сряда, 16 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2474 прочитания

    Новото разбиране за „офис“ не трябва да е сграда, тухли, бетон, стъкло или място, а хората

    Любомир Аламанов разказва какво представлява изнесеният офис на SiteMedia – как се осъществява TheSite@TheSea, кой, кога и как участва и как се отразява на работата
    28 август 2024, 09:35 a+ a- a

    Любомир Аламанов, управляващ партньор на SiteMedia Consultancy, по време на изнесен офис (Снимки: Личен архив)

    От няколко години комуникационна агенция SiteMedia прави изнесени офиси на брега на морето или както те казват: „На брега на топлите океани“. Този тип изнесен офис се осъществи дори по време на пандемията, а напоследък продължителността му е забележителните 3 месеца. Economy.bg се свърза с Любомир Аламанов, управляващ партньор на SiteMedia Consultancy, в презокеански разговор, за да ни разкаже как се заражда идеята за този тип офис, как еволюира, какво е необходимо за осъществяването ѝ, как се отразява на служителите и качеството на работата им. Поговорихме също така за изменящата се концепция за офис и какво всъщност означава тази дума.

    Кога за първи път се зароди идеята за изнесен офис?
    Още преди 10 години започнахме да експериментираме с идеята да се разчупи конвенционалната представа какво е работно място. Класическата концепция за офиса като корпоративна крепост, извън която няма живот, постепенно започна да се усеща като остаряла и неотговаряща на представата ни за грижа за хората. 

    От колко време правите изнесени офиси?
    От поне десетина години. Първоначално за по-кратки срокове, но постепенно за все по-дълги периоди. Сега го правим за три месеца, интересно е да видим дали ще направим така бизнес процесите, че да успеем и повече.

    Какво всъщност е изнесеният офис?
    Изнесеният офис на повърхността изглежда нещо елементарно – служителите отиват на море или планина и си вършат работата оттам. На практика това е цялостна промяна на мисленето в корпорациите, което започна преди десетина години. Тогава започнахме да говорим, че човекът трябва да стане център на комуникациите на всяка една организация и въведохме Работодателската марка у нас като нова основна комуникационна парадигма, променяща философията на корпоративния свят. Новото разбиране за „офис“ не трябва да е сграда, тухли, бетон, стъкло или място, а хората. Хората правят офиса, хората дават смисъл на всичко, само хората имат значение. И тук идва втората ключова точка – от екипа да не се иска просто присъствие, а резултат. Няма значение къде и как се постига, важното е да има резултат. А колкото по-добри условия се предложат на екипа, толкова по-добри резултати ще има. Третият важен фактор е еволюцията на релацията клиент – агенция, позволяваща да се върши огромен процент работа от дистанция без нужда от лични срещи. Оттам нататък всичко е логистика, организация, поне няколко доставчика на интернет и много забавление, докато работим край вълните. 

    С каква продължителност е?
    Последните години го правим по три месеца, от началото на м. юни до м. септември. Кръстили сме го TheSite@TheSea по името на софийския ни офис. Понякога имаме и зимно издание, но то е по-ограничено.

    Може ли член на екипа да не участва в изнесения офис?
    Да, има огромна гъвкавост. Все пак някои колеги имат семейства, деца и т.н. и колкото и да им се иска, няма как да отсъстват от дома си цели три месеца. А и понякога се налага да оставяме дежурни в София, които на терен имат задачи по организацията на събития. Затова е направена каскадна система за взаимна заменяемост.

    А да идва и да си отива?
    Да, каскадната система позволява това. Даже по няколко пъти. Понякога колегите искат да прекарат малко време далеч от останалите от екипа.

    Как подбирате дестинациите?
    Последните няколко години бяхме на едно и също място. Условията са страхотни, местните са свикнали с нас, даже ни приемат като част от тях. Изпробвали сме доста варианти, но за да се поддържа нормален работен процес, е препоръчително часовата разлика с България да не е повече от два часа.

    Защо само през лятото?
    Една от идеите на изнесените офиси е екипът да може да работи навън, да усеща вълните да се плискат в краката, докато правят екселски таблици, да има мокър бар в морето по време на оперативките и т.н. Лятото е доста по-подходящо за подобен тип работен процес. Имаме и зимни локации. Но през зимата хората стоят вътре и не е толкова ефективно, колкото през лятото.

    Има ли разлика в производителността на екипа по време на изнесения офис?
    Опитът ни показва, че производителността нараства, защото колегите са по-мотивирани. Всяка година успяваме да спечелим световни награди от брега на морето. А сега даже успяхме да покрием четири сертификата и да получим отлични оценки от оценяващите агенции. Но иначе само резултатите и задоволството на клиентите и екипа имат значение. 

    Приложим ли е този модел за всички служители, работещи в офиси?
    Зависи от работата и нужните резултати. Металурзите няма как да работят от друго място :) Но за тези, които могат да дигитализират процесите си, не виждам пречка.

    Защо компаниите трябва да правят такъв тип изнесени офиси?
    Класическите офиси са остаряла концепция, в която ръководства се опитват да увеличат производителността чрез контрол на работното място, вместо да помислят как да мотивират самите хора да са по-отдадени. А хората са най-важни за една компания. 

    Вижте профила и актуалните позиции за работа в SITE MEDIA Ltd. в JOBS.bg

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    Digital Media Technology Sp. придобива ApiHawk
    Полска технологична група придобива бизнеса на българската софтуерна компания
    преди 12 часа
    НСИ отчита 1% дефлация през септември
    Годишната инфлация е в размер на 1,2%
    преди 16 часа
    Индонезия поиска Google и Apple да блокират Temu в магазините си за приложения
    Целта – да бъде запазен малкият и среден бизнес в страната от нелоялна конкуренция
    преди 16 часа
    България е готова да подкрепи инвестиции в развитието на дигиталната инфраструктура и свързаността
    Президентът Радев се срещна с представители на американски компании в областта на високите технологии, киберсигурността, дигиталната и комуникационната инфраструктура
    преди 1 ден
    Операторите на ваучери: 96% от потребителите са доволни от дигитализацията на ваучерите
    Броят на търговците, използващи ваучери за храна, се е увеличил от 1000 до 4 хил. месечно след дигитализацията