вторник, 10 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    21955 прочитания

    Как протича интервю за работа в Progress?

    Повече за процеса и как да се подготвим, разказва Алина Габер - Talent Acquisition за региона EMEA, Progress
    02 април 2019, 17:59 a+ a- a

    Алина Габер - Talent Acquisition за региона EMEA, Progress

    Progress е на българския пазар от края на 2014 след придобиването на Telerik. В офиса в София работят около 500 души. Преобладаващата част от тях са софтуерни специалисти  - програмисти, QA инженери, инженери по техническа поддръжка (технически съпорт). 

    Офисът в България е най-големият в глобален мащаб по брой служители. Той има важна стратегическа роля за компанията в глобален мащаб.  Тук се създава и развива голяма част от бизнеса на компанията. 

    Какво е важно да знаем за компанията и процеса по подбор, ако ни предстои интервю за работа, и как да се представим успешно, разказва Алина Габер - Talent Acquisition за региона EMEA, Progress.

    Г-жо Габер, колко и какъв тип специалисти работят при Вас?
    В офиса на Progress в София работят около 500 души. Преобладаващата част са софтуерни специалисти  - програмисти, QA инженери, инженери по техническа поддръжка (технически съпорт). Имаме и продуктови мениджъри, ИТ, маркетинг специалисти с опит в дигиталния бизнес, графични и UX дизайнери, както и специалисти в областта на продажбите. Като компания, разработваща собствени продукти, при нас може да видите всички функции на бизнеса. Колегите тук имат стратегическа роля в развитието на портфолиото в компанията и участват във вземането на решения на глобално ниво.  

    Име: Progress
    Сектор: IT
    В България е от: 2014 г. след придобиването на Telerik
    Брой служители глобално: 1500
    Брой служители в България: около 500
    Офис в България: София, бул. „Цариградско шосе“ 54Б
    Основна дейност на компанията: Progress е продуктова компания, която предлага технологии за разработка и пускане на стратегически бизнес приложения и дигитални преживявания. Компанията стъпи на българския пазар в края на 2014 г. след придобиването на Telerik. В София се намира нейният най-голям офис в глобален мащаб по брой служители, който е стратегически иновационен център. В него се създават голяма част от иновациите, които Progress пуска на пазара, и се разработват и постоянно усъвършенстват ключови продукти от портфолиото на компанията. Те включват водещите инструменти за разработчици Progress Telerik и Progress Kendo UI, платформата за високопродуктивна разработка на приложения Progress Kinvey, фреймуърка с отворен код за създаване на „native“ мобилни приложения с Anglular, JavaScript, TypeSctipt и Vue.js – NativeScript, платформата за управление на съдържанието и дигитални преживявания Progress Sitefinity и др.

    Какви хора най-често търсите, за какви позиции?
    Търсим хора, които подхождат с любопитство и ентусиазъм към работата си и технологиите, имат реалистична самооценка и са мотивирани да надграждат уменията си. При нас средата е динамична, с разнообразие от технологии, продукти и екипи, с които се работи съвместно. В нашите обяви обикновено няма изискване за години опит, защото практиката ни е показала, че правилната нагласа, желанието за учене и развитие, приемането на обратна връзка са основополагащи, за да си успешен в Progress. 

    Как протича типично процесът по подбор - колко интервюта провеждате и с кои мениджъри от компанията кандидатите най-вероятно ще се видят? Колко време продължава едно интервю? Целият процес по подбор?
    Процесите са различни в зависимост от ролята. Подобряваме ги постоянно, като ги ревизираме и моделираме по начин, който работи в полза както на кандидата, така и на нашия hiring екип. Важно е, от една страна, да осигурим на кандидата добър опит и от друга – да оптимизираме работата на екипа и да сме по-бързи в началните фази на подбора.
    За т.нар. нетехнически роли, където обемът от кандидатури е огромен (sales и маркетинг), отскоро започнахме да използваме кратки видео интервюта. Това е удобен подход, който отнема на кандидата около 5-10 мин., а на нас дава възможност да се запознаем с повече кандидатури.
    Обикновено по време на процеса, независимо от позицията, има стъпка, която е кратък телефонен разговор с представител на екип „Човешки капитал“ -  т.нар. опознавателен разговор. Чрез него искаме да научим малко повече за кандидатите и в същото време да отговорим на техните въпроси. Организираме и среща в офиса - интервю.
    Типичният процес в Progress включва и практическа задача. Например за техническа позиция обикновено предизвикваме кандидатите със задача преди интервюто или по време на самата среща, или след нея. Задачите ни дават възможност още веднъж да валидираме, че кандидатът е подготвен със знания и умения за позицията, за която кандидатства.
    Атмосферата по време на интервютата е неформална. Искаме хората, които отделят време, за да се срещнат с нас, да се чувстват спокойно и комфортно. Продължителността е около час - час и половина. Обикновено на интервютата присъстват мениджърът, в чийто екип е обявената позиция, представители на съответния екип и представител на екип „Човешки капитал“. В случаите, когато кандидатът проявява интерес към повече от една позиция в Progress, на срещата има и представители на другите екипи. 

