Повече за проектите и технологиите, които използват, научете от Петър Димов, Business Development Manager и Project Manager в NavTech Group
Петър Димов, Business Development Manager и Project Manager, NavTech (Снимки: NavTech)
ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага много и интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота.
Какви продукти разработва NavTech, научете от Петър Димов, Business Development Manager и Project Manager в компанията.
Разкажете ни кой е основният проект/продукт или ключовите проекти/продукти, по които работят екипите в България.
Работим по много проекти, и то в различни индустрии – ритейл, хотелиерство, производство, услуги. Всички наши решения са цялостни освен внедряването на ERP системи, допълваме с POS системи, Business Intelligence (BI), Warehouse Management Systems и всякакви разработки, нужни да обхванем бизнес процесите от – до. Целта ни е да спестим на клиентите хаоса от работата с множество различни системи, което често води до грешки и загубено време.
Един от последните ни клиенти е дружеството на Смарт Органик АД. В началото на тази година успешно реализирахме проекта по внедряване на ERP системата – Microsoft Dynamics 365 Business Central, и разширението, разработено от LS Retail – LS Central.
За да оптимизираме всеки отдел от управлението, екипът ни допълни решението с разработки, които дигитализираха работния процес в Смарт Органик и верига биомагазини Зелен – водещи производители и дистрибутори на биопродукти. Друг скорошен ключов проект бе внедряването Microsoft Dynamics 365 Business Central в Top Hospital Service, лидери в търговията на лекарства, медицински изделия и уреди.
Бихте ли разказали накратко за всеки от тях?
Решението е изключително иновативно, особено за българския пазар. LS Central е софтуер, базиран на ERP системата Microsoft Dynamics 365 Business Central, като обединява ERP, POS система, управление на складове, разпределение на запаси, електронна търговия, финансови отчети и клиентска лоялност.
Екипът на Навтех Груп разшири решението чрез интеграция на системи за управление на склад Stedosoft и PocketNAV, електронен обмен на документи, приложение за визуално планиране на производствени процеси, банков интерфейс Bankfeed, допълнителен модул, който автоматизира обменът на покупко-продажби между всички компании в дружеството.
Решението, което внедрихме в Top Hospital Service, бе съобразено с техните нужди като компания, част от медицинската индустрия. Освен внедряването на Microsoft Dynamics 365 Business Central, комбинираща ERP и CRM функционалностите, интегрирахме софтуер за управление на склад PocketNAV, а ключова част от решението е допълнителната разработка, с която потребителите следят продажните цени спрямо последната покупна цена, както и дали надвишават пределните цени по НЗОК. По този начин екипът на Top Hospital Service взема рентабилни решения, които са също така съобразени с регулациите в тази индустрия.
Колко души работят по всеки от проектите и какви специалисти са те?
Екипът ни се състои от експерти с богат опит и експертиза в различни индустрии, но също така имаме и много Junior попълнения, които с радост обучаваме. Сега стартираме и новата си стажантска програма, като ще дадем възможност на студенти и младежи да се обучават за ERP консултанти при нас.
Екипът на NavTech
Формираме екипите спрямо спецификите на самия проект, като размерът им до голяма степен зависи и от етапа, на който се намира проекта. По проектите ни обикновено работят между 6 до 15 души, като това включва бизнес консултанти, финансови консултанти, програмисти, технически консултанти, отговарящи за ИТ инфраструктурата, и Project Manager.
Какви технологии използвате за отделните проекти?
Работим с продукти, разработени от утвърдени лидери – Microsoft и LS Retail, които дават сигурност на клиентите. Освен това, за да покрием напълно индивидуалните нужди на всеки клиент, работим и с множество други иновативни решения и приложения на пазара, които интегрираме към ERP системата. Така решенията ни придобиват цялостност, което е именно нашата цел.
Как е организиран работният процес и каква е мениджмънт структурата при отделните проекти? Доколко екипите в България имат самостоятелност да вземат решения?
Методологията, която избираме да следваме във внедряването на ERP системи, е базирана на Sure Step Methodology нa Microsoft и на нашия 20-годишен опит. Обикновено проектите се състоят от пет етапа:
1. Подготовка за внедряване (откриваща среща);
2. Анализ/дизайн;
3. Настройка и разработка;
4. Внедряване;
5. Пускане на системата (Go Live).
