сряда, 16 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1733 прочитания

    HR проектите в България: Kids-Friendly, Ocean Investments

    Научете повече за проекта от Мира Цветкова, Employer Branding Manager в холдинга
    16 август 2024, 15:28 a+ a- a

    Мира Цветкова, Employer Branding Manager в Ocean Investments. Снимка: Ocean Investments

    В рубриката „HR проектите в България“ разказваме за конкретните проекти, зад които стоят HR екипите тук, за да покажем, че в България може да имаш интересна и успешна HR кариера, както и че работодателите в България създават условия за такава.

    Мира Цветкова, Employer Branding Manager в Ocean Investments, разказва повече за инициативите на холдинга, които помагат хората от екипа да се чувстват част от едно голямо семейство и спокойно да отглеждат деца.

    Типично поемането на ролята на родител е щастливо събитие в живота на човек. Как се приема новината за предстоящо увеличаване на семейството на служител в Ocean Investments?
    Като родител смятам, че родителството е най-голямото предизвикателство, пред което се изправяме в живота. Свързваме го с много вълшебни моменти, но и страхове. Уроци, на които се учим по пътя на отглеждането и заради които вярвам, че за да бъдем пример за нашите деца в бъдеще, трябва да сме днес в живота им.

    Снимка: Ocean Investments

    Рузвелт е казал: „Можем да не сме в състояние да подготвим бъдеще за нашите деца, но можем поне да подготвим нашите деца за бъдещето.“ И ние в Ocean Investments вярваме в това! Компанията ни е ориентирана в подкрепа на майките и родителите като цяло. Организираме различни инициативи и сме разработили политики за улеснение на отдаването на родителски грижи, както и насочени към стимулиране на раждаемостта. Възприемаме се като едно голямо професионално семейство, затова и приемаме с голяма радост и подкрепа новините за нови членове на нашата задруга. Организираме изненади и поднaсяме поздравления от ръководството и колегите на младите родители, а майките получават и допълнителни облаги и поощрения като част от Мother-Friendly кампания, която разработихме съвместно с екипа. За нас щастието на служителите е на първо място и това е най-верният ни показател за удовлетвореност. Ценностите, които изповядваме – свобода, здраве, праведност, щастие и задруга говорят за силата, която си даваме взаимно и стремежът ни към по-добро бъдеще, изпълнено с любов и детски усмивки.

    Снимка: Ocean Investments

    Имате ли практика да приветствате появата на децата с подаръци?
    На групово ниво във всяка една от компаниите в холдинга приветстваме новородените членове на голямата ни ЗаДруга със специален подарък – baby box. Поднасяме кутия за съхранение на любими предмети, в която всеки нов родител ще открие бебешка дрешка с брандирано лого на компанията, в която работи. Приятна и емоционална изненада са персонализираните, ръчно изработени дървени картички в синьо или розово, които са гравирани с 5-те ценности на Ocean.

    По какъв начин улеснявате адаптацията на служителите след отпуск за отглеждане на дете?
    Холдингът ни предоставя на всяка майка от групата 2 дни допълнителен платен отпуск, гъвкаво работно време 60/40, 24/7 медицинска грижа за себе си и членовете на семейството, както и обучителни уебинари на различни теми, свързани с родителството и отглеждането на деца. Тези инициативи създават култура на грижа и подкрепа в цялата компания и затвърждават още веднъж една от водещите ни ценности – задруга, което, от своя страна, води до по-висока лоялност, мотивация и ангажираност сред служителите.

    Какви възможности за работа от вкъщи предлагате?
    В компанията прилагаме модела 60/40 гъвкавост на работното място за всички служители, чиито позиции позволяват. Вярваме, че балансът между работа и личен живот влияе положително и помага за прекарването на повече време в семейна среда, намалявайки времето за пътуване до работа. Ако служителите имат балансиран начин на живот с максимално ограничаване на стреса, това неминуемо води до мотивация и по-добра продуктивност. Спомага за социалната динамика и комуникацията на екипно ниво.

    Снимка: Ocean Investments

    От гледна точка на компанията приемливо ли е воденето на дете на работното място и при какви условия?
    В Ocean Investments семейството е на първо място. Ние сме ЗаДруга, подкрепяме се и си помагаме винаги, когато имаме нужда. С тази насоченост развихме и кампанията Kids-Friendly, с която даваме възможност на колегите да доведат децата си в офиса. Така се създава по-топла и обединяваща среда. Служителите могат да взаимодействат по различен начин, което засилва екипния дух и предизвиква усмивки.

    Имате ли някакви допълнителни съоръжения или помещения, специално пригодени за престой на дете?
    В централния офис на холдинга в София разполагаме с 5 конферентни зали – свобода, праведност, здраве, щастие и задруга, които в края на миналата година изрисувахме с графити, пресъздавайки всяка една от ценностите ни. Така реализирахме проекта Brushstrokes Of Inspiration, с който съживихме стерилната офис среда и оцветихме деня си чрез изкуството. Тези зали станаха любимото място на децата, които се забавляват в делничните дни при нас. В тях те разполагат с книги и пространство за креативност, както и със здравословен плодов кетъринг. Планирали сме създаването на детски Ocean кът през 2025, в който децата да развиват уменията си и да се чувстват свободни и щастливи близо до своите родители.

