петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10796 прочитания

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи SEEBURGER?

    За проектите, екипите и технологиите, които използват, научете от Васил Стенев - ръководител на екипа за разработка на вътрешни приложения в SEEBURGER
    01 февруари 2022, 16:36 a+ a- a

    Васил Стенев - ръководител на екипа за разработка на вътрешни приложения в SEEBURGER

    ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага все повече и все по-интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота.  

    По какви проекти работи SEEBURGER в България, пред Economy.bg разказва Васил Стенев – ръководител на екипа за разработка на вътрешни приложения в SEEBURGER. 

    Кой е основният проект/продукт или ключовите проекти/продукти, по които работят екипите на SEEBURGER в България?
    SEEBURGER предоставя на клиентите си различни възможности за работа на интеграционната си платформа Business Integration Suite. Един от тях е SEEBURGER Cloud, в който ние се грижим за всичко – от пълната конфигурация на софтуера през регулярното обновяване на системата до мониторинга и известяването. SEEBURGER Business Integration Suite (BIS) е ключово звено в трансфера на данни на нашите клиенти, които изискват от нас отлична организационна структура и контрол на процесите. Администрирането и работата на BIS приложенията беше стимулът за създаването на един от най-предизвикателните ни проекти –  Cloud Service Portal, платформа, която да обедини и свърже бизнес процесите и екипите в компанията. Днес десетки процеси са част от Cloud Service Portal, който изцяло се разработва в България. Той има и ключова роля за успешното преминаване през годишните одити за контрол на вътрешните ни процеси – ISAE 3402.

    Офисът на SEEBURGER в София

    Бихте ли разказали накратко за Cloud Service Portal?
    Cloud Service Portal се базира на micro service архитектура. В нея приложенията са самостоятелни единици с ясно дефинирана връзка помежду си. Функциите им варират от контрол на достъпа на хилядите дистрибутирани системи през агрегиране на ежеминутно променящи се данни до инструменти, целящи да контролират и документират огромното количество промени, свързани с процесите на всички нива на компанията.

    Контролът на достъпа е в основата на всяка една организация. Продуктът, който създадохме, централизира достъпа до всички точки в облака ни и предоставя сигурен и контролиран начин за свързване. Богатият набор от функционалности за администриране и наблюдение ни позволяват да отговорим на всички изисквания за сигурност и прозрачност на клиентите ни.

    Активите са важни за всяка една компания. Колкото повече и разнообразни са те, толкова по-трудно се управляват. Разработихме приложение, което обединява цялата необходима информация за активите и позволява да се направи връзка между тях  без значение какъв е техният произход. 

    Приложението ни за проследяване на промените подсигурява всяка една промяна в облака ни да е оторизирана, документирана и изпълнена с нужното качество.

    Колко души работят по проекта и какви специалисти са те?
    Екипът, който разработва платформата и всички приложения в нея, се състои от 10 души. Наше убеждение е, че добре организирани и мотивирани по-малки екипи могат да постигнат впечатляващи резултати, и не спираме да го доказваме. Хората в екипа са специалисти в разработката, тестването, дизайна и планирането на софтуерни продукти.

    Стоян Тушинов и Кристиян Георгиев от Internal Tools Development team в SEEBURGER

    Какви технологии използвате?
    Технологичният ни стек е пъстър и постоянно се развива. За базите с данни използваме както SQL, така и NoSQL. Java е основният език, с който превеждаме бизнес логиката на нашите процеси, като доскоро беше и основен език за изграждане на потребителския интерфейс в браузъра. Ускорено тече преминаването към Angular – среда за разработка на уеб базирани приложения, отговаряща на визията ни за стабилен и предвидим софтуер. Приложенията ни са винаги активни и готови да поемат непрекъснато нарастващ товар благодарение на Docker контейнери и Kubernetes. Автоматизацията на build/deploy процедурата ни използва Jenkins. През 2021 година започнахме да интегрираме Kafka с цел стандартизация на комуникацията и информационния поток между отделните приложения, както и ElasticSearch, за да оптимизираме търсенето сред огромни количества данни.

