четвъртък, 29 септември 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4201 прочитания

    Какво е да си HR във време на пандемия: Северина Мицова, HR специалист в AtScale

    HR-и на водещи компании в България разказват пред Economy.bg за предизвикателствата в новите условия на работа
    28 април 2021, 14:24 a+ a- a

    Северина Мицова, HR специалист в AtScale

     Изминалата година беше различна! Изискваше адаптивност и бързи решения, а ролята на HR-а беше ключова. Специалистите по Човешки ресурси трябваше да дават адекватни отговори в непредвидима среда, да вземат своевременни решения, с които да опазят здравето на служителите си, но и да осигурят непрекъснатост на бизнес процесите. Да реорганизират режима на работа, да ангажират, мотивират и привличат хора в онлайн среда, но и да поддържат връзката с тях жива... И всичко това в бързопроменящи се и екстремни условия, за които никой не беше подготвен.

    Какво е да си HR във време на пандемия попитахме HR професионалисти във водещи компании от различни сектори в България. 

    Северина Мицова има дългогодишен опит в сферата на човешките ресурси и по-конкретно в IT сектора. Тя е част от екипа на американската софтуерна компания AtScale. Организацията има офис у нас от 2 години, а Северина е основна движеща сила в привличането на таланти за компанията в последните 12 месеца.

    Кои бяха най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте през изминалата година и как се справихте с тях?
    Изминалата година несъмнено бе изпълнена с предизвикателства за всички, както в личен, така и в професионален план. Такава беше и за бизнеса.

    Пандемията промени изцяло ежедневието в много аспекти, като социалният ни живот бе сред най-засегнатите. Комуникацията и общуването с близки и колеги стана доста по-сложна, а в същото време и по-необходима.

    В професионален план пандемията също ни изправи пред много предизвикателства. Като HR специалист, на когото се налага непрекъснато да общува с бъдещи и настоящи колеги, основната ми задача бе да запазя екипа ни сплотен. Мениджмънтът на Atscale взе решение да преминем към дистанционен модел на работа, за да осигурим безопасна среда за екипите ни. Ние успяхме много бързо да се адаптираме към новия модел на работа. С общи усилия на всеки от нас успяхме да запазим комуникация помежду си и да останем близки, макар и от вкъщи. Оценявайки важността на менталното здраве на всеки член на екипа, организирахме доста по-чести срещи с всички отдели на компанията, онлайн игри и забавления за всички. Така станахме дори по-сплотени и единни от преди.

    Мога да обобщя, че първата ключова задача за HR-а беше да успеем да задържим всички настоящи служители. Успяхме да я изпълним. Втората ключова задача, която ни донесе COVID, е откриването на нови таланти в онлайн среда. Притеснението ни в тази насока се дължеше на факта, че нямаше как да срещнем лице в лице с бъдещите ни служители и да преценим как ще успеят да се интегрират. Преминаването към подбор с дистанционно интервю изглеждаше доста несигурен, но в много кратки срокове успяхме да се адаптираме към него. За техническите интервюта интегрирахме използването на специални платформи, като задължителен елемент от всяка среща с кандидат беше включената камера, както от тяхна страна, така и от наша. Основна роля тук изиграха и лидерите на екипи, които с голяма отговорност съдействаха за откриването на най-подходящите за компанията специалисти. Така във време на пандемия, с общи усилия, успяхме да удвоим екипа си в София и към днешна дата българският офис вече е най-големият за целия холдинг.

    Кои от въведените от компанията мерки дават най-добри резултати?
    Скоро след началото на пандемията и преминаването в изцяло дистанционна форма на работа, преосмислихме понятието „работен ден“. Оставихме възможността на колегите сами да организират деня си, като за нас най-важни са крайните резултати, а не по кое време на деня работят. Установихме, че екипът е станал по-продуктивен и креативен. Колегите от българския офис се доказаха като много добри специалисти, които се явяват основна движеща сила в немалка част от новите фийчъри на продукта. Именно свободата и липсата на рамки постави в светлините на прожектора родните IT експерти. Така на преден план изпъкнаха самоинициативността и добрите им идеи. Дори наскоро колега от българския офис беше повишен в продуктов директор, което е голям успех за екипа ни в София. Последните 12 месеца бяха сред най-успешните за компанията, както от бизнес гледна точка, така и по отношение развитие на екипа.

    Кои нови практики ще запазите и след Covid пандемията?
    Работата от вкъщи и гъвкавостта на работното време със сигурност ще станат част от фирмената политика на всяка IT компания. Те позволяват постигането на невероятни бизнес резултати от служителите, както и на така необходимия баланс между личния живот и кариерата. Хибридните и дистанционни модели позволяват на служителите да бъдат по-свободни и да имат повече време за семействата си. Предстои да направим по-задълбочен анализ, за да изберем най-точния вариант на работа за нас.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на AtScale в JOBS.bg тук

    Какво е да си HR във време на пандемия разказват още:

    Ваня Георгиева, HR мениджър, Astea Solutions
    Миглена Узунова-Цекова, старши директор „Човешки ресурси“, А1 България
    Благослава Данаилова, Recruitment Business Partner, Endava
    Кремена Лефтерова, HR бизнес партньор, Mars

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Япония възстановява безвизовия режим с България
    Вижте как ще може да се влиза в страната
    преди 17 часа
    Учениците в дуално обучение са се увеличили 30 пъти за 6 години
    Миналата година учениците в дуална форма на обучение са били 10 450
    преди 18 часа
    Здравословни десерти и храна за домашни любимци планира да произвежда фирма в Бургас
    Инвестицията ще е за 10 милиона лева, а разкритите нови работни места се очаква да бъдат над 100
    преди 18 часа
    Kaufland инвестира над 35 млн. лв. в нов хипермаркет в София
    Кметът на София връчи специална Грамота за устойчивост на първия зелен филиал на веригата
    преди 19 часа
    Производител на луксозни седалки и панели за кино салони открива база в Бургас
    С реализирането на инвестицията ще бъдат разкрити около 40 работни места