вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3010 прочитания

    Какви са най-новите тенденции в управлението на хора и офис пространства?

    Очакванията са, че хибридният модел на работа ще се наложи като широко застъпена практика
    11 март 2022, 15:59 a+ a- a

    Пандемията е ускорила развитието на flex офис пространствата като co-working центрове, стаи за срещи и зали за събития, както и фиксирани работни места под наем. Офис сградите, сертифицирани по екологични стандарти, ще стават все по-търсени. Новият стандарт за офис пространството е то да допринася за изграждането на общности, интеракция и приятелски отношения. Пандемията промени и продобивките, които предлагат работодателите -  сред новите са помощ при отглеждането на деца (детегледачи), почистване на дома и осигурен транспорт до местоработата.

    Това са част от тенденциите при управлението на хора и офис пространства, които експерти от офисния сектор и сферата на човешките ресурси очертаха на дискусия в София. Срещата под надслов „Перфектната буря: революция и иновации в управлението на хора и офис пространства“ се проведе в офис комплекса Мегапарк. В дискусията участваха Таня Косева-Бошова (Lion’s Head);  Иван Губерков (OfficeRnD); Петя Динолова (ReBenefit); Красимир Петров (Cushman&Wakefield Forton) и Георги Първанов (Българската асоциация за управление на хора). 

    Очакванията са, че хибридният модел на работа – съчетание от присъствени дни и дни за домашен офис – ще се наложи като широко застъпена практика.  

    По повод бежанската криза и военните действия в Украйна експертите изразиха морална подкрепа за пострадалите от войната, както и увереност, че българският трудов и офис пазар може да поеме вълната, но в същото време препоръчаха законови промени, които ще позволят на работодателите да наемат бежанци за по-дълъг период от време. 

    Таня Косева-Бошова,  управляващ директор и партньор на Lion’s Head, изтъкна важността на офиса в корпоративната култура, която се определя не само от мениджмънта, но и от офисната среда. Тя се спря на инвестициите в Мегапарк в размер на 1 400 000 лева и посочи, че сградите днес са не само бетон и стъкло, а атрактивни пространства, които предлагат различни удобства и услуги за служителите. 

    Акцент в нейното изложение бе и фактът, че зеленият офис, който отговаря на стандартите за чиста, екологична среда е все по-предпочитан, защото все повече офис служители, особено по-младите, споделят тези ценности. „Офис сградите, сертифицирани по екологични стандарти, ще стават все по-търсени. Дори имаме намерение да се обърнем към законодателя с идеята да се въведат данъчни облекчения за сертифицирани офис сгради, защото така ще насърчим по-бързото навлизане на най-високите стандарти в сектора и у нас.“, допълни още тя.

    В заключение по темата Таня Косева- Бошова посочи, че за инвеститорите в офисни площи е особено важен изборът на локация – лесно достъпна като транспорт и в зона с достатъчно места за пазаруване, забавление, спорт и др. Интегрирането на flex пространства като MYFLEX в Мегапарк също добавя стойност.  

     

    Петя Динолова, мениджър „Бизнес развитие“ на Re:Benefit разгледа новите придобивки от работодателите като помощ при отглеждането на деца (детегледачи), почистване на дома и осигурен транспорт до местоработата и акцентира върху необходимостта от индивидуален подход. 

     

    Георги Първанов, председател на контролния съвет на Българската асоциация за управление на хора (БАУХ) се спря на недостатъците на дистанционния режим на работа като снижаването на нивото на иновациите и липсата на ясни законови регулации, докато, по думите му, офисът предлага много по-пълноценна комуникация и по-добри възможности за кариерно развитие, базирани на живия контакт. 

     

    Иван Губерков, вицепрезидент на дивизията на OfficeRnD, отговаряща за разработката на софтуерно решение за управление на хибридна работа посочи, че пандемията е ускорила развитието на flex офис пространствата като co-working центрове, стаи за срещи и зали за събития, както и фиксирани работни места под наем. Инструментът за данни Flex Index отчита, че още през май 2021 г. започва траен възход в използването на flex офис пространствата. Чрез индекса се събират данни за заетостта на flex бюрата, потреблението на flex работните места, както и приходите от тях. 

     

    Красимир Петров, мениджър „Управление на активи и имоти“ на Cushman&Wakefield Forton прогнозира, че сегментирането на офис пространствата според тяхното предназначение и предлаганите услуги ще се засили. Той акцентира, че новият стандарт за офис пространството е то да предостави висококачествена корпоративна атмосфера, както и да има добавена стойност към изграждането на общности, интеракция и приятелски отношения. 

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    „Аурубис“ инвестира още 800 млн. лв. у нас
    Компанията ще разшири рафинерията си за катодна мед и ще изгради два нови фотоволтаични парка
    преди 2 часа
    Японската Nidec с втора инвестиция у нас
    Nidec Instruments откри научно-развоен изследователски център в София
    преди 2 часа
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 66% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-февруари 2024 са от Италия, Нидерландия и Гърция
    преди 3 часа
    Във Варна бе открита училищна лаборатория за екология и зелена енергия
    Общо 55 училища в България се включват в съвместни лаборатории, в които ще се създават предложения за промени в различни области на образователния процес
    преди 19 часа
    С 1 софийска заплата може да си купите 1 кв.м. жилищна площ в столицата
    Търсенето ще остане голямо, а ръстовете в цените ще бъдат малко над очакваните нива от 5-10%, сочи анализ на Bulgarian Properties
    преди 20 часа
    Lidl открива аутлет магазин за нехранителни стоки
    Селекцията от продукти се различава от останалите обекти