неделя, 02 октомври 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2853 прочитания

    Кои са най-желаните социални придобивки?

    Какво ценят жените и мъжете и какви са разликите при различните възрастови групи, коментира Георги Георгиев – съосновател на платформата за „гъвкави придобивки“ Re:benefit
    10 август 2022, 16:04 a+ a- a

    Снимка: Георги Георгиев – съосновател на платформата за „гъвкави придобивки“ Re:benefit

    Георги Георгиев е съосновател и управляващ партньор на Yanva & Disava Capital, инвестиционна компания с портфолио от технологични B2B и B2C компании, които предефинират пазара в България и региона на Югоизточна Европа. Като такъв Георги Георгиев е в Борда на редица технологични и иновационни компании в това число и Re:Benefit, като съосновател и партньор.

    Георги Георгиев има повече от 20 години международен опит в отделите за ИТ и телекомуникационни услуги и решения, по-специално в бизнес развитие, стратегическо управление на акаунти, както и операция по предоставяне на услуги в компании като Motorola, Xerox, VMWare, Adecco.

    Г-н Георгиев, кажете ни какво представлява платформата Re:benefit? Как и защо я създадохте?
    „Ребенфит“ е създадена през м. септември 2019 г. от трима учредители с дълъг професионален опит в различни области – информационни технологии, HR и финанси. На пресечната точка на тези области е основната ни идея – да променим начина, по който компаниите виждат допълнителните придобивки за служителите, и да създадем продукт, който да е win-win-win за работодатели, служители и доставчици на услуги. Предлаганият от нас продукт в същността си е насочен към компаниите и позволява на работодателите да предоставят широк кръг от допълнителни придобивки на служителите си, като същевременно намаляват разходите за администрация и запазват пълен контрол върху бюджета си.

    Създадохме платформа, през която компаниите да предлагат на служителите си т.нар. Flexible benefits. Като концепция тази идея се прилага изключително успешно от много години на пазари като САЩ и Англия, но все още намира своя път към останалия глобален пазар. Дългогодишният опит на нашите учредители на тези пазари помогна лесно да видим съществуващата голяма неефективност при предлагането на допълнителни придобивки.

    Разяснете как палтформата помага на работодателите/HR-ите? Кои са конкретните резултати, с които те разполагат, ползвайки платформата.
    За служителите „Ребенефит“ предоставя възможността да подберат перфектния за себе си пакет от придобивки от множеството предлагани възможности и да го променят тогава, когато нуждите или интересите им се променят чрез лесно за употреба онлайн приложение.

    За доставчиците на услуги „Ребенефит“ е платформа, която позволява както установени на пазара, така и нови и иновационни услуги, да намират лесно път до широк кръг потенциални клиенти, с минимални разходи за маркетинг и администрация.

    Според направено от EY проучване, по-голямата част от служителите и работодателите изглежда са съгласни, че старото статукво на работния свят вече не съществува. Повечето анкетирани потвърждават, че хибридните и гъвкави условия на работа са тук, за да останат и служителите са готови да сменят работата си, ако текущата им не отговаря на това, което искат. Работодателите (83%) са съгласни, че пандемията е ускорила необходимостта от обширни промени в политиката за възнаграждения, включваща компенсации, благополучие, гъвкави обезщетения, отпуск и други.

    Работодателите, които са показали проактивен подход към променящия се свят на работа, са по-оптимистично настроени към това, което се случва сега и занапред по отношение на промените в производителността и културата.

    Възприятията за продуктивността, потенциала за израстване и гъвкавостта показват значителни разлики между работодатели и служители и биха могли допълнително да подхранят и без това горещата надпревара за таланти.

    Какво показват Вашите наблюдения – доколко компаниите в България дават избор на служителите си да избират сами придобивките, които да имат?
    Направено от нас изследване в началото на 2021 г. показа, че по-малко от 5% от компаниите в България предлагат някаква форма на избор по отношение на придобивките. В резултат на това за много от придобивките процентът на служителите, които реално не ги използват, надвишава 40 – 50%. Изключително показателно е, че на пазара има цели бизнес модели, базирани на това, че определени услуги ще бъдат закупувани масово и след това масово няма да се използват.

    В крайна сметка тази ситуация е губеща и за двете страни. От една страна, работодателят е инвестирал финансово и с административни ресурси в предлагането на тези пакети, от друга – служителите получават услуги, от които често нямат нужда, а нямат достъп до такива, които биха искали да ползват. Така голяма част от инвестицията на работодателя се губи и не постига желаната цел да увеличи мотивацията на служителите.

    Разбира се, работодателят има възможност да въведе и да администрира вътрешно система за гъвкави придобивки, но без подходящо софтуерно решение и с огромното увеличение на разходите по администрация на множеството придобивки и съществуващият опит на пазара показва, че това не е практично.

    Нашата визия е, че чрез създаване на онлайн продукт, който комбинира self-service за избор на служителите с административни функции, позволяващи на работодателя да контролира предлаганите услуги и своето финансово участие и надграждайки го с централизирано администриране на придобивките на всички клиенти с висока степен на автоматизация, ще позволим да се постигне почти 100% оползотворяване на инвестицията на работодателя за част от предишните разходи.

    Вие с колко компании работите?
    В момента „Ребенефит“ работи с над 40 компании клиенти и техните над 5000 служители, на които предлагаме услугите на 60 доставчици.

    За сравнително кратък период успяхме да наложим нашия продукт на българския пазар и да имаме много висока разпознаваемост в професионалните среди. Не по-малко важно е, че успяхме да подпомогнем навлизането на концепцията за Flexible benefits и свързаните с нея ценности на свободен избор, индивидуалност и грижа за служителя.

