четвъртък, 28 октомври 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2177 прочитания

    Какво е да работиш в Grafixoft?

    Какви възможности за кариера предлага българската софтуерна компания и какво я прави предпочитан работодател - пред Economy.bg разказва Мария Пенчева, мениджър „Бизнес развитие“
    12 октомври 2021, 16:44 a+ a- a

    Мария Пенчева е мениджър „Бизнес развитие“ в българската софтуерна компания Grafixoft. Завършва магистърска степен по финанси в Швеция, но след завръщането си в България избира друг път за своята кариера, а именно в сферата на бизнес развитието на динамичната IT среда. Основен фокус в работата й са клиентите, пазарите и новите възможности. Започва кариера си в Grafixoft преди седем години и е единственият член в мениджмънта на компанията, който не се занимава с програмиране. Засега...

    Grafixoft е изцяло българска софтуерна компания, създадена през 1998 година в град Габрово от приятели с общи принципи и разбирания в работата. Те са базирани на честност, отговорност, качествено изпълнение и стремеж за надхвърляне на очакванията на отсрещната страна. „Това разбиране ги обединява и до днес и е основна ценност за всички работещи в компанията“, казва Мария Пенчева, мениджър „Бизнес развитие“ в Grafixoft.

    Пред Economy.bg Мария разказва какви възможности за кариерно развитие предлага компанията, какво я прави предпочитан работодател и какви професионалисти стоят зад нейния успех.

    Име: Grafixoft
    Сфера на дейност: Разработка и внедряване на софтуерни системи и решения
    В България е от: 1998
    Брой служители глобално: 90
    Брой служители в България: 90
    Офиси в България: град София, ул. Йерусалим №6
    Основни продукти/марки: Grafixoft
    Клиенти/Пазари: Канада, Швейцария, Англия, Австрия,

    С какво се занимава компанията – кои са основните продукти, услуги?
    В Grafixoft разработваме висококачествени, комплексни софтуерни решения за компании в различни индустрии. Благодарение на високата експертност на нашите служители покриваме целия цикъл на софтуерната разработка. Работим по проекти, за които получаваме само първоначалната идея на клиента и заедно достигаме до цялостното решение, както и по такива, за които сме имали пълните и конкретни изисквания. 

    Покриваме от първоначалните стъпки по проучване и изследване през съществената разработка, тестването, доставянето и поддръжката на готовия софтуерен продукт. 

    Други сфери на дейност на нашата компания са ITSM консултациите – помагаме на нашите клиенти да преобразят и модернизират бизнеса си чрез разработка и внедряване на ITIL базирани системи. Предлагаме и софтуерното тестване както като част от цикъла на разработка, така и като самостоятелна услуга.

    Кои са основните пазари и клиенти на компанията?
    През годините сме работили за различни клиенти и проекти в много държави. В момента нашите клиенти са базирани основно в Англия, Канада, Австрия и Швейцария. Като модел на работа харесваме и се стремим към дългосрочно партньорство и се радваме, че успяваме да го срещнем в лицето на нашите клиенти. Един от първите клиенти на компанията към настоящия момент е  и нашето най-дългосрочно партньорство, вече над двадесет години.    

    Къде има офиси компанията по света? Колко офиса има в България?
    Grafixoft има офис в София, това е централният офис на компанията. В момента компанията инвестира в две офис сгради в Габрово, така че съвсем скоро предстои и откриване на офис там. 

    Колко и какви специалисти работят в компанията?
    Както разказах в началото, компанията стартира с екип от трима души. Към днешна дата хората, работещи в компанията, са над 80 софтуерни специалисти, в това число софтуерни инженери, QA специалисти, софтуерни архитекти и консултанти. 

    Какви хора най-често търси компанията - с какъв опит, познания, умения, технологии?
    Ядрото на нашия екип са хора с над десет и повече години стаж в компанията, попили ценностите й и готови да споделят своя опит и познания в проектите и процесите. Поради динамичността на пазарите и разнообразието на клиентите почти постоянно търсим хора, с които да разширяваме и обогатяваме нашите екипи. Щастливи сме, когато при нас започват както млади специалисти с малък практически опит, така и старши такива, които от първия си ден допринасят със своите познания. Най-важно за нас е да намерим допирни точки между колегите на база разбирания и ценности. Когато това е налице и има желание и от двете страни, останалото се случва с времето. 

    Компанията отворена ли е за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
    Разбира се. Имаме много примери измежду служителите, които са започнали при нас като стажанти и не са притежавали никакъв професионален опит. Практиката показва, че този модел на изграждане и развиване на кадри е изключително успешен за нас. Отворени сме да инвестираме време и ресурси в професионалното развитие на стажанти и бъдещи наши служители. 

    Кои са основните технологии, които се използват в компанията?
    Технологиите никога не са константа, тъй като те са средство за създаване на софтуерно решение. Стремим се да не изоставаме от тенденциите в сферата и да развиваме опита и познанията на колегите ни в разнообразни технологии. Основни такива при нас са .Net,  JavaScript, React, Angular, C++, PHP, Microsoft SQL Server, Oracle и прилежащите подтехнологии, библиотеки и платформи.