    Как е организиран работният процес и каква е мениджмънт структурата при отделните проекти?
    Работният процес се определя въз основа на проекта. Ако работата ни е върху съществуващо приложение (нова версия, отстраняване на бъгове), използваме SCRUM. Ако работим по изцяло нов продукт, определяме MVP (minimum viable product) и до постигането му използваме наша адаптация на SCRUM. 

    Мениджмънт структурата е една и съща при всички проекти – аз нося отговорността всички нужди на бизнеса да са разбрани, документирани и да следват дългосрочната ни стратегия. Заедно с екипа разработваме първичния технически план на проекта, който впоследствие се следва от екипа при изпълнението, но също така позволява гъвкавост.

    Как се промени Cloud Service Portal през годините?
    Най-големите промени са в мащаба. Започнахме с изграждането на платформата и първите приложения преди близо 5 години. Оттогава насам, всяка година, удвояваме броя на приложенията си. Това логично доведе до нарастваща нужда от автоматизация, с която успяхме да премахнем голям брой механични задачи. 

    Технологично също се променихме. Новите условия изискваха по-гъвкав, но и по-специализиран набор от познания и инструменти, с които да продължим да отговаряме на изискванията на бизнеса спрямо зададеното време. 

    Това се отрази и на организацията ни на работа – SCRUM вече не е единственият подход за работа по проекти. Непрекъснато преразглеждаме резултатите си и търсим нови решения – технически, организационни и комуникационни, с които да продължим да способстваме бизнеса да следва своите цели без забавяне и излишна комплексност.

    Кои са най-големите предизвикателства при този проект или при всеки от ключовите проекти, по които работите?
    За нас добрият софтуер е този, който ти позволява да си свършиш работата, без да те затормозява. Това е трудно начинание и изисква време, което никога не е достатъчно. От нас се очаква да сме бързи, гъвкави и приспособими, което пък прави тежка задача оценката на необходимото време за изграждане на една лесна за допълване система.

    Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите за този проект?
    Най-голямото ни постижение е microservice средата, която създадохме. През годините  минахме през няколко итерации, като всеки път нещо ни липсваше. С последната версия  успяхме да достигнем до желаното от нас ниво. Изградихме стандартизиран процес за добавяне на приложения, който е бърз, прост и позволява добавянето на нови процеси и интеграцията им с вече съществуващите в рамките на седмици.

    SEEBURGER Cloud offerings

    Какво предстои при този проект и/или отделните проекти?
    От гледна точка на нови приложения, работим по обновяване на продукта ни за мониториране на системи и известяване при проблеми, възникнали в системите на нашите клиенти. Новото приложение ще ни позволи да организираме по-добре работата си, както и ще отвори нови възможности за автоматизация.

    От гледна точка на архитектурата ни, планираме приложенията ни да преминат към общуване чрез събития, или т. нар. event-driven подход. Това ще ни даде възможността лесно и бързо да добавяме автоматизирани процеси и задачи, свързани с всяка една операция, която се случва на системите ни, както и безпроблемно да синхронизираме неограничени количества данни.

    В потребителския ни интерфейс разработваме наша библиотека на Angular, която ще предостави ново преживяване на потребителите ни и ще ни позволи да контролираме всеки един аспект от него.


    ВИЖТЕ ОЩЕ

    ИТ продуктите в България: По какви продукти работи DIGITALL
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Енетпулс?
    ИТ проектите в България: Какъв продукт разработва StorPool Storage?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Блубито?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Модис?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Playtech?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Coherent Solutions?
    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Experian?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DHL Freight ESS?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи "Бианор Сървисиз"
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи МенторМейт?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Proxiad?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DataArt?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Resolute Software?
    ИТ продуктите в България: Какви продукти разработва Progress?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 11 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 16 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 16 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 17 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам