понеделник, 26 юли 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2863 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Anakatech

    Шай Сабах, Chief operating officer на компанията, пред Economy.bg
    02 декември 2020, 18:08 a+ a- a

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Завърнаха ли се служителите в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как Anakatech преминава през настоящата ситуация, разказва Шай Сабах, Chief operating officer на технологичната компания.

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    Covid-19 ситуацията не оказа сериозно влияние върху нашия сектор. Като цяло имахме пречки, но компанията ни продължи да се развива както обикновено. Дори успяхме да наемем нови колеги и да разраснем екипите, както бяхме планирали. 

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    Една от най-положителните ни страни е това, че сме ИТ компания и именно това ни позволи да преминем към онлайн режим безпроблемно. Не сме се сблъсквали с проблеми при изпълнението на задачите, нито в производителността на работния процес, даже всъщност се случи точно обратното. Радвам се, че не се наложи да преминем през болезнени орязвания на заплати/бонуси, неочаквани съкращения и т.н. Служителите на Anakatech продължават да блестят и да развиват своята кариера, а и екипите ни продължават да се разрастват с добри темпове. С гордост бих могъл да кажа, че от началото на март месец към момента разраснахме екипите си с близо 70 професионалисти в различните отдели.

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    Всички колеги преминаха в режим home office още след налагането на първата карантина през месец март. Дори и в момента колегите ни продължават да работят от вкъщи, като ние предоставихме необходимото оборудване и софтуер на всеки член на екипа ни, за да продължи работният процес по най-добрия начин. 

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    Нашият офис е като втори дом за нас и вярвам, че завръщането в офиса е нещо, което нашите служители със сигурност очакват с нетърпение. Офисът ни – модерен и цветен, разположен в центъра на София, е изпълнен с добри хора, много усмивки, храна, напитки, различни игри като джага, дартс, дори имаме и телескоп, даващ възможност да се полюбуваш на 360-градусова гледка към София от 20-ия етаж. В момента, за съжаление, офисът ни е празен и тих. 

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    Anakatech е компания, но преди всичко е и семейство. Горд съм да кажа, че следейки нашите усилия и резултати, всеки член на екипа на всяко ниво има своя принос и отговорност за успеха на компанията, сякаш тя е негова собствена. Това необичайно отношение означава, че не е необходимо да се имплементират нови правила за работа, тъй като ние се доверяваме и очевидно осъзнаваме страхотните резултати, които нашите екипи постигат. Предвиждам, че нашата политика за home office ще бъде преразгледана, след като се завърнем в офиса.

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    Всички оперативни единици са базирани на производителност, или с други думи, са доста лесни за измерване. Новият начин на работа позволи на служителите да работят по-свободно в различните часове на деня, така че работата и личният им живот да са добре балансирани. Този баланс само  подобри ефективността и производителността и ни доказа, че дори и работейки отдалечено, колегите ни са все така всеотдайни в работата си.

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    От известно време сме в тази епидемична ситуация, но свикнахме с новата нормалност за дистанционна работа. Но да, липсват ни офис средата, колегите, съвместните обеди, срещите за brainstorming на нови идеи, малките разговори около кафе машината, паузите за цигари, организационните събирания и всички други неща, с които компанията редовно ни глези. В момента организираме различни онлайн събития - последното беше тематичен куиз, но липсва атмосферата и това, че се виждаме през камера не ни е достатъчно.

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Не е нищо ново, но ключов елемент в лидерските роли е да се осъществява реална връзка със служителите - да се грижим за тяхното благосъстояние и този естествен подход ни държи ангажирани един към друг. В допълнение, нашият HR екип работи изключително усърдно всеки ден и се е заел със страхотни инициативи за изпращане на подаръци и показване на признание към всички за усилията в тези нови условия на работа, провеждане на онлайн игри, различни предизвикателства във вътрешните ни канали и много други. В края на всеки месец имаме Anakalife събития, в които правим ретроспекция на бизнес резултатите за месеца, споделяме всички поводи за радост и гордост. Най-новата ни инициатива е свързана с осиновяването на кошер, като, освен че по този начин подпомогнахме български производител, изненадахме колегите с домашен мед за подсилване на техния имунитет. Определено ще продължим усилията ни в посока благосъстоянието, комфорта и здравето на нашите колеги. 

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Преди винаги е съществувало желание за реализиране на 4-дневна работна седмица и работа от вкъщи (така че да се балансират работата и личният живот), но ситуацията с Covid-19 реши това вместо нас. Onboarding процесът и обучението на служителите остава непрекъснато предизвикателство през този период, когато се провежда дистанционно. Това включва и представянето на нови служители на техните екипи и на организацията като цяло. Смея да твърдя, че имаме много добри практики в тези области.

    Какви бизнес и житейски уроци научихте от Covid кризата?
    Един от най-добрите ми научени уроци от Covid кризата е, че всичко е временно (точно като кризата), но в момент на промяна, човек трябва да осъзнае и да се адаптира към промяната и нейните възможности. Те са там, просто трябва да гледаме позитивно на нещата.

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на Anakatech в Jobs.bg ТУК.

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори dm
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Astound Commerce
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sitel
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори TBI Bank
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Софарма Трейдинг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Acronis
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Endava
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори CLICO
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори StorPool Storage
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Данон Сердика
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори БНП Париба
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Теленор
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Bridgestone
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори ИКЕА
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кеш Кредит
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Mars
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Equinix
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори А1
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори BILLA
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори AtScale
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Мнемоника
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Монделийз
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Kaufland
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Параграф 42
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Тимбарк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Cargotec
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Tek Experts
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Близо 320 млн. евро са австрийските инвестиции у нас през 2020
    Двустранната търговия възлиза на 1.358 млрд. евро през миналата година
    преди 4 часа
    Франция прие закона за здравен пропуск за ресторанти и вътрешни пътувания
    Той също трака задължава здравните работници да се ваксинират
    преди 4 часа
    ЕК откри процедури срещу България за нарушение на авторското право
    Страната има срок от 2 месеца да отговори на опасенията на Брюксел
    преди 5 часа
    Maersk пуска интермодален влак от Бургас към Пловдив
    От Пловдив до София пък ще има eжeднeвнa вpъзĸa чрез камиони
    преди 5 часа
    Доверието на германския бизнес се срина
    Независимо от това се очаква силно възстановяване на най-голямата европейска икономика това лято
    преди 6 часа
    Близо 11 хил. ваксини са поставени в мобилните пунктове в София досега
    Близо 100 души от 2 фирми са се възползвали от инициативата на Столична община за поставяне на ваксини на място на желаещите служители от фирми