вторник, 23 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2670 прочитания

    Ще имате ли ваше работно място, когато се върнете в офиса?

    И няколко съвета, ако се окаже, че ще споделяте бюро с колеги
    09 септември 2021, 16:12 a+ a- a

    Когато служителите се върнат в офиса, те могат да открият, че старото им бюро вече не ги чака. Някои компании, които преминават към хибридна работа, където служителите прекарват някои дни в офиса и някои у дома, се отказват от определените работни места, отбелязвайки, че няма да се нуждаят от толкова отделни бюра, ако не всички идват в офиса по едно и също време. Вместо това работниците ще избират място за работа всеки ден, когато влязат в офиса, пише CNN.

    „Преди сте имали къща, в която сте ходили. Сега имате хотелска стая, в която отивате“, коментира Брайън Кроп, ръководител на изследването на Gartner Human Resources Practice. „Когато сте в къщата си, имате снимките, които ви харесват, знаете какво е усещането на стола, знаете кои са вашите съседи... Когато сте в хотелска стая, всеки път всичко е ново.“

    Неразпределените места в офиса, понякога наричани „хотелски“ или „горещо бюро“ (hot desking), не са нова концепция. Но тласъкът, който пандемията даде на отдалечена и хибридна работа, кара повече компании да я възприемат.

    Когато служителите на компанията за електронни подписи DocuSign се върнат в офиса, те няма да имат собствени бюра. Дори главният изпълнителен директор ще трябва да намери място за работа.

    „Тъй като толкова много хора ще могат да работят отдалечено през голяма част от времето, представата за стария офис, където всеки е имал бюрото си, е остаряла“, казва главният служител по персонала Джоан Бърк.

    Вместо това компанията, която ще позволи на повечето работници да избират да прекарват половината от времето си в работа от разстояние или да поискат да бъдат напълно отдалечени, след като офисите отворят напълно, създава „квартали“, така че екипите да могат да седят заедно в определени зони на гъвкави бюра и да си сътрудничат.

    Едно от най-големите притеснения на служителите относно новия план за сядане е възможността да се намери място, според Бърк. Но тя каза, че работниците ще могат да резервират бюро чрез приложение до седмица предварително.

    Бърк каза, че компанията чака да види колко често хората ще бъдат в офисите, когато те отворят напълно и как се използва пространството, преди да направи големи промени в оформлението или дизайна на своите офис пространства.

    Ако се окажете без определено бюро в офиса, ето какво трябва да имате предвид:

    Намалете
    Без „ваше“ бюро ще трябва да носите всичко необходимо. „Инвестирайте в чанта, която е лека и практична и лесна за носене всеки ден“, казва Дори Кларк, автор на Entrepreneurial You. И подберете внимателно какво да носите. Тъй като ще носите по-голямата част от вашите неща със себе си, разберете какво е от съществено значение, за да бъдете продуктивни и да ви е удобно на работа.

    Може би всъщност не се нуждаете от чекмедже, пълно с пластмасови прибори или седем подложки за бележки, или три маркера, които вероятно са изсъхнали, докато работите от разстояние.

    Кроп предлага да работите от различни места във вашия дом за един ден, без да носите нищо, за да разберете от какво всъщност се нуждаете. „Няма да искате да носите 10 снимки със себе си до и от работа“, казва Кроп.

    Във фирмата за архитектура и интериорен дизайн Perkins & Will, която внедри неразпределени места за сядане в офисите си в Минеаполис през 2016 г., има удобно разположени колички за доставки, пълни с неща като химикалки, телбоди и ножици.

    Създайте си нови навици
    Липсата на бюро, на което сядате всеки ден, може да бъде смущаваща, особено ако жадувате за рутината да идвате в едно и също пространство със същата среда, което сигнализира, че е време за работа. „Ако сте човек, който наистина обича рутината... може да се наложи да направите своя собствена“, казва Кларк. Това може да означава установяване на ритуали преди работа, като например да вземете чаша кафе и да прегледате ежедневния си списък със задачи, преди да започнете работния си ден.

    Искате да създадете процес, който ви помага да се чувствате комфортно и в работен режим възможно най-бързо, каза Кроп. „Разберете кои са нещата, които трябва да направите, които са наистина важни за вас, за да станете продуктивни.“

    Влизането в офиса с план може да ви помогне да продължите и да не се разсейвате твърде много. „Започнете да проектирате дните си, за да изглеждат така, както вие искате“, казва Ариел Лопес, основател на платформата за наемане Knac. „Става въпрос за създаване на параметри, в които да се чувствате комфортно и уверено да вършите работата си.“

    Разходете се и изберете местата според работата си
    Разходете се из офиса и намерете различни места, които харесвате. Можете да прекарвате сутрините си до прозореца, а следобедите на централната маса и да си говорите с колегите, по пътя им към кухнята.

    „Хората трябва да експериментират“, каза Кларк. „Често пъти естествено ще гравитирате към определени области... Ако в офиса има различни зони, можете да ги свържете с различни видове работа.“

    Ако денят ви е изпълнен с работа, която изисква много концентрация, потърсете по-изолирано и тихо място. Но ако влизате и излизате от срещи или имате повече съвместна работа, сядането на обща маса с колегите ви може да работи по-добре.

    Етикетът е важен
    Споделянето на работно място с колегите носи нови предизвикателства, когато става дума за етикет. Лиза Пуул, лидер в практиката на глобалното планиране и стратегии в Perkins & Will, казва, че избягва да яде на бюрото си, тъй като пространствата са близки и споделени.

    Тя добавя, че работниците трябва да са наясно с обкръжението си и да се преместят в друга зона, ако ще има дълъг или шумен разговор. „Става въпрос само за учтивост“, казва Пул.

    И само защото имате любимо място, което искате да запазите, това не означава, че имате право на него.

    „Ако някой заема мястото, където обикновено обичате да сте, бъдете милостиви и намерете друго място“, казва Кларк. „Това не е хълмът, на който да умреш. Това е моментът да бъдеш наистина милосърден, защото всички се ориентираме в движение.“

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 минути
    Вдигат двойно туристическия данък в София
    Близо 10% увеличение в броя на туристите, отчита столицата
    преди 2 часа
    Германската METZ открива логистична база у нас
    Технологичните продукти на германския бранд вече са достъпни за българските потребители
    преди 3 часа
    Meta спира някои от своите ИИ разработки
    Компанията няма да пусне мултимодалните си AI в Европа и постави на пауза генеративния AI в Бразилия
    преди 20 часа
    Започна строителството на нов корпус на НПМГ
    Изградени ще бъдат и физкултурен салон с многофункционална зала и STEM център
    преди 1 ден
    Байдън се отказа от президентската напревара
    Той подкрепи Камала Харис за следващия кандидат на демократите в САЩ