    А същевременно, работата с Rebenefit ускори процесите на дигитална трансформация в някои от доставчиците на услуги с цел да се поддържа изцяло автоматизиран процес на заявяване и доставяне на услуги, фактуриране и разплащане и т.н.

    Колко и какви са придобивките, които се предлагат на платформата? Как ги избирате и търсите ли равнопоставеност на разлчините категории?
    Kъм настоящия момент портфолиото ни разполага с около 10 установени категории, сред които по-популярните са транспорт, спорт, свободно време, здраве, в помощ на семейството, а по-отличените услуги от съответните категории са: електромобили Spark, карти за гориво към Lukoil, комбинираната спортна карта Cool Fit, за свободното си време ползвателите на платформата ни избират Macaroon.bg, Storytel, SPA, като част от помощта в ежедневието сред любимите избори са HauseCare и химическо чистене Mr.Jeff. Всеки месец на база запитванията и нуждите на нашите клиенти, добавяме нови партньори, с които обогатяваме портфолиото ни, като в заложените планове са – емблематични онлайн магазини за пазаруване на техника, облекла, обувки, храна; абонаменти за ползване на платформи за гледане на филми и слушане на музика, обучения от всякакъв характер.

    Платформата оперира вече повече от година, имате десетки компании и хиляди служители като клиенти. Споделете наблюдения кои са най-желаните категории социални придобивки. Как бихте анализирали резултатите?
    Ангажирани сме да следим тенденциите в изборите и на тримесечие, съвместно с Economedia публикуваме статистика за интересите на потребителите ни на база различни показатели, Споделяме с вас проучването ни през последното тримесечие, като държим да отбележим, че потребителите ни се влияят и от различните сезони.

    Сред най-избираните придобивки на работното място подаръци и преживявания е оценена високо от една трета от жените (32%), но само от една четвърт от мъжете (25%).

    Придобивките, предлагащи транспортни облекчения, като ваучери за гориво, карта за градски транспорт и ваучери за таксита, се класират по-високо при жените с 26% и с 23% при мъжете.

    Даренията обаче изглеждат по-популярни сред мъжете със 17%, в сравнение с 14% при жените.

    Жените (6%) са по-склонни от мъжете (5%) да избират придобивки от категория „Спорт“. Допълнителното здравно осигуряване бива по-предпочитано от мъжете (7%) в сравнение с жените (6%), както и застраховките с 5% сред мъжете и 4% сред жените. Придобивките, предлагащи занимания за свободното време, са по-предпочитани от мъжете (14%), откололкото от жените (13%).

    5% от мъжете избират образователни придобивки, за разлика от 2% от жените, както и 5% от мъжете избират куриерски услуги в сравнение със само 1% при жените. Предпочитанията към кулинарни предложения се избират наравно от двата пола (2%). Друг интересен резултат от анализа: повече жени (2%) избират грижа за автомобила като допълнителна придобивка, за разлика от 1% от мъжете. В помощ на семейството се определя като най-малко желаната придобивка сред двата пола, под 1% сред жените и под 2% от мъжете.

    Подаръци и преживявания, транспорт и дарения оглавяват списъка като най-желани придобивки сред всички възрасти. Най-много желаещи има придобивката подаръци и преживявания, като най-голямата аудитория е служителите под 30-годишна възраст, следвано от 41-годишните (28%), 31-40-годишните (24%). Най-младата група (под 30 год.) избират наравно с най-възрастната (над 41) от транспортните придобивки (24%) и 22% сред 31 – 40 год.

    Даренията са най-предпочитани от средната възрастова група (31 – 40 год.). Придобивките от категория свободно време са най-избирани от 31 – 40 год. и най-малко от тези под 40 год. Спортните придобивки са най-желани сред най-младата и най-възрастната група от служители (6%). В сравнение с другите две по-възрастни групи, тези под 30-годишна възраст залагат най-много на предлаганите застраховки (4%). По същия начин се избират и образователните опции (4%), които са най-малко желани от средната възрастова група (1%), както и кулинарните предложения с 4% от служителите под 30 г. и 2% от тези между 31 – 40 год.

    Грижата за автомобила е най-предпочитаната придобивка сред служителите над 40-годишна възраст. В помощ на семейството служи най-много на средната група (31 – 40 год. с 2%).

    Какви са плановете Ви за бъдещо развитие на палтформата? Предвиждате ли добавяне на нови функционалности?
    Платформата ни се развива постоянно. Надграждаме и в рамките на година и половина, откакто сме LIVE на пазара, е станала изключително гъвкава и функционална. Добавяме нови функционалности както на база на нашата вътрешна продуктова програма/стратегия, така и на база на нуждите на нашите клиенти и пазара като цяло. Имаме интерес от редица наши големи международни компании да приложат програмата на „Ребенефит“ и в други страни, където имат операции и ние работим с тях в тази посока, като също така гледаме за пазари и партньори на всеки пазар, където flexible benefits не се предлагат за момента.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    Invest Sofia даде зелена карта на 2 компании
    Зелените карти дават възможност за бърза писта при административно обслужване на компаниите
    преди 2 дни
    Радев и Алиев обсъдиха българския бизнес да получават газ директно от Азербайджан
    България, Румъния, Унгария и Словакия предлагат да транзитират още азерски газ за Европа
    30 септември 2022, 11:04
    Google обещава да създаде 20 хил. работни места в Гърция
    Технологичният гигант ще създаде два центъра за върхови постижения в Солун и Патра
    30 септември 2022, 10:06
    ЕП ще обсъди отново влизането на България в Шенген
    Понастоящем всички държави членки на ЕС с изключение на България, Хърватия, Кипър, Ирландия и Румъния са част от Шенгенското пространство