    Какво да очакват кандидатите на едно интервю?
    Приятелска и неформална обстановка. Ние винаги влизаме в интервю с нагласата, че разговорът ще е интересен и ползотворен за двете страни. 

    Имате ли тестове и ако да - какви?
    Както споменах, обикновено даваме на кандидатите практически задачи, подготвени от екипа, участващ в процеса. Те са специфични за съответната роля и дават на кандидата добра перспектива относно какъв тип предизвикателства би решавал, ако се присъедини към нас. 

    Какво бихте искали да видите у кандидатите по време на интервю? Какво би Ви направило добро впечатление?
    Винаги прави добро впечатление, когато кандидатът е отделил време да се запознае с компанията – с естеството на бизнеса ни, с продуктите, които разработваме. Допадат ни хората с ясна мотивация, добра визия за бъдещето и адекватна самооценка - тези, които се чувстват достатъчно комфортно да говорят за успехите си, но в същото време не се притесняват да споделят и за грешките, които са допускали, и най-вече, за научените уроци в професионалното си развитие. Хубаво е, когато кандидатите са откровени, защото некоректността по време на един процес за подбор не би довела до дългосрочни успешни професионални отношения. Ние показваме автентичния Progress и очакваме да чуем искрени отговори и от кандидата.

    Какво би Ви направило лошо впечатление на интервю?
    Даваме си сметка, че въпреки стремежът ни да сме максимално положителни, интервютата за работа понякога са стресови за кандидатите. Не всеки може да се отпусне и да влезе спокойно в разговора. С оглед на това сме толерантни и подхождаме с разбиране, тъй като всеки греши особено когато е притеснен. Тук отново бих посъветвала хората, кандидатстващи за работа не само в Progress, да отделят време и да се подготвят за срещата. Могат да разгледат сайта на компанията, продуктите, описанието на позицията, да си подготвят смислени въпроси – неща, които са важни за тях.

    На кой етап се обсъжда въпросът за възнаграждението и имате ли практика да искате от кандидатите сами да дефинират очакванията си?
    Различно е. Понякога това се случва по време на първоначалния телефонен разговор с човек от екип „Човешки капитал“, а в други ситуации – в самия край на процеса. Очакваме от кандидатите да дефинират очакванията си, като много ясно комуникираме, че това не е информация, която оказва влияние върху решението ни за дадена кандидатура. Progress има ясно дефинирана и добре структурирана философия за възнаграждението – сравняваме и актуализираме възнагражденията за позициите си регулярно, за да сме сигурни, че пакетът, който предлагаме, е конкурентен на пазара. Информацията за финансовите очаквания, която кандидатите споделят, ни дава възможност да си сверим часовника още веднъж и е важна за нас.

    За кои позиции конкуренцията е най-голяма и колко души типично се конкурират за едно място?
    Обикновено получаваме много кандидатури за нетехническите позиции – маркетинг, продажби, дизайн и административните функции в Progress, както и за Junior ролите при нас. В тези ситуации малка част от кандидатите отговарят на нашите изисквания и въпреки многото кандидатури обикновено въвличаме в следващите етапи от процеса по подбор не повече от 10 души. 

    За кои позиции е най-трудно да откриете подходящите хора?
    Както за много други компании, и при нас предизвикателство е намирането на софтуерни специалисти с определен нишовопит. В тези случаи се обръщаме за съдействие към колегите. Те са много активни в ИТ общността като лектори и ментори и имат много контакти и възможности да ни помагат. Работата в екип е важен елемент от културата в Progress. Целта да намерим следващия ни талантлив колега за техния екип е обща, така че те активно участват в процеса. В допълнение, ние в унисон с тях изграждаме ключови партньорства с редица технически и нетехнически организации, подкрепяме събития и ИТ потребителски групи. Чрез тях имаме възможност да споделяме знания и да представяме компанията пред потенциални кандидати. 

    Какво не знаят кандидатите за компанията, а е важно да знаят според Вас?
    Офисът ни в София има важна стратегическа роля за Progress в глобален мащаб. Тук се създава и развива голяма част от бизнеса на компанията. Хората, които се присъединяват към нас, имат възможност да разгърнат потенциала си в глобалната индустрия, като следват най-добрите съвременни практики в своята област и най-новите технологии за разработката на приложения и създаването на дигитални преживявания. Чрез своята работа всеки служител допринася към глобалния успех на компанията, удовлетвореността на нашите клиенти и партньори. 

