Над половината не се чувстват комфортно да въвеждат своите финансови данни онлайн, за да плащат за стоки и услуги, сочи анкета на Paysafe
Сн: Paysafe
Половината (50%) от потребителите в България споделят, че сега се притесняват повече да не станат жертва на измама онлайн в сравнение с 2021. Това сочи изследване, организирано от платформата за специализирани разплащания Paysafe.
Според него българите възприемат като еднакво важни сигурността и удобството при покупки онлайн, доколкото високите разходи за живот продължават да подхранват финансовите им притеснения. Проучването разкрива още, че 63% от българите смятат, че финансовите измами са неизбежен риск при онлайн пазаруването. В резултат на това, 55% не се чувстват комфортно да въвеждат своите финансови данни онлайн, за да плащат за стоки и услуги.
В продължение на години платежната индустрия се бори да балансира конкуриращите се нужди от сигурност и удобство, за да удовлетвори потребителите и рационализирано тяхното клиентско изживяване. Въпреки това нарастващите опасения около измамите поставят сигурността в светлината на прожекторите. Все пак за България впечатление прави, че потребителите търсят златната среда, но биха дали предимство на сигурността пред удобството (21%) като най-важен фактор, когато плащат за онлайн покупка.
Въпреки че експертите по сигурността често обсъждат ограниченията на защитата с парола, сега потребителите се обединяват зад паролата като познато средство за сигурност. Близо една втора (47%) споделят, че се доверяват на паролите повече от методите за биометрично удостоверяване при плащане онлайн. Въпреки това доверието в биометричното удостоверяване също нараства, като 57% от потребителите в България са съгласни, че биометричното удостоверяване прави онлайн плащанията по-сигурни.
Чираг Пател, президент на дивизия дигитални портфейли в Paysafе, споделя: „Всички знаем, че във времена на криза нивата на измами могат да нараснат. Това се случи в разгара на пандемията, случва се и сега, когато се очаква да навлезем в рецесия. Потребителите с право имат едно на ум за възможните опасности в света на онлайн плащанията. За нас и за търговците е от водещо значение да вземем предвид тези притеснения на клиентите. Предлагането на различни алтернативни методи на плащане и опции за сигурност ще спомогне за успокояване на страховете на потребителите, като същевременно подобри потребителското изживяване“.
Проучването е проведено от Sapio Research по поръчка на Paysafe през април 2022 сред 11 000 потребители от САЩ, Великобритания, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили и Бразилия, и проследява нагласите спрямо плащанията, като 1000 от тях са представители от България.