    Като работодател каква грижа полагате за здравето на децата на своите служители?
    В компанията разполагаме с вътрешен медицински център и 24/7 грижа за служителите и техните семейства от щатен професионален медицински екип. Като допълнителен бенефит предлагаме и ДЗО за служителите и членовете на техните семейства.

    Снимка: Ocean Investments

    Какви други инициативи в подкрепа на родителите на малки деца имате?
    През годината организираме parenting webinar-и с различни гост-лектори: спортисти, психолози и коучове, които на база своя професионален опит да дадат правилни и полезни насоки за отглеждането на дете. За 1 юни и 15 септември имаме инициативи за всички деца в компанията и специално за първолаците. Организираме изложби и креативни дейности, които да развиват уменията на малките оушънъри.

    Оправдани ли са инвестициите в подобни придобивки за служителите и очаквате ли все повече работодатели да започнат да ги предлагат?
    Когато служителите имат достъп до Kids-Friendly офиси и/или Mother-Friendly кампании, те могат да работят по-спокойно и ефективно, знаейки, че децата им са в безопасност и близо до тях. Придобивки, които отразяват грижа за благосъстоянието на хората и техните семейства, могат да повишат удовлетвореността от работата и лоялността към работодателя, намалявайки текучеството. Компании, които предлагат значими такива, могат да се отличат и да привлекат висококвалифицирани и мотивирани кандидати. Днес все повече се разбира значението на работната среда и как тя влияе на продуктивността. Това води и до win-win ситуация. От една страна, се увеличават инвестициите в придобивки за доставчиците на услуги, които подобряват работните условия, а от друга страна, служителите са спокойни, мотивирани и пълноценни в ежедневието си на работното място.

     
    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА HR ПРОЕКТИТЕ:

    DataArt, Grievance
    Дигитализация на HR процесите в Pontica Solutions
    „Енергията си ти“, Електрохолд България
    „Силата на доброто“, Изи Кредит
    Билет към добро настроение, Агенция за контрол на просрочени задължения
    SPACE програмата за привличане на таланти на Hitachi Solutions Bulgaria
    life@ocean - да живеем заедно ценностите на Ocean
    Xiro.bg
    Safe in Service – посветени на клиента на Mr. Bricolage и In Your Hands
    Движи се. Виж. Помогни, JTI България

    Промяна в начина на работа и подготовка за експанзия на Лъки Фуудс
    Бордова игра за привличане и подбор на таланти, Адрес
    Pleggi - HR решение за предварителен подбор на кадри
    Оптимизация и дигитализация на работния процес в Хитачи Енерджи България
    Монделийз Академия
    HR функцията в стартъпа Gigs Remote
    Академията за жени лидери в IBM
    Училище за енергетици на ЕСО
    „Организационна култура“ и „Отвътре навън“, Велея Глобал
    Система за оценка и развитие на хората в Нова Броудкастинг Груп
    „Да обядваме знания“, „Развий се“
    „Как да подбираме и задържаме средно и ниско квалифицирани кадри“, Gi Group
    Подобряване и автоматизиране на процеса на въвеждане на новоназначени служители в Playtech
    4-дневна работна седмица в Менпауър
    Решения за управление на човешките ресурси, IBS
    Синергия в HR екипа - най-добрата предпоставка за удовлетворени колеги, Kaufland България
    Jira4PDR, Endava
    Многообразни проекти за различни предизвикателства, bTV Media Group
    Локалните и регионални проекти на Endava
    Проекти за бизнес, HR и социална ефективност, „Вива Kредит“
    Добротворчеството в „Ейч Пи Инк България“
    Корпоративен уелнес, Playtech
    Империум на CASH CREDIT
    Employee Value Proposition = EVP на „Райфайзенбанк“
    EVN Презареждане
    Contipso Learning

     
     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    Digital Media Technology Sp. придобива ApiHawk
    Полска технологична група придобива бизнеса на българската софтуерна компания
    преди 12 часа
    НСИ отчита 1% дефлация през септември
    Годишната инфлация е в размер на 1,2%
    преди 16 часа
    Индонезия поиска Google и Apple да блокират Temu в магазините си за приложения
    Целта – да бъде запазен малкият и среден бизнес в страната от нелоялна конкуренция
    преди 17 часа
    България е готова да подкрепи инвестиции в развитието на дигиталната инфраструктура и свързаността
    Президентът Радев се срещна с представители на американски компании в областта на високите технологии, киберсигурността, дигиталната и комуникационната инфраструктура
    преди 1 ден
    Операторите на ваучери: 96% от потребителите са доволни от дигитализацията на ваучерите
    Броят на търговците, използващи ваучери за храна, се е увеличил от 1000 до 4 хил. месечно след дигитализацията