    С какво най-вече се отличавате от останалите компании и привличате кандидатите като работодател?
    Не бих искала да навлизам в клишета и да обобщавам, затова тук по-скоро бих разказала за отличителните черти на работната среда, които колегите оценяват високо.
    Едно от най-важните неща е, че средата в Progress те предизвиква постоянно да учиш, да израстваш, да подобряваш начина си на работа, да надграждаш и да се самоусъвършенстваш. При нас са едни от най-добрите специалисти в своите области, готови да споделят знанията и опита си и да помагат на останалите да вървят напред. Progress предлага разнообразни възможности за професионално развитие – и вертикално, и хоризонтално. Чрез политиката ни за вътрешна мобилност колегите могат да намерят своето следващо професионално предизвикателство вътре в компанията.
    В допълнение, Progress стимулира баланса между работа и личен живот на служителите чрез редица възможности. Компанията предлага гъвкаво работно време, възможност за работа от вкъщи, 30 дни платен годишен отпуск плюс допълнителен ден за рожден ден. Имаме голям и модерен Детски център, специално създаден за децата на нашите колеги. Екипът ни „Персонални асистенти“ е на разположение да съдейства на колегите с техни лични задачи като например подновяване на застраховка на колата и други. В офиса си имаме модерен фитнес само за служителите на Progress.
    Много са нещата, които правят Progress добро място за работа. Сигурна съм, че всеки ще си намери своето нещо, което ще го мотивира. 

    ВИЖТЕ ОЩЕ:
    Как протича интервю за работа в „Гопет Транс“?
    Как протича интервю за работа в DHL Competence Center?
    Как протича интервю за работа в Chaos Group?
    Как протича интервю за работа във Flat Rock Technology?
    Как протича интервю за работа в „Телелинк Бизнес Сървисис“?
    Как протича интервю за работа в The Stars Group?
    Как протича интервю за работа във Fourth България?
    Как протича интервю за работа в „Язаки България“?
    Как протича интервю за работа в DataArt България?
    Как протича интервю за работа в „АктивТрейдс“ КЧТ клон София?
    Как протича интервю за работа в Sutherland?
    Как протича интервю за работа в dm България?
    Как протича интервю за работа в ScaleFocus?
    Как протича интервю за работа в NaXex?
    Как протича интервю за работа в ABB?
    Как протича интервю за работа във Vivacom?
    Как протича интервю за работа в Playtech?
    Как протича интервю за работа в EVN България?
    Как протича интервю за работа в CSC?
    Как протича интервю за работа в „Аурубис”?
    Как протича интервю за работа в IBM България?
    Как протича интервю за работа в „Таулиа”?
    Как протича интервю за работа в SBTech?
    Как протича интервю за работа в „ЛЕМ България”?
    Как протича интервю за работа в „Сенсата Технолоджис”?
    Как протича интервю за работа в „УниKредит Булбанк“?
    Как протича интервю за работа в „Белла България”?
    Как протича интервю за работа в Gameloft?
    Как протича интервю за работа в SEEBURGER Informatik?
    Как протича интервю за работа в „ГфК България”?
    Как протича интервю за работа в „Софика Груп”?
    Как протича интервю за работа в „Монтюпе“?
    Как протича интервю за работа във VMware?
    Как протича интервю за работа във „Вистеон”?
    Как протича интервю за работа в „Инграм Майкро“?
    Как протича интервю за работа в Walltopia?
    Как протича интервю за работа в „Мелексис”?
    Как протича интервю за работа в easyJet?
    Как протича интервю за работа в MentorMate?
    Как протича интервю за работа в Мтел?
    Как протича интервю за работа в TELUS International?

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Димитър Радев, БНБ: Облагането на свръхпечалбите на банките носи сериозни рискове за икономиката
    Надяваме се да бъде взето балансирано решение, което ще бъде в полза на всички, коментира Петя Димитрова, председател на Асоциацията на банките в България
    преди 4 часа
    Проучване: Големите компании очакват над 24 млн. евро ръст на приходите от въвеждане на нови финансови технологии до 3 години
    Едва 1/3 от финансовите лидери вярват, че наборът им от софтуер и технологии е в крак с нуждите им и ще може да поддържа бъдещ растеж. отчита доклад на Payhawk
    преди 5 часа
    Лабораторният комплекс на София Тех Парк ще предоставя услуги за бизнеса
    Достъп до високотехнологично оборудване и консултантски услуги ще могат да получат микро-, малки и средни компании
    преди 5 часа
    МФ внася бюджет 2025 с 3% дефицит и ръст на максималния осигурителен доход
    По-висок акциз за алкохол и цигари, данък 15% при недекларирани доходи: вижте още какво предвижда държавния бюджет за догодина