четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1295 прочитания

    7 ключови послания, свързани със самоуправлението, управлението на хора, проекти и организации

    През септември в България излезе „Малка книга за големите въпроси в мениджмънта“ от д-р Джеймс Макграт
    23 септември 2021, 10:24 a+ a- a

    През септември ИК „Хермес“ издаде в България „Малка книга за големите въпроси в мениджмънта“ от д-р Джеймс Макграт. Изданието обхваща 76 най-важни въпроса и техните отговори, формулирани на ясен и достъпен език. 

    Мениджърите ежедневно следят за постигането на визията и стратегическите планове на своя екип или компания. В хода на работния процес на тях непрекъснато им се налага да решават множество проблеми, свързани с ръководене на хора и проекти, с противоречия между висшестоящи и подчинени и с провеждането на фирмената политика. Тази книга има за цел да помогне на ръководителите от всички нива на управление, като даде отговори на широк кръг от въпроси, които всеки от тях си задава в даден момент от кариерата си. 

    Ето кои са 7-те ключови послания в книгата, свързани със самоуправлението, управлението на хора, проекти и организации.

    1. Вярвайте в себе си – ако вие не си вярвате, защо другите да ви вярват?

    2. Вие сте най-ценният си актив. Инвестирайте в професионалното, социалното и културното си развитие.

    Д-р Макграт има близо 30 години опит в частния и публичния сектор като счетоводител, одитор, финансов контрольор, старши мениджър и управленски консултант. През 1998 г. се присъединява към екипа на Университета на Централна Англия, където е курсов директор на магистърската програма „Образование и професионално развитие“ и преподава изследователски умения, както и мениджмънт и лидерство. Съавтор е на четири книги, сред които Малка книга за големите теории в мениджмънта (ИК „Хермес“, 2019). Оттегля се от преподавателската дейност през 2012 г. и се посвещава изцяло на писането. Това е първата му самостоятелна книга, след което пише „Малка книга за мъдростта на големите мениджъри“ (ИК „Хермес“, 2017).

    3. Бъдете отворени за нови идеи и за възможността в даден момент да сте допуснали грешка.

    4. Опознайте служителите си, включително силните и слабите им страни и нещата, които харесват и не харесват. Подхождайте индивидуално към всеки. Осигурете възможности на всички служители да споделят идеите си.

    5. Постоянно следете силните и слабите страни на организацията и възможностите и заплахите, пред които е изправена тя, особено вашето звено/екип.

    6. Научете се да казвате „не“, особено на шефовете си.

    7. Упражнявайте се да мислите една, три и пет години напред и развийте уменията си за стратегическо мислене.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 8 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 12 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 13 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 14 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам