събота, 20 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3145 прочитания

    Какви са най-новите тенденции в управлението на хора и офис пространства?

    Очакванията са, че хибридният модел на работа ще се наложи като широко застъпена практика
    11 март 2022, 15:59 a+ a- a

    Пандемията е ускорила развитието на flex офис пространствата като co-working центрове, стаи за срещи и зали за събития, както и фиксирани работни места под наем. Офис сградите, сертифицирани по екологични стандарти, ще стават все по-търсени. Новият стандарт за офис пространството е то да допринася за изграждането на общности, интеракция и приятелски отношения. Пандемията промени и продобивките, които предлагат работодателите -  сред новите са помощ при отглеждането на деца (детегледачи), почистване на дома и осигурен транспорт до местоработата.

    Това са част от тенденциите при управлението на хора и офис пространства, които експерти от офисния сектор и сферата на човешките ресурси очертаха на дискусия в София. Срещата под надслов „Перфектната буря: революция и иновации в управлението на хора и офис пространства“ се проведе в офис комплекса Мегапарк. В дискусията участваха Таня Косева-Бошова (Lion’s Head);  Иван Губерков (OfficeRnD); Петя Динолова (ReBenefit); Красимир Петров (Cushman&Wakefield Forton) и Георги Първанов (Българската асоциация за управление на хора). 

    Очакванията са, че хибридният модел на работа – съчетание от присъствени дни и дни за домашен офис – ще се наложи като широко застъпена практика.  

    По повод бежанската криза и военните действия в Украйна експертите изразиха морална подкрепа за пострадалите от войната, както и увереност, че българският трудов и офис пазар може да поеме вълната, но в същото време препоръчаха законови промени, които ще позволят на работодателите да наемат бежанци за по-дълъг период от време. 

    Таня Косева-Бошова,  управляващ директор и партньор на Lion’s Head, изтъкна важността на офиса в корпоративната култура, която се определя не само от мениджмънта, но и от офисната среда. Тя се спря на инвестициите в Мегапарк в размер на 1 400 000 лева и посочи, че сградите днес са не само бетон и стъкло, а атрактивни пространства, които предлагат различни удобства и услуги за служителите. 

    Акцент в нейното изложение бе и фактът, че зеленият офис, който отговаря на стандартите за чиста, екологична среда е все по-предпочитан, защото все повече офис служители, особено по-младите, споделят тези ценности. „Офис сградите, сертифицирани по екологични стандарти, ще стават все по-търсени. Дори имаме намерение да се обърнем към законодателя с идеята да се въведат данъчни облекчения за сертифицирани офис сгради, защото така ще насърчим по-бързото навлизане на най-високите стандарти в сектора и у нас.“, допълни още тя.

    В заключение по темата Таня Косева- Бошова посочи, че за инвеститорите в офисни площи е особено важен изборът на локация – лесно достъпна като транспорт и в зона с достатъчно места за пазаруване, забавление, спорт и др. Интегрирането на flex пространства като MYFLEX в Мегапарк също добавя стойност.  

     

    Петя Динолова, мениджър „Бизнес развитие“ на Re:Benefit разгледа новите придобивки от работодателите като помощ при отглеждането на деца (детегледачи), почистване на дома и осигурен транспорт до местоработата и акцентира върху необходимостта от индивидуален подход. 

     

    Георги Първанов, председател на контролния съвет на Българската асоциация за управление на хора (БАУХ) се спря на недостатъците на дистанционния режим на работа като снижаването на нивото на иновациите и липсата на ясни законови регулации, докато, по думите му, офисът предлага много по-пълноценна комуникация и по-добри възможности за кариерно развитие, базирани на живия контакт. 

     

    Иван Губерков, вицепрезидент на дивизията на OfficeRnD, отговаряща за разработката на софтуерно решение за управление на хибридна работа посочи, че пандемията е ускорила развитието на flex офис пространствата като co-working центрове, стаи за срещи и зали за събития, както и фиксирани работни места под наем. Инструментът за данни Flex Index отчита, че още през май 2021 г. започва траен възход в използването на flex офис пространствата. Чрез индекса се събират данни за заетостта на flex бюрата, потреблението на flex работните места, както и приходите от тях. 

     

    Красимир Петров, мениджър „Управление на активи и имоти“ на Cushman&Wakefield Forton прогнозира, че сегментирането на офис пространствата според тяхното предназначение и предлаганите услуги ще се засили. Той акцентира, че новият стандарт за офис пространството е то да предостави висококачествена корпоративна атмосфера, както и да има добавена стойност към изграждането на общности, интеракция и приятелски отношения. 

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    Wizz Air празнува 20 млн. превозени пътници от летище София
    Авиокомпанията и стартира нов маршрут – до Лион
    преди 9 часа
    Онлайн продажбите в САЩ достигнаха $7,2 млрд. в първия ден на Amazon Prime Day
    Продажбите са с над 10% повече спрямо миналата година
    преди 13 часа
    Глобално кибер прекъсване приземи полети по целия свят
    Проблемът засегна и работата на банки и медии в различни точки на света
    преди 13 часа
    Президентът ще връчи втория мандат на 22 юли
    На кандидата за премиер, посочен от втората по численост парламентарна група в 50-ото Народно събрание
    преди 15 часа
    WordPress Engine придобива българската NitroPack
    Основателите Георги Петров и Михаил Стойчев ще работят върху нов проект