Как ребрандирането ще се отрази на групата като работно място разказва Диана Демирева, Learning & Development експерт и част от екип „Човешки ресурси“
Диана Демирева, Learning & Development експерт и част от екип „Човешки ресурси“ на CluneTech в България
В края на 2021 мултинационалната група от технологични компании Taxback Group, която има над 20-годишна история и близо 1000 служители в България, обяви своя нов бранд, а заедно с това и новото си име - CluneTech. Как ребрандирането ще се отрази на хората в компанията и какви промени са планирани за тази година, пред Economy.bg разказва Диана Демирева, Learning & Development експерт и част от екип „Човешки ресурси“ на CluneTech в България.
Как ребрандирането ще се отрази на групата ви като работно място?
Новото ни име CluneTech ясно показва, че фокусът на бизнесите в групата е насочен все повече върху технологиите. Промяната отразява дълбочината и разрастването на броя на технологични решения, които компаниите в групата ни предлагат. Ребрандирането и промяната на името ни отразяват еволюцията и прогреса на групата от основаването ѝ през 1996 година до днес. Вече смело можем да се наречем технологичен хъб, посветен на идеята да прави бизнеса на своите клиенти по-лесен и по-успешен.
И макар с ново име, компаниите в групата ни остават същите, продължават да се разрастват и да привличат таланти.
Една от нашите цели във връзка с ребрандирането е свързана с това да продължим да стимулираме вътрешнофирмената ни #OneTeam култура. #OneTeam културата обединява служителите в CluneTech и e общовалидна за всички компании в групата ни. В основата на CluneTech са хората. Нашият основен фокус продължават да бъдат именно те. На служителите си разчитаме, за да предоставим отлично обслужване на клиентите и иновативни технологични решения, които да улесняват правенето на бизнес за тях.
Какво ново има да предложи на служителите си CluneTech през 2022 година?
Продължаваме да работим в посока подобряване на пакета с придобивки за служителите. След последните промени, направни през лятото на изминалата година, които включваха въвеждането на програма за подпомагане на служителите, застраховка „Живот“ и ден за доброволчество, още в самото начало на 2022-ра компанията реши да добави още два допълнителни дни отпуск за всички служители в България. Като допълнение към пакета с придобивки, който включва допълнителни дни отпуск за дългогодишните ни служители, новата придобивка от два дни годишно ще се ползва от всеки служител на фирмата от деня, в който се присъедини към компанията. Това е още един начин да кажем „Благодаря“ за усилията и старанието, които нашите колеги полагат. Новината, разбира се, беше приета с радост от всички.
Въвеждането на дистанционен модел на работа от началото на пандемията насам промени и начина ни на работа, като ни направи много по-гъвкави. Подкрепихме тази промяна с изцяло нова политика за организация на работата (Flexible Working Policy), която дава много по-голяма гъвкавост на служителите ни и с това цели да подкрепи баланса между работа и личен живот.
Проведените през годината запитвания сред колегите ни /pulse survey/ показват, че работим в правилната посока – процентът на удовлетвореност по отношение на баланс между работа и личен живот е нарастнал от 70% през първото тримесечие на 2021 година до 78% в края на годината. Надяваме се, че новата придобивка да увеличи този процент още повече.
Припомням, че през изминалата година въведохме ден за доброволчество, в който служителите ни може да се възползват от един ден платен отпуск, в който да подкрепят кауза по техен избор. През 2022-ра ще продължим да работим в посока въвеждане на различни типове отпуск, с които да подкрепяме служителите ни през различните важни моменти от техния личен живот, извън работата им в компанията.
Каква е обратната връзка, която получавате от служителите си?
Обратната връзка от служителите ни е много важна и е двигател на много от промените в компанията.
Едно от нещата, които ясно се открояваха като обратна връзка от служителите ни беше желанието за повече обучения, което доведе до въвеждането на изцяло нова стратегия за обучение и развитие в компанията ни, която въведохме в края на 2021 година. Стратегията ни обхваща развитието на служителите ни в няколко основни направления: цялостна програма за обучение на мениджъри на екипи, фокус върху кариерното развитие, водено от самите служители, подобряване на онбординг процесите в компанията, развитие на менторството в екипите ни и не на последно място - въвеждането на LinkedIn Learning акаунти, които да позволяват на всички наши служители да се обучават по-лесно в онлайн среда, изцяло спрямо своите нужди и планове за кариерно развитие.
Предвид това, че и тази година ще продължим да работим дистанционно, наша основна задача като работодател е да се грижим за физическото и психическото здраве на служителите ни, да оценяваме подобаващо старанието на всеки един за общия успех на групата, както и адекватно да адаптираме всички съществуващи вече инициативи и възможности за обучение и развитие на служителите ни към онлайн среда. Единствено така бихме могли да останем конкурентни на пазара, да привличаме и задържаме талантите.
Колко служители работят в CluneTech в България към момента и в какви направления?
През изминалата година отпразнувахме 20 години от отварянето на първия ни офис в България. Компанията е стартирала със съвсем малък екип от 15 души и с гордост можем да кажем, че след двадесет години голяма част от тях все още работят при нас. С годините бизнесите ни се разрастнаха много, броят служители се увеличи, за да достигнем работна сила от близо 1000 души само в нашата страна. Имаме офиси във Варна, Велико Търново и Шумен, а дистанционният модел на работа ни даде възможност все по-често да наемаме хора и от други населени места. Колегите ни работят в няколко основни направления: ИТ и софтуерно разработване, финанси, обслужване на клиенти, маркетинг и човешки ресурси.
Какви са плановете ви за наемане през 2022 година?
За изминалата година само в България сме наели близо 200 служители. Очакваме да запазим подобни темпове на развитие и през 2022 година. Макар че има ръст в наемането на ИТ специалисти, при нас все още активно ще се търсят и хора с финансов профил, както и такива в сферата на клиентското обслужване. Продължаваме да си сътрудничим активно с университетите, където много често може да видите обяви за нашите стажантски програми и позиции за кандидати без опит.
Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на CluneTech / ТАКСБЕК ЕООД в JOBS.bg тук