Първата фаза започва със среща, на която се изговарят изискванията на клиентите, след което втората фаза - Анализ/дизайн - се състои от предварително договорени срещи, като крайният резултат е изготвяне на Functional Requirements Document (FRD) и Gap-Fit с включени всички необходими за проекта доработки. Третият етап включва времето на програмистите и консултантите за настройка на системата, така че да отговаря на изискванията на клиента, приети във FRD документа. На етап четири екипът ни изпълнява User Acceptance Test и ако всичко е наред, се преминава към End User Training. След това се пристъпва към крайната фаза, а именно пускането на системата – Go-Live. В зависимост от сложността на проекта се предвижда необходимото време за консултантите ни, които да осигурят съпорт на потребителите на място. Целта ни е плавно и спокойно всички служители да започнат работа с новия продукт. Всеки проект си има своите отделни особености и изисквания. Например преди да започнем работата по оптимизацията на системата на Top Hospital Service, изготвихме одит на предишното им ERP, отбелязвайки аспектите, които имаха нужда от подобрение. Така след задълбочения анализ, екипът на „Навтех Груп“, заедно с мениджмънта на Top Hospital Service взеха решение, че последната версия на MS Dynamics 365 Business Central on-prem ще бъде най-подходящото решение.
Как се промени проектът/проектите през годините?
Проектите се изменят постоянно, защото с напредването на технологиите, вече има все повече опции да дигитализираме бизнеса си чрез Business Intelligence, AI и други приложения, които оптимизират начина на работа. Освен това системите получават ъпдейти, които разширяват функциите им и дават на потребителите още повече предимства. Ние се адаптираме бързо към новостите и предлагаме подходящите решения, поставяйки нуждите на клиента на първо място.
Кои са най-големите предизвикателства при този проект или при всеки от ключовите проекти, по които работите?
Предизвикателства могат да изникнат при преминаването и привикването към новата система от страна на потребителите, което е съвсем нормална част от процеса на адаптация. Спрямо утвърдената от Microsoft методология за всеки проект се планира необходимото време за обучение на служителите, които ще работят с новата система. Идеологията, която Навтех Груп следва, е винаги да изгражда доверие в клиента с цел намаляване на предизвикателствата, които се появяват след Go-Live етапа. Консултантите ни се стремят да изграждат отлична комуникация с клиентите, така че всички притеснения да бъдат сведени до минимум.
Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите за този проект/продукт или при всеки от ключовите проекти/продукти, по които работите?
Постиженията ни се определят от удовлетворението на клиентите ни – ако решението им помага да повишат ефективността на работата си и да постигат целите си с лекота, то тогава това е успех и за нас. С внедреното от нас цялостно решение Смарт Органик успяват да постигнат значителна оптимизация във всеки аспект от управлението на своя бизнес. Неточностите и несъответствията между данните са редуцирани, производствените процеси – оптимизирани, процесът по обмен на данни – електронен и ускорен, а сложните счетоводни дейности – автоматизирани. Компанията продължава да гради лоялност сред своите клиенти, особено с новия онлайн уебсайт Zelen.bg, където потребителите намират безброй изгодни предложения, богат асортимент от биопродукти и бърз достъп до тях.
Top Hospital Service също се отдават на мисията да се грижат за здравето на своите клиенти, като с помощта на Dynamics 365 Business Central вземат правилните решения, така че да поставят нуждите на потребителите на първо място. С PocketNAV управлението на складовата наличност е оптимизирано и процесите по приемане, изпращане и складиране на стоки отнемат много по-малко време. Екипът на Top Hospital Service разпределя ресурсите си ефективно и получава видимост върху бизнеса си в реално време, спестявайки си хаоса от управлението чрез множество отделни системи.
Какво предстои при този проект и/или отделните проекти?
Съвместната ни работа и по двата проекта продължава. Предстои да внедрим софтуера в още две компании от дружеството на Смарт Органик. Екипът ни работи и по разработване на B2B платформа за Смарт Органик, която ще даде на бизнес потребителите още по-удобен начин да достигнат до здравословния начин на живот. Решения като тези са иновативен начин, по който компаниите могат да повишават ефективността си на работа и да постигат целите си по-бързо, без да правят компромис с качеството. Смятаме, че без значение индустрията, дигитализацията е неизбежна част от бъдещето на всеки бизнес. Ние сме отворени към новостите, които навлизат в сферата на ERP решенията, e-Commerce и omnichannel подхода и се вълнуваме за това, което предстои – особено развитието на AI.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на Navtech Group в JOBS.bg
ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ИТ ПРОЕКТИТЕ В БЪЛГАРИЯ: