четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4377 прочитания

    ИТ екипите в България: Online Banking Project, DataArt

    Запознайте се с Online Banking Project екипа на DataArt и научете повече за работата, проектите и възможностите за развитие от Георги Стоилков - Project Мениджър
    27 октомври 2022, 12:06 a+ a- a

    От ляво надясно: Бобан Даниловски - Старши QA специалист, Георги Стоилков - Project Мениджър, Денис Юхно - Delivery мениджър, Иван Божков - Старши Софтуерен Разработчик, и Денис Ангелов - Старши Софтуерен Разработчик. Снимки: Economy.bg

    В новата рубрика на Economy.bg „ИТ екипите в България“ представяме ключови екипи във водещи технологични компании в България и ви срещаме с хората, които са част от тях. Лидери на екипи и ИТ професионалисти разказват повече за проектите, технологиите, начините на работа, както и за себе си, за своя професионален път и какво ги задържа в компанията. 

    Запознайте се с Online Banking Project екипа на DataArt и научете повече за работата, проектите и възможностите за развитие от Георги Стоилков - Project Мениджър.

    Георги Стоилков е Project Мениджър в DataArt. Работи в IT сферата от повече от 12 години с изразен фокус върху осигуряване на качеството. Ръководил е мултинационални QA екипи и е участвал в имплементирането и оптимизирането на процеси в няколко софтуерни компании. Геймингът и фотографията са негова основна страст, също така е фен на американския футбол. Колегите му го описват като позитивна и комуникативна личност, с която се работи лесно. Снимка: Economy.bg

    Представете ни Вашия екип – колко души (специалисти) сте и какво правите?
    В глобален план нашият екип, който работи по проекта, се състои от два големи екипа. Единият се занимава с разработка на мобилните приложения а другият – с уеб частта. Общо сме над 30 души, които са ситуирани в различни държави, сред които и България. 

    Какви технологии използвате?
    Технологиите, които използваме в проекта, са JavaScript, React, Typescript, Swift и Kotlin.

    По какви проекти работите?
    Екипът ни е фокусиран върху проект, свързан с изграждането на система за онлайн  банкиране за наш клиент – голяма корпоративна банка във Великобритания. Работим в много тясно сътрудничество с вътрешния ИТ отдел на клиента.

    Ние, като аутсорсинг екип, се занимаваме главно с frontend. 

    От 4 години насам Денис Юхно е Управляващ Директор на DataArt за България, като съвместява тази своя роля с работата си по проекти и с функциите си на Delivery мениджър за компанията. Счита, че тези две неща не са взаимоизключващи се, а се допълват, тъй като по този начин връзката му с екипа е по-силна, а работата – по-продуктивна. Денис е от Украйна, но през последните 7 години живее в България заедно със семейството си. Завършил е магистратура по приложна математика в Националния технически университет в Харков. Оттогава насам е натрупал повече от 18 години опит в софтуерния бранш както като разработчик, така и като бизнес анализатор, консултант и проектен мениджър. Снимка: Economy.bg

    Как работите в момента и колко често се събирате заедно в офиса?
    Политиката на DataArt е такава, че позволява работа от разстояние и всеки от нас има свободата да избира дали да работи от офиса, или от друго място. Тази възможност съществуваше доста преди появата на пандемията и отдавна разполагаме с вътрешна система за дистанционна комуникация, чрез която работата по проектите се случва гладко и ефективно.

    Въпреки това гледаме да се събираме в офиса поне веднъж седмично, тъй като това помага на хората в екипа да се опознаят, да се социализират и да си взаимодействат по-ефективно. Извън локалните ни срещи си правим и своеобразни глобални тиймбилдинги, по време на които си организираме неформални онлайн срещи с останалите колеги, които работят по проекта и се намират в различни части на света. 

    Как типично преминава един работен ден в екипа?

    Работим с Agile методологии – Scrum и Kanban. Екипът всеки ден обменя информация в рамките на т. нар. Daily Meetings. В същото време всеки има свободата сам да определи как точно да подреди програмата си и сме доста гъвкави. Не е толкова важно кога и от каква локация ще се свърши съответната работа, но е от съществено значение тя да бъде довършена навреме. За нас крайните срокове са много важни, тъй като те са свързани както с удовлетвореността на клиента, така и с регулаторните изисквания в банковия сектор, към който принадлежи проектът ни. 

