вторник, 16 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11796 прочитания

    За втора поредна година в София ще се проведе soft skills конференция за ИТ специалисти

    Повече за 2doIT SoftCon 2016 научете от Мартин Кулов, председател на Асоциация на софтуерните инженери
    15 септември 2016, 18:11 a+ a- a

    Мартин Кулов, председател на Асоциация на софтуерните инженери

    За втора поредна година Асоциация на софтуерните инженери организира soft skills конференция, насочена към ИТ специалисти и екипи – 2doIT SoftCon 2016. Темата за личните социални и комуникационни умения и успешните екипни практики е дефинирана като основна нужда на бизнеса в световен мащаб, а последните години е все по-актуална и в България. 

    За кого е подходящо събитието, кои ще са основните теми и лектори тази година, научете от Мартин Кулов, председател на Асоциация на софтуерните инженери. 


    Г-н Кулов, за втора поредна година организирате конференцията SoftCon. Разкажете ни повече за събитието. Каква е целта му?
    Социалните умения са от значителна важност за успеха на софтуерните проекти. Голяма част от проектите излизат извън обхват или бюджет или дори се провалят. Колкото и да е трудно да признаем, често причината е грешки в комуникацията или тенденциозно насочване на проекта в посока, която е удобна само за част от екипа. Тези така наречени „политически умения“ в екипната работа не са присъщи на хората, работещи с техническите средства. Тяхната цел е да проектират, напишат и предадат софтуер, който работи и изпълняват изискванията на клиента. Но това не е всичко – човек трябва да може да разбира динамиката на екипа и организацията, мултикултурните различния и спецификите на индивидуалните характери. С тази цел сме поканили специалисти и изпълнителни директори, които са започнали от професия разработчици и са минали през всички стъпала на израстване в различни компании в България и чужбина. Ключовият лектор пък ще представи какви са културните различия в работата на българските специалисти спрямо техните колеги в чужбина и какви са неговите препоръки към тях през погледа на роден в чужбина и управляващ българска компания. Неговата лекция ще бъде на английски, докато останалите ще са на български. Поканили сме и специалисти по психология и НЛП, които ще говорят за мотивацията и управляването на емоционалното състояние. Съчетанието между професионалисти софтуерни инженери и професионалисти по чисто човешките психологични умения ще позволи на хората да намерят отговори на своите въпроси защо и как се е стигнало до дадена ситуация и как да реагират в бъдеще.

    За кого е подходяща конференцията – по-скоро за професионалисти от индустрията, които вече имат мениджмънт функции, или и за хора с по-малко опит и такива, които тепърва започват своята кариера?
    Конференцията е подходяща за всички, които работят в софтуерната индустрия. Тези, които участват по някакъв начин в процеса на производство на софтуер – от бизнес анализатори, архитекти, ръководители на проекти, през разработчици, специалисти по качеството и операции. Всички те, независимо дали са в началото на професионалното си развитие, или в по-късен етап, могат да получат ценни съвети за това как техни колеги са се справили с организирането на екипи и управлението на по-големи проекти. Много показателна е една от лекциите - „Станах ръководител на проект… а сега какво?!“. С нея лекторът ще разкаже как той се е справил с предизвикателството да ръководи поверения от него екип, след като дълги години е писал код.

    Кои ще са основните теми и лектори тази година?
    Тази година условно сме разделили събитието на две основни части: в първата на сцената ще се качат доказани имена, професионалисти от софтуерния бизнес с дългогодишен опит в работата и управлението на екипи. Те ще разкажат за успешните модели от собствената си работа, как се справят с проблемите, похвати, които използват в ежедневието си и т.н. Сред тези имена са Ерик Дюма, CEO на Vayant Travel Technologies, и Георги Гергинов, CEO на NAXEX Technological Development. Във втората част ще представим психологически и НЛП модели за личностна и групова мотивация, техники за овладяване на емоциите и конфликтите на работното място, както и някои по-общи характеристики и особености на успешната екипна работа. Всички сесии са с изцяло практическа насоченост, така че участниците да могат да се върнат на следващия ден в офиса си с поне няколко нови умения, които да започнат да прилагат в работата си и да изследват резултатите от тях. 

    Основният фокус на SoftCon са т.нар. „меки умения”. Защо именно на тях акцентирате и правите събитие на тази тема? Това слабо място за хората в сферата ли е, или по-скоро е темата, която най-силно интересува софтуерните специалисти, които имат технически знания и умения?
    Много често софтуерните проекти биват повлияни от т.нар. „политически решения“. Изискванията и очакванията са като за космическа совалка, а бюджетът, ресурсите и времето, които са налични, са силно ограничени. В такива условия, а те бих казал са ежедневие, хората са поставени под натиск да взимат решения, които може да противоречат с техните принципи и професионални разбирания. Професор Едуардо Миранда от университета в Карнеги Мелън наскоро изнесе лекция в София относно политическите фактори при оценката на един софтуерен проект. Той твърди, че когато „една оценка (б.ред. на софтуерен проект) може да се обясни само от недостатъчно информация или от умишлено изкривяване на информацията е по-сигурно да приемем второто за вярно”. Конференцията 2doIT SoftCon дава знанията, които ще помогнат на софтуерните инженери да идентифицират подобни проблеми, разказани от техни колеги, на база на техния опит и практически съвети, пречупени през призмата на професионалисти по психология и НЛП.

    Колко човека имаше на конференцията миналата година и колко очаквате тази?
    Форматът на събитието предполага малък брой участници, около 100-120. Целта е хората не само да слушат лекторите, но и да участват и да общуват помежду си, да обсъждат и споделят. Така можем да сме сигурни, че даваме максимума не само като знания и умения, но и като преживяване. 

    Има ли такса за участие и как могат да се включат в SoftCon 2016
    Регистрация за събитието може да се направи през сайта: http://2doit.co/softconТакса има, но тя е минимална – напълно достъпна за индивидуално участие, а и дава възможност на работодателите да включат по-голям брой свои служители. Обикновено колегите се регистрират като групи, за да използват максималната отстъпка.   

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    ЕК пуска 35 500 безплатни билета за 18-годишните, за да обиколят Европа
    Кандидатстването започва днес и ще приключи на 30 април
    преди 5 часа
    В София ще се състои кръгла маса за електронната търговия в ЕС
    „Бъдещето на електронната търговия в Европейския съюз“ ще се проведе на 29 април
    преди 5 часа
    Двуцифрен ръст в ползването на услугата Executive Search у нас през 2023 спрямо 2020 
    Транспорт и логистика е секторът с най-голям ръст в ползването на директното търсене за мениджърски позиции, според анализа на БЕСА
    преди 7 часа
    БАКБ придобива Токуда банк
    Очаква се регулаторно одобрение на сделката
    преди 10 часа
    България в ЕС: Повече инвестиции и по-високи доходи
    Износът на стоки от България в ЕС достига 31 млрд. евро през 2022, отчита доклад на ИПИ