вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4704 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Мнемоника

    Вихрен Славчев, изпълнителен директор на българската ИТ компания, пред Economy.bg
    23 юли 2020, 14:29 a+ a- a

    Вихрен Славчев има повече от 15 години опит в сферата на ИТ и управлението, придобит в разработка на софтуерни продукти, сферата на недвижимите имоти и услуги и компании във финансовия сектор. От 2009 досега, заедно с ръководения от него екип, продължава да изгражда една от най-динамично развиващите се и успешни български ИТ компании

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как Мнемоника преминава през настоящата ситуация разказва Вихрен Славчев, изпълнителен директор на технологичната компания. 

    Мнемоника е компания, която осигурява информационна сигурност и регулаторна съвместимост, облачни технологии и виртуализация, съхранение и обработка на данни, управлявани услуги и ИТ аутсорсинг. Тя работи в София и сред клиентите ѝ са 10-те най-големи финансови институции, както и водещи телекоми в България. От основаването си през 2009 Мнемоника има повече от 1000 успешно реализирани проекта за над 200 клиента у нас и в чужбина. От 2017 екипът ѝ съдейства на български компании в подготовката им за Общия регламент за защита на личните данни (GDPR).

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    ИТ секторът е може би един от най-малко засегнатите. Пандемията ускори дигитализацията в много отрасли в България. Нарасна и нуждата от киберзащита, породена от все по-големия брой кибератаки, които се случват не само у нас, а и в световен мащаб. Мнемоника е специализирана именно в тази област. Предлагаме решения с високоефективна комбинация от технологии и услуги, които разпознават заплахите по-бързо и ги елиминират, преди те да навредят на бизнеса. Тези услуги може би никога не са били по-важни от сега, когато много хора работят дистанционно от домовете си. Тази ситуация за нас се разви в положителна насока, дори имаме ръст в звеното по киберсигурност.

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    Неминуемо е да има преразглеждане на разходите и това е стъпка, която е необходимо бизнесът да предприеме. За щастие, преминаваме през тази криза с всичките си налични служители. Постарахме се да им осигурим спокойствието и сигурността, че ще запазят работните си места. В момента дори имаме отворени позиции и не преставаме да търсим нови хора.

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    Когато обявиха извънредното положение всички служители започнаха да работят от домовете си. Ние сме високотехнологична компания и служителите ни разполагат с необходимия ресурс за дистанционна работа. 

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    След като започнаха да разхлабват мерките, започнахме да правим планове за поетапно завръщане в офисите. Част от хората се върнаха на работните си места, като работихме на смени – една седмица от вкъщи, една от офиса. Така осигурихме необходимата дистанция на служителите. Изцяло на дистанционна работа останаха хората, които попадат в рисковата група. Сега вече всички служители работят в офиса при спазване на всички необходими мерки за безопасност. Осигурени са дезинфектанти, маски и ръкавици.

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    Нови разписани правила за работа не сме въвели. По-скоро сега е необходимо да се съобразяваме с индивидуалните нужди на служителите и да сме по-гъвкави. Когато почувстват неразположение или несигурност, се разрешава хоум офис след съгласуване с прекия ръководител. Всички успяват да управляват ефективно работата си и да завършват задачите в предначертаните срокове. Опитваме се да свикнем с новата реалност.

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    Работата от вкъщи не създаде предпоставка за по-малка ефективност. Хората доказаха, че могат да изпълняват съвестно задачите си и от разстояние. Малка част от служителите споделиха, че им е по-трудно да се съсредоточават вкъщи, а когато са в офиса, са доста по-концентрирани. Въпреки че трябваше да съчетават служебна работа с домашни задължения, грижи покрай децата, хората се справиха отлично. Благодаря на всички, че въпреки трудния период отчитаме добри резултати.

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    Нагласите сред служителите са разнородни. Това е нормално, защото хората са различни. Имаме служители, които биха продължили работа от вкъщи, но те попадат в рисковата група и е нормално да се притесняват. По-голямата част от служителите обаче предпочитат социалния контакт, да бъдат сред хора и колеги. Независимо дали са вкъщи, или в офиса, трябва да бъдат спокойни за своето здраве, затова се стремим да прилагаме по-гъвкав график за работа.

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Тъй като всички събития, семинари и обучения се провеждаха онлайн, стимулирахме служителите да се включват, ако това би им било полезно и интересно. Имаха възможност да участват в различни уебинари с разнообразна тематика, насърчавахме ги да четат книги онлайн.

    Поехме една вътрешнофирмена инициатива. Всеки, който искаше да се включи, трябваше да изпрати кратко и забавно клипче на своя тренировка в домашни условия. Всички, които се включиха в предизвикателството, получиха награда, която да ги стимулира да продължат да тренират. 

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Прекалено бързо се озовахме от една ситуация в друга коренно различна. Трябваше да вземем важни решения за много кратко време и да реорганизираме работата на всичките си служителите. Успяхме да запазим психическата си устойчивост и не спряхме да мотивираме хората си.

    Какви бизнес и житейски уроци научихте от Covid кризата?
    Лично за себе си затвърдих един важен принцип, в който искрено вярвам, а именно: дългосрочното планиране вече няма да бъде толкова актуално и водещо, бъдещето принадлежи на адаптивните и гъвкавите компании и индивиди, които бързо и навременно въвеждат корекции в посоката на движение и не се страхуват да вземат навременни решения. Трябва да имаме ясни цели, но планирането за постигането им трябва да е на кратки времеви интервали, както е в цифровия свят!

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на Мнемоника в Jobs.bg ТУК.


    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Монделийз
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Kaufland
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Параграф 42
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Тимбарк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Cargotec
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Tek Experts
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 48 минути
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 2 часа
    преди 2 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 5 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 5 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд
    преди 6 часа
    „Аурубис“ инвестира още 800 млн. лв. у нас
    Компанията ще разшири рафинерията си за катодна мед и ще изгради два нови фотоволтаични парка