    Бобан Даниловски е Старши QA специалист в DataArt. Присъединява се към компанията в средата на 2022 г. В момента е част от екипа, разработващ мобилно приложение за клиент от банковия сектор и се занимава с имплементацията на автоматизираните тестове. Работи от над 17 години в ИТ сферата с главен фокус върху тестване и осигуряване на качеството на софтуерни продукти и цялостни решения, но има опит и като софтуерен разработчик. Бил е част от екипи, разработващи различни технологични решения – от embedded systems в автомобилната индустрия през IoT решения за умни домове до desktop и web приложения за клиенти в банковата сфера, Adtech сектора и др. Бобан има експертиза в цялостния процес по разработка и поддържка на софтуер от гледна точка на осигуряване на качеството както като Мanual, така и като Automation QA (предимно с C#, Java и Python). Астрономията и античната история са негови хобита още от гимназиалните години. Почитател е и на класическия Hard Rock/Heavy Metal. Снимка: Economy.bg

    С кои други отдели/екипи работите най-често?
    Извън тясното ни сътрудничество с различни технически отдели от страна на клиенти работим активно с HR екипа на DataArt, както и с юридическия отдел на компанията. Работата ни с хората от HR е важна, тъй като е свързана с наемане на нови специалисти в екипа, който се разраства, с технически интервюта на кандидатите и т.н. От друга страна, всичко трябва да бъде юридически издържано във взаимоотношенията ни с клиента, което налага и работа с юристите от компанията.

    Денис Ангелов е Старши Разработчик в DataArt. Присъединява се към DataArt преди година и половина. През този период работи активно в проекти във финансовия сектор, използвайки Angular и React. Стреми се да допринася максимално за развитието на проекта и да помага на новите членове на екипа. Наскоро повишава професионалната си квалификация и вече изпълнява ролята на Старши Разработчик. Свободното си време Денис обича да прекарва сред природата, да чете книги, както и да надгражда познанията си с нови езици за програмиране. Снимка: Economy.bg

    Разкажете нещо, с което екипът Ви се гордее.
    Гордеем се с липсата на микромениджмънт и с това, че добрите резултати са налице, без да жертваме комфорта на хората в екипа. Пазарът на труда се променя и свободата и комфортът имат все по-голямо значение. Когато те са налице, това води и до по-добри резултати, а оттам и до по-доволни клиенти и повече проекти за компанията. 

    Какво обичате да правите заедно извън работно време?
    Стремим се да си организираме неформални срещи и да се събираме както в офиса, така и извън него. Често играем бордови игри, организираме си разходки сред природата, преходи в планината и като цяло гледаме да комбинираме работата с разтоварващи занимания, тъй като това винаги води до по-висока продуктивност. 

    Какво сплотява екипа Ви?
    Плоската организационна структура, която съществува в DataArt, се отразява положително на всички екипи, в това число и на нашия. Когато хората не са обременени от микромениджмънт, те са много по-склонни да си помагат взаимно, да се учат един от друг и да не задълбават в излишни междуличностни конфликти. Един екип не може да бъде сплотен изкуствено или насила. Това се случва тогава, когато хората са удовлетворени от работата си и когато са правилно подбрани както по отношение на техническите им умения, така и от гледна точка на soft skills. В това отношение мисля, че сме успели да постигнем високо ниво на сплотеност.

    Как се вписват нови хора във Вашия екип?
    При нас съществува доста добре организиран onboarding процес. Много хора на ключови Senior позиции съдействат активно на новите колеги и им помагат да се запознаят с техническите аспекти на работата и да се приобщят. Това прави навлизането в проекта бързо и ефективно. 

    Иван Божков е част от екипа на DataArt от няколко месеца и е Старши Софтуерен Разработчик в компанията. Той е от хората, преминали през доста обширен технологичен стек и различни архитектури – от технологии, използвани в роботиката и автономните автомобили, до комплексните банкови приложения. Специализирал е във frontend разработка на приложения, но винаги е отворен към решаване на проблеми както от backend естество, така и от инфраструктурна гледна точка. Харесва работата в дистрибутирани и крос-функционални екипи, в които процесите са динамични и постоянно се оптимизират.

    Освен това в компанията имаме т. нар. onboarding координатори, които също доста помагат с новоназначените колеги. Предвидени са три срещи с тях, за да се гарантира, че процесът на въвеждане е ефективен. Първата се провежда на третия ден от работата в компанията, втората е в края на втората седмица, а третата е след около месец – месец и половина от стартирането.  

    Как бихте допълнили изречението: „Ако ти си..., заповядай в нашия екип!“?
    Ако ти си човек, който иска да работи в компания, в която хората са основна ценност, в която няма стриктна йерархия, микромениджмънт и излишна бюрокрация, но има отлични професионалисти, интересни проекти и възможност да предизвикваш себе си и да надграждаш познанията си, заповядай в нашия екип! 

    И накрая как бихте описали сами Вашия екип?
    С една дума: Страхотни!

    Вижте по какви проекти работи DataArt

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на DataArt Europe Ltd в JOBS.bg 


    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ИТ ЕКИПИТЕ В БЪЛГАРИЯ:

    Екип SOC, Paysafe
    Екип UX/UI Team, Scalefocus
    Екип Engineering & Product Development, Nexo
    Екип Marketing Services, Experian България
    Екип Rapid Transfer, Paysafe
    Екип BIS platform QA, SEEBURGER
    Екип News UK Tech, Questers
    Екип Quality Engineering, Scalefocus
    Екип Клиентски Анализи, Hewlett Packard Enterprise
    Екип Custom Development, Milestone Systems
    Екип Sitefinity Cloud, Progress

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 34 минути
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 1 час
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 3 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 4 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 6 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк