вторник, 28 септември 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1052 прочитания

    Какво е да си HR във време на пандемия: Мария Савева, Тавекс България

    HR специалисти от водещи компании в България разказват пред Economy.bg за предизвикателствата в новите условия на работа
    15 септември 2021, 16:54 a+ a- a

    Мария Савева е част от екипа на Tavex от 2011 година. Вече 8 от тези 10 години Мария е HR в компанията, като през това време тя е участвала активно в изграждането на всички процеси по подбор, обучение и интеграция на служители, модел за оценка на представянето и други. От 2020 година Мария е Chief HR SEE като пряко отговаря освен за България, и за Румъния

    2020 и 2021 бяха различни! Изискваха адаптивност и бързи решения, а ролята на HR-а беше ключова. Специалистите по човешки ресурси трябваше да дават адекватни отговори в непредвидима среда, да вземат своевременни решения, с които да опазят здравето на служителите си, но и да осигурят непрекъснатост на бизнес процесите. Да реорганизират режима на работа, да ангажират, мотивират и привличат хора в онлайн среда, но и да поддържат връзката с тях жива... И всичко това в бързопроменящи се и екстремни условия, за които никой не беше подготвен.

    Какво е да си HR във време на пандемия попитахме HR професионалисти във водещи компании от различни сектори в страната. Мария Савева, HR мениджър в Тавекс България разказва пред Economy.bg за предизвикателствата в новите условия на работа.

    Име: Тавекс ЕООД (Тавекс Злато&Валута)
    Сфера на дейност: Tърговия с валута и инвестиционно злато и сребро
    В България е от: 11 години
    Брой служители глобално: 230+
    Брой служители в България: 95+
    Офиси в България:
    ●гр. София, бул. Ситняково 48, Сердика център, етаж: -1
    ●гр. София, бул. Цариградско шосе 115, The Mall, ниво: -2
    ●гр. София, бул. Черни връх 100, Paradise Center, ниво: -1
    ●гр. София, бул. Ал. Стамболийски 101 , Mall of Sofia, партер
    ●гр. Варна, бул. Андрей Сахаров 2, Grand Mall, ниво: -1
    ●гр. Бургас, ул. Янко Комитов 6, Galeria Mall, партер
    ●гр. Бургас, бул. Транспортна, Северна индустриална зона, Burgas Plaza, партер
    Основни продукти/марки: Златни и сребърни кюлчета и монети на рафинериите: Perth Mint, Valcambi, Pamp, Австрийски монетен двор и др. Над 60 вида валути.
    Клиенти/Пазари: Крайни клиенти

    Кои бяха най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте през изминалата година и как се справихте с тях?
    Tavex е организация, работеща с голям брой клиенти. Именно поради тази причина нашите офиси са разположени в най-големите търговски центрове в страната. С началото на пандемията през 2020 и с масовото затваряне на всички нежизненоважни бизнеси ние се сблъскахме с новата реалност и с факта, че фронт офис служителите, представляващи над 65% от общия състав на компанията ни, вече не можеха да извършват своята дейност, и то за незнайно какво време. 

    Това постави на преден план въпроси, изискващи спешни отговори, като например - „Какво да направим, за да запазим целия си екип от обучени професионалисти за работа с клиенти?” и „Как да създадем максимално чувство за сигурност?”.

    Наша основна ценност е отговорното отношение във всеки един аспект на бизнеса. Това важи в пълна степен и за отговорността ни като работодател. Именно заради това в първия най-труден период на пандемията осигурихме финансова сигурност за всички фронтофис служители, независимо че не извършваха дейност. 

    Също така създадохме и поредица от онлайн срещи, на които давахме актуална информация за случващото се с бизнеса ни и отговаряхме на въпроси от различен характер. Така успяхме да вдъхнем спокойствие и сигурност на екипите, че това е трудност, с която ще се справим и която ще отвори пред нас нови възможности. Не се ограничихме само до тези общи срещи и продължихме с фокусирана работа и подкрепа за лидерите на екипи чрез индивидуални коучинг сесии. 

    Фокусът на клиентите се премести от валута към злато. Хората драстично намалиха пътуванията и респективно търсенето на валута. Вниманието на всички се насочи към личните спестявания и съхраняването на тяхната стойност. Така златото се превърна в основна услуга и измести валутата.  

    И тук срещнахме поредното предизвикателство - да  преструктурираме целия процес на обучение и интеграция, така че да отговори на новите нужди. Част от този процес бяха поредица от обучения. 

    Неформалният контакт, общите забавления и тиймбилдинг приключенията са неизменна част от корпоративната ни култура. През тях развиваме принадлежност, сплотеност и доверие в екипа си, което е ключово за нашия бизнес. Новата реалност и наложените мерки за социална дистанция ни поставиха поредната трудност. Как да запазим и обогатим най-ценното, което имаме като организация – човешките взаимоотношения? 

    Създадохме програмата „Tavex резиденция“, която даде възможност на част от служителите да отидат за една седмица на море. Административният ни офис и сега е на разположение за събития от личен характер.  

    Кои от въведените от компанията мерки дават най-добри резултати?
    Въпреки изключително краткото време за вземане на добре обмислени решения изградените през последната година модели и процеси се оказаха успешни.  

    Използвахме времето, в което офисите ни бяха затворени, за да изготвим програми и поредица обучения за повишаване на квалификацията на всички служители за работа с клиенти в зависимост от тяхната роля, ниво на знание и интереси. 

    За запазване на живата връзка между хората ни помогнаха административният ни офис чрез своята уникална концепция и програмата „Tavex резиденция“.

    Завършихме концепцията за офиса в самото начало на COVID-19 пандемията. Тогава никой от нас не подозираше какво се задава и какъв отпечатък върху професионалния и личния ни живот ще оставят предстоящите събития. Без да знаем, изградихме място, което се превърна в безопасна среда за човешки срещи извън работа. Офисът е проектиран така, че в извънработно време пространството се преобразява и се превръща в бар или дискотека с озвучаване, DJ пулт и осветление, място за официални вечери, киносалон и детскa зона. Всички служители могат да запазят офиса за всевъзможни лични поводи. За последната година имаме над 60 събития от всякакъв характер – семейни празненства, детски рождени дни, филмови, спортни и игрални вечери.

    Програмата „Tavex резиденция“ даде възможност на колегите с най-високо ниво на представяне, измерено чрез нашия модел на компетентности, да „подишат” спокойно и свободно на сигурно и красиво място. Те успяха да отидат със семейство и приятели за една седмица през лятото на 2021 на луксозна каравана за 8 души на Арапя. До момента сме получили положителна обратна връзка от 100% от колегите, били там. Всички те демонстрират изключително високо ниво на ангажираност и представяне.  Също така включихме и допълнителен бюджет, който всеки почиващ получава, за да организира и подари вълнуващо преживяване по свой избор на следващия колега, който ще пристигне в караваната – инциатива, която нарекохме „Вдъхнови нататък”. Така постигнахме създаване на връзка между служителите, без да се налага да се виждат. Насърчаваме летуващите да споделят своите морски приключения с всички във видео рубриката „От хамака”, в която разказват как са прекарали почивката си.

    Кои нови практики ще запазите и след ковид пандемията?
    Последната година и половина ни накара да преструктурираме много процеси и практики, така че да отговорят на новите нужди на клиентите в контекста на златото, както и в посока подбор, обучение, интеграция на служителите. Всички практики до момента ще използваме и адаптираме допълнително в зависимост от постоянно променящата се среда. 

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Gold & Exchange / Tavex Ltd в JOBS.bg тук

    Какво е да си HR във време на пандемия разказват още:

    Борислава Дякова, HR, Legal директор на Модис
    Елена Радева, Майя Пейчева-Такева, Иванина Матева, HPE
    Екатерина Димова, мениджър „Човешки ресурси“ в Тинкин
    Диана Филипова, Ивелина Петрова и Мария Рангелова, Coherent Solutions
    Милка Рачева, директор „Човешки ресурси“ в Адастра България
    Борислава Георгиева, HR мениджър на DHL ESS
    Северина Мицова, HR специалист в AtScale
    Ваня Георгиева, HR мениджър на Astea Solutions
    Миглена Узунова-Цекова, старши директор „Човешки ресурси“, А1 България
    Благослава Данаилова, Recruitment Business Partner в Endava
    Кремена Лефтерова, HR бизнес партньор в Mars

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    ЕК започва да наблюдава собствеността върху медиите
    Става все по-трудно да се разбере кой е собственикът на медиите в ЕС, смята еврокомисарят Вера Йоурова
    преди 11 часа
    ЕK отпуска 95 млн. евро за подобряване на достъпа до тестове
    Общо 20 държави от ЕС ще получат осигурените средства
    преди 12 часа
    Над една трета от учителите са ваксинирани поне с една игла
    Засега няма причина да се преминава масово към онлайн обучение, посочи министърът на образованието
    преди 12 часа
    Японската централна банка ще продължи с програмите за подпомагане на бизнеса
    Според управителя Курода икономическото възстановяване ще стане по-ясно с намаляването въздействието на пандемията
    преди 13 часа
    Progress придобива Kemp
    Сделката на стойност $258 млн., е част от стратегията на Progress за растеж на бизнеса през следващите години