сряда, 16 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1213 прочитания

    Какво представлява методологията Pro.Play®?

    Как този метод помага на мениджъри и екипи, разказват Ралица Любенова и Диляна Драгомирова от U Grow Academy
    16 август 2024, 14:52 a+ a- a

    Pro.Play®. Снимка: U Grow Academy

    Игровите методологии стават все по-разпространени при различни видове групови и индивидуални активности. Свързахме се с Ралица Любенова, Мениджър „Програми и обучения“ в U Grow Academy и Диляна Драгомирова, Изпълнителен директор на компанията, за да ни разкажат повече за една такава методология - Pro.Play®. Ето какво споделиха те пред екипа на Economy.bg:

    Какво представлява Pro.Play®?
    Диляна Драгомирова: Pro.Play® е иновативна игрова методология, която позволява дизайн и фасилитиране на различни видове групови и индивидуални активности с цел личностно и професионално развитие, учене, анализ на комплексни ситуации, изследване на различни гледни точки и други. Mетодът е разработен от международна консултантска организация, а вариантите и комбинациите от активности, които могат да се създадат с Pro.Play®, са над 65 000.

    Диляна Драгомирова, Изпълнителен директор на U Grow Academy. Снимка: U Grow Academy.
    Диляна е професионалист с над десетилетие опит в бизнес развитие, маркетинг и комуникации, създаване и управление на екипи в динамична бизнес среда. Нейният фокус е в развитието на иновативни обучителни решения.

    Какви инструменти използва?
    Ралица Любенова: Основният инструментариум са играчките и елементите от професионалния комплект на Playmobil, всъщност Pro.Play® e единствената официално лицензирана методология, одобрена от германския производител. Допълнително за активностите използваме платформи и темплейти, които насочват действията, придават смисъл на пространството и създават контекст, в който да се развие темата. Ролята на фасилитатора е да подготви дизайна и да дава инструкции, за да се случи игра с цел. Самата игра е изключително интуитивна и не изисква допълнителни умения за конструиране или предварителна подготовка.

    При какви активности е приложим?
    Р.Л.: Активностите може да са различни и като теми, и като варианти. В бизнес контекст най-често го използваме за групови активности – практически обучения, уъркшопове, събития за сплотяване на екипа, офсайт събития, сесии за разрешаване на конфликти, решаване на проблеми. Индивидуално може да се използва за различни видове консултации и коучинг.

    Свързани новини

    Какви теми могат да бъдат представени чрез него?
    Р.Л.: Pro.Play® е особено благоприятен за всички теми, свързани с комуникация, взаимодействие, отношения и обмен между хората, като например екипно взаимодействие, даване на обратна връзка, справяне с конфликтни ситуации и др. Подходящ е и за теми, изискващи аналитично, креативно или системно мислене, като например решаване на проблеми, търсене на творчески решения, създаване и промяна на процеси и др.

    Ралица Любенова е мениджър „Програми и обучения“ в U Grow Academy. Снимка: U Grow Academy
    Ралица Любенова е мениджър „Програми и обучения“ в U Grow Academy – академия за индивидуално и корпоративно обучение по меки умения, мениджмънт и лидерство. Тя е единственият у нас сертифициран фасилитатор, преминала и през трите нива на Pro.Play® методологията. Ралица има над 10 години опит в дизайна и фасилитирането на обучителни програми, уъркшопове, мастър класове и сесии за личностно развитие.

    Как се отразява на комуникацията на екипа?
    Р.Л. Една от суперсилите на Pro.Play® e, че много лесно преодолява бариерите в комуникацията. От една страна, през моделите хората много по-открито и уверено споделят своята гледна точка или начин на мислене. Методът предлага ефективни варианти за намиране на общ език и осъществяване на комуникацията между различни йерархични нива, поколения и култури.

    За групи от по колко души е приложим?
    Д.Д. Pro.Play® може да работи добре и с малки, и с големи групи, зависи каква е целта на активността и времето, с което разполагаме за нея. Можем да прилагаме метода за групи от 15 до 60 души.

    По какво се различава от други игрови методи за развитие на бизнес умения?
    Р.Л. В бизнес контекст се използват различни игрови методи и инструменти, всеки от които има своите плюсове и е подходящ за различни цели. Сравнявайки го с други методи, базирани на играчки, Pro.Play® се отличава с гъвкавостта и възможностите, които дава. От фасилитаторска гледна точка опциите са неизчерпаеми и позволяват да създадеш наистина уникално изживяване във всеки дизайн. От гледна точка на играещите методологията позволява бързо ангажиране в процеса без предварителна подготовка, наблюдение от трето лице и възможност за извличане на конкретни стъпки и действия, които да се приложат в практиката.

    Pro.Play® Снимка: U Grow Academy

    Компании от кои сектори и хора на какви длъжности проявяват интерес към този метод?
    Д.Д. Логично най-голям интерес към Pro.Play® имат HR и L&D професионалисти, които търсят разчупване на традиционния формат обучения, по-висока ефективност от проведените активности и не на последно място лесно ангажиране и въвличане на аудиторията. Представихме методологията чрез интерактивни уъркшопове на няколко HR събития и смея да кажа, че генерирахме голям интерес от различни сектори – технологични компании, производствени предприятия, финансови институции и ритейл. Pro.Play® е интересен и за мениджърите, които търсят иновативни решения за подобряване на екипната ефективност. C-level професионалисти пък се свързват с нас в търсене на иновативни подходи при офсайт събития, стратегически уъркшопове и инициативи, свързани с организационна култура. Интерес обаче има и не само от компании – много крайни клиенти на различни длъжности се записват в отворените ни Pro.Play® уъркшопове, за да усъвършенстват уменията си в едни от най-трудните работни ситуации – разрешаване на конфликти, даване и получаване на обратна връзка.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Digital Media Technology Sp. придобива ApiHawk
    Полска технологична група придобива бизнеса на българската софтуерна компания
    преди 14 часа
    НСИ отчита 1% дефлация през септември
    Годишната инфлация е в размер на 1,2%
    преди 17 часа
    Индонезия поиска Google и Apple да блокират Temu в магазините си за приложения
    Целта – да бъде запазен малкият и среден бизнес в страната от нелоялна конкуренция
    преди 18 часа
    България е готова да подкрепи инвестиции в развитието на дигиталната инфраструктура и свързаността
    Президентът Радев се срещна с представители на американски компании в областта на високите технологии, киберсигурността, дигиталната и комуникационната инфраструктура
    преди 1 ден
    Операторите на ваучери: 96% от потребителите са доволни от дигитализацията на ваучерите
    Броят на търговците, използващи ваучери за храна, се е увеличил от 1000 до 4 хил. месечно след дигитализацията