Вижте какво представлява проектът „Happy Junior – Щастливо детство за всяко дете“
За проекта, който спечели трето място в категория „Маркетинг, свързан с кауза” в Наградите за отговорен бизнес 2013, разказва Георги Мандаджиев - директор „Маркетинг и продажби” на „Компас”
Вижте видео от церемонията на Наградите за отговорен бизнес 2013
За 11-та поредна година Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) връчи своите Награди за отговорен бизнес. Най-престижният конкурс за корпоративна социална отговорност (КСО) у нас отличи най-добрите проекти, реализирани през 2013.
В Economy.bg ще представим всички инициативи, които тази година бяха отличени с награда, за да покажем какво компаниите в България разбират под корпоративна социална отговорност, каква е била целта на проекта, какви ресурси е коствала реализацията му и какви резултати са постигнати.
Георги Мандаджиев - директор „Маркетинг и продажби” на „Компас“
Проектът „Happy Junior – Щастливо детство за всяко дете“ спечели трето място в категория „Маркетинг, свързан с кауза” на Наградите за отговорен бизнес 2013 на БФБЛ. За него разказва Георги Мандаджиев - директор „Маркетинг и продажби” на „Компас“ ООД.
Име на проекта „Happy Junior – Щастливо детство за всяко дете“ в помощ на инициативата „Подкрепи детството” на фондация „За Нашите Деца”.
Какво представлява проектът и какви са целите му? Създаване и лансиране пазара на серия хранителни продукти за деца. Продуктите, разработвани съвместно с детски педиатри и специалисти по детско хранене, предлагат решения на майките за пълноценно хранене на децата, а 8% от приходите от продажби се предоставят на организации, подпомагащи деца в нужда. Проектът има три основни цели: да предложи качествени хранителни продукти, разработени специално за деца; да помага на фондация „За Нашите Деца“ и подобни организации в стремежа им да осигурят щастливо детство за всяко дете; да привлече други компании, които да подпомагат дейността на фондацията.
Как беше реализиран и какви резултати постигна? Проектът стартира преди четири години, като още от своето замисляне беше решено той да бъде осъществяван съвместно с професионална организация партньор, специалист в предоставянето на грижа за децата. След първата ни среща с фондация „За Нашите Деца“ ние бяхме убедени, че това е нашият най-добър партньор в този проект. Техният подход за решаването на проблемите с изоставени в домове деца според нас е единственият, който се бори с причините за възникването му, като по този начин премахва завинаги този проблем. Нашата компания дълбоко вярва, че семейството е единственото място, където едно дете може да расте в нормална обстановка, основната единица за изграждане на отговорно и проспериращо общество. Резултатите, които постигнахме, надминават нашите първоначални очаквания и дават основание да разработваме проекти за неговото развитие и разширяване. Към днешна дата марката Happy Junior e тотален лидер в категориите, в които развиваме продукти. Независимо от скромната комуникационна кампания марката се ползва с изключително висока познаваемост и забележителна лоялност от страна на майките. Вярваме, че сме успели да ги убедим, че освен вкусната закуска за собствените си деца, купувайки продукти с марката Happy Junior, те помагат за щастливото детство на други дечица.
Как се отнесоха към проекта служителите на компанията? От самото начало в реализирането на проекта участват абсолютно всички служители на компанията. След първоначалния успех разработваме и нови форми на по-сериозна обвързаност на служители с проекта. Реализираме различни форми на лична финансова подкрепа от всеки служител в компанията. Тези резултати са особен стимул за нас, тъй като намираме за важно всички проекти и резултатите от тях да бъдат споделяни от всички служители в компанията.
Какви ресурси бяха вложени в проекта? Още когато замисляхме проекта определихме ресурсите за неговото реализиране да бъдат насочени в две направления: създаване на качествени продукти, които в максимална степен да задоволят очакванията на майките; отделяне на максимално голям ресурс за обезпечаване на основната цел – подпомагане на семейства и деца в нужда. За нас е по-важно да подпомогнем повече деца и родители, отколкото да станем по-известни.
Защо корпоративната социална отговорност е важна за компанията? Социалната отговорност е важна за всяка компания и за всеки отговорен човек. Социалната отговорност е процес и не се изчерпва с еднократни действия, били те и огромни дарения. Социалната отговорност е условие за постигане на устойчиво развитие на обществото. Това означава функционирането „на светло“, справедливо заплащане и осигуряване на персонала, спазване на стандартите за производство и етикиране на продуктите, осигуряването на добри условия за труд и почивка на песонала, изискване към партньорите ни да спазват законите и наредбите на държавата. След това идват различните форми на подпомагане на социално значими дейности – първо в населеното място и общината, където се осъществява бизнесът, и едва след това актове на даряване и ангажимент за обвързаност с постоянна подкрепа на подобни дейности. За нашата компания социалната отговорност – корпоративна и лична, е част от стратегията ни за устойчиво развитие, тя е част от нашия бизнес.
Един от главните разработчици на BgGPT и докторант в INSAIT разказва пред Economy.bg за възможностите на българския изкуствен интелект и как бизнесът може да го ползва