сряда, 16 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5147 прочитания

    Готина компания = готина работа?

    Незадължително. Вижте какво споделят служители за работата си в Apple
    15 юни 2012, 13:57 a+ a- a

    За втора поредна година Apple доминира като най-влиятелният бранд в света, показа проучване на BrandZ за 2012г. Според Тим Кук, изпълнителният директор на Apple, единствено неговата компания може да предлага толкова страхотни хардуерни продукти, софтуер и услуги, сподели той в тазгодишното си обръщение по време на Apple’s Worldwide Developers Conference  в Сан Франциско. "В крайна сметка,  затова и хората избират да работят за и с Apple – за да свършат най-добрата работа в живота си...да променят живота на толкова други хора по света," обобщи наследникът на Стив Джобс.

    Оказва се обаче, че да работиш за компанията с невероятно готините продукти може и да не е толкова невероятно готино. Заключението е на Business Insider, които проучват отзиви на настоящи и бивши служители на Apple, публикувани през последната година в Glassdoor.com – кариерна медия, в която служители на хиляди компании оценяват работодателите си анонимно.

    Едно от най-честите оплаквания сред служителите на Apple е твърде голямата засекретеност, която забулва работата в компанията и често пречи за нормалното изпълнение на служебните задължения. Служителите страдат и от арогантността на колегите си, липсата на адекватен среден мениджмънт, задълбочилата се бюрокрация и твърде интензивната и натоварена работа, която не позволява да съчетаваш личния с професионалния живот. Друг минус е недостатъчният набор от допълнителни облаги на работното място като безплатен обяд или карта за фитнес, сравнено с други компании в бранша. Според философията на Apple обаче най-голямата облага за служителите е възможността да работят за такава компания. 

    Служителите роптаят и срещу липсата на възможности за кариерно развитие в рамките на компанията и трудното отвоюване на повишение. До подобен извод стига и Адам Лашински, редактор във Fortune, който наскоро издаде книгата „Inside Apple: How America's Most Admired – and Secretive – Company Really Works”. В нея разказва, че Apple е компания, която се гордее с това, че привлича най-добрите таланти, но не залага особено на развитието им.  Описва корпоративната култура на Apple като всепоглъщаща. „ Когато служители се присъединяват към други компании, те запазват в голяма степен своята индивидуалност. Когато се присъединиш към Apple, се приема, че много или малко се отказваш от своята индивидуалност и приемаш идентичността на Apple,” споделя Лашински в интервю за FINS.

    И още нещо – ако решите да се цаните за работа в Apple, бъдете готови да давате винаги най-доброто от себе си. Компанията не толерира посредствеността и непостоянното представяне на работното място, което допълнително повишава нивото на стрес, споделят служители.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Digital Media Technology Sp. придобива ApiHawk
    Полска технологична група придобива бизнеса на българската софтуерна компания
    преди 13 часа
    НСИ отчита 1% дефлация през септември
    Годишната инфлация е в размер на 1,2%
    преди 17 часа
    Индонезия поиска Google и Apple да блокират Temu в магазините си за приложения
    Целта – да бъде запазен малкият и среден бизнес в страната от нелоялна конкуренция
    преди 18 часа
    България е готова да подкрепи инвестиции в развитието на дигиталната инфраструктура и свързаността
    Президентът Радев се срещна с представители на американски компании в областта на високите технологии, киберсигурността, дигиталната и комуникационната инфраструктура
    преди 1 ден
    Операторите на ваучери: 96% от потребителите са доволни от дигитализацията на ваучерите
    Броят на търговците, използващи ваучери за храна, се е увеличил от 1000 до 4 хил. месечно след дигитализацията