското здраве (Race for the Cure), подкрепа за незрящи и трудноподвижни хора („Светулки RUN“), изграждане на STEM център в основно училище в с. Владая („По стъпките на Алеко“). По повод Деня на народните будители клубът по четене дари над 100 книги към „Подари приказка” и „ЧитАлнЯта” за деца на възраст 0-2 г. и 10-15 г. Доброволчеството и благотворителността са важна част от културата ни в Progress и колегите ни с готовност отделят време, за да помогнат на общността.
Клуб по интереси волейбол. Снимка: Progress
Какви нови идеи или активности планирате през 2025 година?
Календарът ни със събития и инициативи е изключително богат и се радва на огромен интерес. Продължаваме с всички инициативи за благополучие на работното място, благотворителност в полза на обществото и неформални вътрешни събития. Търсим обратна връзка от колегите и я вземаме предвид при планирането на активностите.
Как виждате бъдещето на хибридния модел на работа в Progress и как се подготвяте за новите тенденции в работната среда?
Хибридният модел на работа и гъвкавостта ще останат предпочитани и през следващата година. Изкуственият интелект навлиза бързо в живота ни и с новите AI инструменти очакваме дори още повече да се подобрят продуктивността и сътрудничеството между екипите.
Извън технологичния напред за нас водещ фактор ще бъде поддържането на култура, базирана на доверие и уважение, многообразна и приобщаваща работна среда и фокус върху менталното и физическото благополучие на нашите служители.
Как отбелязахте коледните празници в Progress и какви активности бяхте подготвили за хората?
По традиция отбелязахме празниците с инициативата Holiday Vibes Week, която през годините се превърна в любима за колегите. Традиционният благотворителен базар е едно от най-чаканите събития, където колегите предлагат ръчно изработени декорации и свои ястия в празничен дух. Всеки екип дарява събраните средства на избрана кауза, която желае да подкрепи.
Благотворителен коледен базар. Снимка: Progress
Не пропуснахме и децата на колегите, за които също бяхме предвидили забавни игри, коледно парти и много изненади в нашата детска градина.
По време на традиционното ни Holiday Vibes парти празнувахме не само постиженията, екипния дух, колаборацията и множеството социални каузи, подкрепени от колегите през годината, но отбелязахме и 10-годишнината на Progress в България.