    Как се въвеждат новите служители в компанията?
    Всеки нов служител в Grafixoft преминава през етап на представяне, запознаване с колегите и въвеждащи обучения. Стремим се първите дни да бъдат максимално леки и ненапрягащи. До голяма степен помощ за това оказва менторската ни програма. Всеки нов колега има предварително определени хора, които да му помагат в интеграцията и социализацията в екипа, в който започва работа. „Другарчето“ е винаги насреща, когато става въпрос за специфики в съответния проект, оперативни процеси, порядки в офиса или за почивка и кафе. Менторът обикновено е човек с повече стаж в компанията и опит в проекта, който пък спомага за по-лесното навлизане на новия служител в същинската работа.  

    Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлага компанията? 
    Вярваме, че кариерното развитие на всеки човек зависи първо от него самия, желанието му да се развива и учи, мотивацията му да се подобрява и готовността му да приема обратна връзка. Вслушваме се в желанията и интересите на служителите ни и се опитваме максимално да отговорим на тях, намирайки подходящи проекти, върху които да работят. Стремим се да насърчаваме хората да се развиват и да бъдат проактивни в следването на желаното им кариерно развитие.

    Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
    Идеалните за нас служители не избират компанията, в която работят, по допълнителните придобивки. Предпочитан работодател сме заради неформалната, честна и директна комуникация, заради желанието ни да създаваме дълготрайни партньорства, не само с клиентите, но и с хората в компанията и заради запазването на  изградената култура и ценностна система в един иначе циничен корпоративен свят.

    Като допълнителни придобивки предоставяме на нашите колеги програма за допълнителни дни отпуск, базирана на стажа във фирмата, гъвкаво работно време, партита и тиймбилдинги, собствен фитнес за служителите на компанията, участия в спортни турнири, бонуси при нов член на семейството, различни сертификационни курсове, вътрешнофирмени обучения, плодове и безалкохолни напитки в офиса, както и happy hour всеки петък. Много от най-важните „придобивки“ обаче няма как да бъдат споделени и разбрани от външни за компанията хора, защото са свързани с индивидуалността на всеки един служител. :)

    Какво не знаят хората за компанията, а е важно да знаят според Вас?
    Иска ни се да станем по-разпознаваеми не с придобивките, които предлагаме и не със заплатите, които служителите ни получават, а с това, че тук човек може да работи с изключителни специалисти върху сложни инженерни проблеми и тяхното разрешаване. Харесваме честните и директни взаимоотношения както в служебната комуникация, така и в останалата част от общуването ни като приятели. Grafixoft е място, в което се създават дългосрочни отношения и сме отворени за всеки, който споделя нашите разбирания. Ще завърша с една перифразирана известна мисъл на Махатма Ганди – стремим се да бъдем промяната, която искаме да видим в света.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на ГРАФИКСОФТ ООД в JOBS.bg тук

     ВИЖТЕ ОЩЕ:

    Какво е да работиш в Appolica?
    Какво е да работиш в Resolute Software?
    Какво е да работиш в M2M Services?
    Какво е да работиш в i:Fao an Amadeus company?
    Какво е да работиш в Cognyte Bulgaria?
    Какво е да работиш в Hewlett Packard Enterprise?
    Какво е да работиш в Melon?
    Какво е да работиш в Gameloft Sofia?
    Какво е да работиш в Hypoport Sofia?
    Какво е да работиш в Delta Source? 
    Какво е да работиш в AtScale Bulgaria?
    Какво е да работиш в Лидл България?
    Какво е да работиш в МенторМейт?
    Какво е да работиш в Proxiad?
    Какво е да работиш в Endava?
    Какво е да работиш в Адастра България?
    Какво е да работиш в Coherent Solutions Bulgaria?
    Какво е да работиш във Fadata?
    Какво е да работиш в Walltopia?
    Какво е да работиш във Fourth България?
    Какво е да работиш в TELUS International Europe?
    Какво е да работиш в DataArt?
    Какво е да работиш в Schwarz IT България?
    Какво е да работиш в Anakatech?
    Какво е да работиш в A1 България?
    Какво е да работиш в Cargotec?
    Какво е да работиш в Kaufland България?
    Какво е да работиш в Кока-Кола ХБК България?
    Какво е да работиш в Paysafe?
    Какво е да работиш в Карлсберг България?
    Какво е да работиш в Melexis България?

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    САЩ предвиждат въвеждане на „данък милиардери“
    Той ще засегне приблизително 700 данъкоплатци с над $1 млрд. активи или $100 млн. годишен доход за 3 последователни години
    преди 16 часа
    Повече от половината места за настаняване у нас отчитат намаление на приходите през септември
    Около четвърт от мениджърите са съкратили персонал, показват данните на НСИ
    преди 16 часа
    Конференция „Новата транзитна епоха на недвижимите имоти“ ще се проведе в хибриден формат
    Тоова ще е седмото поредно издание на Националната конференция “INSPIRE TO HIGHER” по случай деня на професионалните брокери и агенти на недвижими имоти 30 октомври
    преди 16 часа
    Първото издание на eBay Academy стартира у нас
    В безплатното обучение ще вземат участие над 50 български фирми
    преди 17 часа
    Българска и виетнамска фирми ще си сътрудничат в сферата на медицината и фармацията
    Двете страни имат потенциал за партньорство във високите технологии и IT сектора