петък, 24 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3032 прочитания

    Новото разбиране за „офис“ не трябва да е сграда, тухли, бетон, стъкло или място, а хората

    Любомир Аламанов разказва какво представлява изнесеният офис на SiteMedia – как се осъществява TheSite@TheSea, кой, кога и как участва и как се отразява на работата
    28 август 2024, 09:35 a+ a- a

    Любомир Аламанов, управляващ партньор на SiteMedia Consultancy, по време на изнесен офис (Снимки: Личен архив)

    От няколко години комуникационна агенция SiteMedia прави изнесени офиси на брега на морето или както те казват: „На брега на топлите океани“. Този тип изнесен офис се осъществи дори по време на пандемията, а напоследък продължителността му е забележителните 3 месеца. Economy.bg се свърза с Любомир Аламанов, управляващ партньор на SiteMedia Consultancy, в презокеански разговор, за да ни разкаже как се заражда идеята за този тип офис, как еволюира, какво е необходимо за осъществяването ѝ, как се отразява на служителите и качеството на работата им. Поговорихме също така за изменящата се концепция за офис и какво всъщност означава тази дума.

    Кога за първи път се зароди идеята за изнесен офис?
    Още преди 10 години започнахме да експериментираме с идеята да се разчупи конвенционалната представа какво е работно място. Класическата концепция за офиса като корпоративна крепост, извън която няма живот, постепенно започна да се усеща като остаряла и неотговаряща на представата ни за грижа за хората. 

    От колко време правите изнесени офиси?
    От поне десетина години. Първоначално за по-кратки срокове, но постепенно за все по-дълги периоди. Сега го правим за три месеца, интересно е да видим дали ще направим така бизнес процесите, че да успеем и повече.

    Какво всъщност е изнесеният офис?
    Изнесеният офис на повърхността изглежда нещо елементарно – служителите отиват на море или планина и си вършат работата оттам. На практика това е цялостна промяна на мисленето в корпорациите, което започна преди десетина години. Тогава започнахме да говорим, че човекът трябва да стане център на комуникациите на всяка една организация и въведохме Работодателската марка у нас като нова основна комуникационна парадигма, променяща философията на корпоративния свят. Новото разбиране за „офис“ не трябва да е сграда, тухли, бетон, стъкло или място, а хората. Хората правят офиса, хората дават смисъл на всичко, само хората имат значение. И тук идва втората ключова точка – от екипа да не се иска просто присъствие, а резултат. Няма значение къде и как се постига, важното е да има резултат. А колкото по-добри условия се предложат на екипа, толкова по-добри резултати ще има. Третият важен фактор е еволюцията на релацията клиент – агенция, позволяваща да се върши огромен процент работа от дистанция без нужда от лични срещи. Оттам нататък всичко е логистика, организация, поне няколко доставчика на интернет и много забавление, докато работим край вълните. 

    С каква продължителност е?
    Последните години го правим по три месеца, от началото на м. юни до м. септември. Кръстили сме го TheSite@TheSea по името на софийския ни офис. Понякога имаме и зимно издание, но то е по-ограничено.

    Може ли член на екипа да не участва в изнесения офис?
    Да, има огромна гъвкавост. Все пак някои колеги имат семейства, деца и т.н. и колкото и да им се иска, няма как да отсъстват от дома си цели три месеца. А и понякога се налага да оставяме дежурни в София, които на терен имат задачи по организацията на събития. Затова е направена каскадна система за взаимна заменяемост.

    А да идва и да си отива?
    Да, каскадната система позволява това. Даже по няколко пъти. Понякога колегите искат да прекарат малко време далеч от останалите от екипа.

    Как подбирате дестинациите?
    Последните няколко години бяхме на едно и също място. Условията са страхотни, местните са свикнали с нас, даже ни приемат като част от тях. Изпробвали сме доста варианти, но за да се поддържа нормален работен процес, е препоръчително часовата разлика с България да не е повече от два часа.

    Защо само през лятото?
    Една от идеите на изнесените офиси е екипът да може да работи навън, да усеща вълните да се плискат в краката, докато правят екселски таблици, да има мокър бар в морето по време на оперативките и т.н. Лятото е доста по-подходящо за подобен тип работен процес. Имаме и зимни локации. Но през зимата хората стоят вътре и не е толкова ефективно, колкото през лятото.

    Има ли разлика в производителността на екипа по време на изнесения офис?
    Опитът ни показва, че производителността нараства, защото колегите са по-мотивирани. Всяка година успяваме да спечелим световни награди от брега на морето. А сега даже успяхме да покрием четири сертификата и да получим отлични оценки от оценяващите агенции. Но иначе само резултатите и задоволството на клиентите и екипа имат значение. 

    Приложим ли е този модел за всички служители, работещи в офиси?
    Зависи от работата и нужните резултати. Металурзите няма как да работят от друго място :) Но за тези, които могат да дигитализират процесите си, не виждам пречка.

    Защо компаниите трябва да правят такъв тип изнесени офиси?
    Класическите офиси са остаряла концепция, в която ръководства се опитват да увеличат производителността чрез контрол на работното място, вместо да помислят как да мотивират самите хора да са по-отдадени. А хората са най-важни за една компания. 

    Вижте профила и актуалните позиции за работа в SITE MEDIA Ltd. в JOBS.bg

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Търговските войни биха били катастрофални за глобалния растеж
    Това каза генералният директор на Световната търговска организация
    преди 15 часа
    Личните лекари са прегледали медицинските досиета на близо 15 хил. пациенти
    Те могат да осъществят достъп до здравните досиета на своите пациентите от декември 2024
    преди 15 часа
    преди 15 часа
    Кабинетът прие компенсации за небитовите крайни клиенти заради високите цени на тока
    Според министър Станков това гарантира работните места и конкурентоспособността на бизнеса
    преди 15 часа
    Тръмп обяви проекта Stargate
    С първоначално финансиране в размер на $500 млрд. и подкрепа от OpenAI, SoftBank и Oracle, той ще гради инфраструктура за AI в САЩ