вторник, 17 септември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2075 прочитания

    Проучване: За над две трети от българите риск при онлайн пазаруването са финансовите измами

    Над половината не се чувстват комфортно да въвеждат своите финансови данни онлайн, за да плащат за стоки и услуги, сочи анкета на Paysafe
    05 септември 2022, 11:33 a+ a- a

    Сн: Paysafe

    Половината (50%) от потребителите в България споделят, че сега се притесняват повече да не станат жертва на измама онлайн в сравнение с 2021. Това сочи изследване, организирано от платформата за специализирани разплащания Paysafe.

    Според него българите възприемат като еднакво важни сигурността и удобството при покупки онлайн, доколкото високите разходи за живот продължават да подхранват финансовите им притеснения. Проучването разкрива още, че 63% от българите смятат, че финансовите измами са неизбежен риск при онлайн пазаруването. В резултат на това, 55% не се чувстват комфортно да въвеждат своите финансови данни онлайн, за да плащат за стоки и услуги.

    В продължение на години платежната индустрия се бори да балансира конкуриращите се нужди от сигурност и удобство, за да удовлетвори потребителите и рационализирано тяхното клиентско изживяване. Въпреки това нарастващите опасения около измамите поставят сигурността в светлината на прожекторите. Все пак за България впечатление прави, че потребителите търсят златната среда, но биха дали предимство на сигурността пред удобството (21%) като най-важен фактор, когато плащат за онлайн покупка.

    Въпреки че експертите по сигурността често обсъждат ограниченията на защитата с парола, сега потребителите се обединяват зад паролата като познато средство за сигурност. Близо една втора (47%) споделят, че се доверяват на паролите повече от методите за биометрично удостоверяване при плащане онлайн. Въпреки това доверието в биометричното удостоверяване също нараства, като 57% от потребителите в България са съгласни, че биометричното удостоверяване прави онлайн плащанията по-сигурни.

    Чираг Пател, президент на дивизия дигитални портфейли в Paysafе, споделя: „Всички знаем, че във времена на криза нивата на измами могат да нараснат. Това се случи в разгара на пандемията, случва се и сега, когато се очаква да навлезем в рецесия. Потребителите с право имат едно на ум за възможните опасности в света на онлайн плащанията. За нас и за търговците е от водещо значение да вземем предвид тези притеснения на клиентите. Предлагането на различни алтернативни методи на плащане и опции за сигурност ще спомогне за успокояване на страховете на потребителите, като същевременно подобри потребителското изживяване“.

    Проучването е проведено от Sapio Research по поръчка на Paysafe през април 2022 сред 11 000 потребители от САЩ, Великобритания, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили и Бразилия, и проследява нагласите спрямо плащанията, като 1000 от тях са представители от България.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Microsoft пусна новия Copilot
    Той включва AI асистенти, които да автоматизират определени бизнес процеси
    преди 2 часа
    България стартира кампания за падане на визите за САЩ
    Целта е понижаване на процента на отказите, което е необходим критерий за премахване на визите
    преди 4 часа
    Екатерина Захариева ще е еврокомисар за стартъпи, изследвания и иновации
    Урсула фон дер Лайен обяви състава на бъдещата Еврокомисия
    преди 5 часа
    Amazon връща служителите си в офиса 5 дни в седмицата
    Новата политика влиза в сила в началото на 2025 г.
    преди 6 часа
    „Бианор Холдинг“ АД вече се търгува на сегмент Premium на БФБ
    Предстои холдингът да направи поредно увеличение на капитала си