събота, 05 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7287 прочитания

    Как се промени ролята на финансовия директор и какво трябва да умее във време на Covid?

    От нас се изисква да сме по-гъвкави и адаптивни към променящата се среда, казва Красимир Чивилиев, CFO в технологична компания Anakatech
    11 януари 2021, 09:40 a+ a- a

    Красимир Чивилиев e финансов директор в технологична компания Anakatech. Има богат опит в областта на финансите на управленско и стратегическо ниво. Бил е финансов директор в международни компании, където ръководи и отговоря за цялата финансова функция с всичките й направления. Член е на клуба на Финансовите директори за България. 

    Красимир, Вие имате богат опит на високи позиции в областта на финансите. Как се промени ролята на финансовия директор през годините и какво трябва да умее днес?
    В днешно време ролята на финансовия директор (CFO) смея да кажа, че се е променила драстично. Това е ключова фигура, която трябва да навлезе много бързо в бизнеса на една компания, в проблемите и спецификите на компанията, да бъде стратегически партньор на мениджмънта и собствениците, да разбира и притежава много добър опит. Необходимо е да има и поглед над всички финансови процеси като бюджетиране, счетоводство, финансова и управленска отчетност, риск мениджмънт (лихвен/валутен/ликвиден/оперативен и др.), трежъри и хеджинг, контролинг, нормативна база, осигуряване на финансиране, управление на кеша, IPO, одит процеси, база данни, дигитализация и др. Също така от изключително важно значение е финансовият директор да предоставя навременна и точна информация, за да бъдат взети адекватни и точни решения, да бъде гъвкав и в подкрепа на бизнеса и бизнес звената, и не на последно място, да подпомага тактически реализирането на стратегията на компанията, за да няма никакви сътресения.

    Какви нови изисквания към професията наложи пандемията и работата от разстояние?
    Бих могъл да добавя гъвкавост и добра адаптивност към променящата се бизнес среда. Трябва да бъдем в крак с новите технологии и техните възможности, тъй като това ще увеличи продуктивността, ефективността и ефикасността на финансовите и бизнес процеси.

    Как стигнахте до позицията финансов директор на Anakatech и какви са основните Ви отговорности?
    Смея да кажа с работа, усърдие, мотивация и любов към това, което правя. Основните ми отговорности като финансов директор (заедно с екипа ми) бих ги свел до няколко основни направления: управление на паричните потоци, бюджетиране, счетоводство, контролинг, разплащания, отчетност, управление на финансовите рискове, финансови одити, годишни/месечни приключвания, данъчно облагане, управление и контрол на разходите, комуникация с доставчици, планиране на разходите и приходите, изготвянето на различни стратегически и финансови анализи и др.     

    През изминалата година станахме свидетели на дигитализация и автоматизация на много процеси в компаниите. Промениха ли се и как финансовите процеси на Anakatech? Кои са най-амбициозните и иновативни проекти, по които работите в момента?
     В работата си постоянно се опитвам да автоматизирам и дигитализирам финансовите процеси, което е „cost-saving“ за компанията. Успяхме заедно с екипа във финансовия отдел да внедрим счетоводна система, която изцяло позволява дигитално съхранение на фактури и други разходооправдателни документи, чрез което се пести от принтиране и архивиране на купища хартия. Също така успяхме да изградим и автоматизираме ефективен финансов и управленски пакет от отчети, което доведе до навременно изготвяне на месечните резултати на компанията, намали драстично нивото на грешки в информацията, което за мен е от съществено значение за вземането на точни решения от страна на управителния борд. Постоянно работя в тази посока, участвал съм в обучения и форуми на Oracle, дори сега съм се насочил към търсене и внедряване на софтуер в сферата на reconciliation (равнение на балансите), което ще облекчи и подпомогне работата на един от ключовите ми екипи - Reconciliation and controlling team, който създадох в началото на 2020 година.

    Как се управляват успешно финанси във време на ковид криза? Кои са най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте и какви уроци научихте?
    Разумно, балансирано и чрез изграждане на стабилна организация вътре във финансовите отдели. За мен успешно предизвикателство беше, че в условията на пандемия (още в началото на 2020) успях да създам и изградя една цялостна финансова структура (с няколко подекипа като счетоводство, разплащания, контролинг) с добре работещи финансови вътрешни процеси, политики, правила на няколко региона в Европа. Тази структура успя и успява да подпомага бизнеса на компанията и е способна да посрещне организационно, тактически и методологически „нови вълни“ от бизнес. Един от уроците, които научих както в професионален, така и в личен план, е, че не трябва да се подценяват подобни форсмажорни обстоятелства като пандемията и за да се справим с подобна ситуация е необходима бърза адаптация, честа комуникация и гъвкавост спрямо новите условия на работа.

    Управлението на финансите върви ръка за ръка и с управлението на хора. Какви предизвикателства срещнахте с управлението на вашия екип от разстояние и какво се промени?
    За мен голямо предизвикателство беше да селектирам и сформирам екип/и с необходимите качества от разстояние в едно изключително трудно и непознато време като Covid-19. Промениха се стилът и типът на комуникация и работа с екипа, внедри се дигитална комуникация, но липсата на офис средата не ни попречи да си вършим нормално ежедневните задачи и да постигаме целите си. Важно, макар и онлайн, е да се правят регулярни срещи с екипа, да се обсъждат проблеми и да бъдем като едно цяло семейство. Организирането на различни екипни онлайн събития и онлайн инициативи също е от съществено значение.

    Как намирате баланс между работата и личния живот при работа от дома? Как си почивате?
    Воден от силната ми мотивация, енергия, любов към професията си, мога да кажа, че намирам сили да балансирам работата с личния ми живот и семейството. Едно от нещата, което ме зарежда, е през уикендите да пътуваме със семейството ми до различни места из страната. Обичам и да спортувам. Това също ме зарежда. Не харесвам застоял начин на живот.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Anakatech/Ай Ес Джи Би Джи ЕООД в JOBS.bg тук

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Microsoft инвестира €4,3 млрд. в Италия
    Инвестициите са планирани за следващите 2 години в сферата на AI и облачна инфраструктура
    преди 11 часа
    ИСС: Внедряването на AI ще повиши икономическия растеж на България
    Страната ни има по-малко от 2 години, за да хармонизира законите си с европейските правила за AI, предупреждават от Икономическия и социален съвет
    преди 12 часа
    Търсенето за новото поколение чипове на Nvidia е „безумно“
    Това заяви изпълнителният директор на компанията Йенсен Хуанг
    преди 12 часа
    Вече има българи, инвестирали в имоти на Мавриций
    Основният интерес на българските купувачи към международни имоти за спекулативни инвестиции е насочен към Дубай, споделят от Unique Estates
    преди 13 часа
    Германия иска да е световен лидер в квантовите технологии
    Това заяви канцлерът Олаф Шолц при откриване на център за данни на IBM
    преди 13 часа
    Държавите от ЕС подкрепиха митата върху вноса на електромобили от Китай
    През юли ЕК наложи временни мита върху вноса на електрически коли от Китай