сряда, 16 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1211 прочитания

    Какво представлява методологията Pro.Play®?

    Как този метод помага на мениджъри и екипи, разказват Ралица Любенова и Диляна Драгомирова от U Grow Academy
    16 август 2024, 14:52 a+ a- a

    Pro.Play®. Снимка: U Grow Academy

    Игровите методологии стават все по-разпространени при различни видове групови и индивидуални активности. Свързахме се с Ралица Любенова, Мениджър „Програми и обучения“ в U Grow Academy и Диляна Драгомирова, Изпълнителен директор на компанията, за да ни разкажат повече за една такава методология - Pro.Play®. Ето какво споделиха те пред екипа на Economy.bg:

    Какво представлява Pro.Play®?
    Диляна Драгомирова: Pro.Play® е иновативна игрова методология, която позволява дизайн и фасилитиране на различни видове групови и индивидуални активности с цел личностно и професионално развитие, учене, анализ на комплексни ситуации, изследване на различни гледни точки и други. Mетодът е разработен от международна консултантска организация, а вариантите и комбинациите от активности, които могат да се създадат с Pro.Play®, са над 65 000.

    Диляна Драгомирова, Изпълнителен директор на U Grow Academy. Снимка: U Grow Academy.
    Диляна е професионалист с над десетилетие опит в бизнес развитие, маркетинг и комуникации, създаване и управление на екипи в динамична бизнес среда. Нейният фокус е в развитието на иновативни обучителни решения.

    Какви инструменти използва?
    Ралица Любенова: Основният инструментариум са играчките и елементите от професионалния комплект на Playmobil, всъщност Pro.Play® e единствената официално лицензирана методология, одобрена от германския производител. Допълнително за активностите използваме платформи и темплейти, които насочват действията, придават смисъл на пространството и създават контекст, в който да се развие темата. Ролята на фасилитатора е да подготви дизайна и да дава инструкции, за да се случи игра с цел. Самата игра е изключително интуитивна и не изисква допълнителни умения за конструиране или предварителна подготовка.

    При какви активности е приложим?
    Р.Л.: Активностите може да са различни и като теми, и като варианти. В бизнес контекст най-често го използваме за групови активности – практически обучения, уъркшопове, събития за сплотяване на екипа, офсайт събития, сесии за разрешаване на конфликти, решаване на проблеми. Индивидуално може да се използва за различни видове консултации и коучинг.

    Свързани новини

    Какви теми могат да бъдат представени чрез него?
    Р.Л.: Pro.Play® е особено благоприятен за всички теми, свързани с комуникация, взаимодействие, отношения и обмен между хората, като например екипно взаимодействие, даване на обратна връзка, справяне с конфликтни ситуации и др. Подходящ е и за теми, изискващи аналитично, креативно или системно мислене, като например решаване на проблеми, търсене на творчески решения, създаване и промяна на процеси и др.

    Ралица Любенова е мениджър „Програми и обучения“ в U Grow Academy. Снимка: U Grow Academy
    Ралица Любенова е мениджър „Програми и обучения“ в U Grow Academy – академия за индивидуално и корпоративно обучение по меки умения, мениджмънт и лидерство. Тя е единственият у нас сертифициран фасилитатор, преминала и през трите нива на Pro.Play® методологията. Ралица има над 10 години опит в дизайна и фасилитирането на обучителни програми, уъркшопове, мастър класове и сесии за личностно развитие.

    Как се отразява на комуникацията на екипа?
    Р.Л. Една от суперсилите на Pro.Play® e, че много лесно преодолява бариерите в комуникацията. От една страна, през моделите хората много по-открито и уверено споделят своята гледна точка или начин на мислене. Методът предлага ефективни варианти за намиране на общ език и осъществяване на комуникацията между различни йерархични нива, поколения и култури.

    За групи от по колко души е приложим?
    Д.Д. Pro.Play® може да работи добре и с малки, и с големи групи, зависи каква е целта на активността и времето, с което разполагаме за нея. Можем да прилагаме метода за групи от 15 до 60 души.

    По какво се различава от други игрови методи за развитие на бизнес умения?
    Р.Л. В бизнес контекст се използват различни игрови методи и инструменти, всеки от които има своите плюсове и е подходящ за различни цели. Сравнявайки го с други методи, базирани на играчки, Pro.Play® се отличава с гъвкавостта и възможностите, които дава. От фасилитаторска гледна точка опциите са неизчерпаеми и позволяват да създадеш наистина уникално изживяване във всеки дизайн. От гледна точка на играещите методологията позволява бързо ангажиране в процеса без предварителна подготовка, наблюдение от трето лице и възможност за извличане на конкретни стъпки и действия, които да се приложат в практиката.

    Pro.Play® Снимка: U Grow Academy

    Компании от кои сектори и хора на какви длъжности проявяват интерес към този метод?
    Д.Д. Логично най-голям интерес към Pro.Play® имат HR и L&D професионалисти, които търсят разчупване на традиционния формат обучения, по-висока ефективност от проведените активности и не на последно място лесно ангажиране и въвличане на аудиторията. Представихме методологията чрез интерактивни уъркшопове на няколко HR събития и смея да кажа, че генерирахме голям интерес от различни сектори – технологични компании, производствени предприятия, финансови институции и ритейл. Pro.Play® е интересен и за мениджърите, които търсят иновативни решения за подобряване на екипната ефективност. C-level професионалисти пък се свързват с нас в търсене на иновативни подходи при офсайт събития, стратегически уъркшопове и инициативи, свързани с организационна култура. Интерес обаче има и не само от компании – много крайни клиенти на различни длъжности се записват в отворените ни Pro.Play® уъркшопове, за да усъвършенстват уменията си в едни от най-трудните работни ситуации – разрешаване на конфликти, даване и получаване на обратна връзка.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    Digital Media Technology Sp. придобива ApiHawk
    Полска технологична група придобива бизнеса на българската софтуерна компания
    преди 12 часа
    НСИ отчита 1% дефлация през септември
    Годишната инфлация е в размер на 1,2%
    преди 15 часа
    Индонезия поиска Google и Apple да блокират Temu в магазините си за приложения
    Целта – да бъде запазен малкият и среден бизнес в страната от нелоялна конкуренция
    преди 16 часа
    България е готова да подкрепи инвестиции в развитието на дигиталната инфраструктура и свързаността
    Президентът Радев се срещна с представители на американски компании в областта на високите технологии, киберсигурността, дигиталната и комуникационната инфраструктура
    преди 1 ден
    Операторите на ваучери: 96% от потребителите са доволни от дигитализацията на ваучерите
    Броят на търговците, използващи ваучери за храна, се е увеличил от 1000 до 4 хил. месечно след дигитализацията