понеделник, 17 юни 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    820 прочитания

    Bosch: Софтуерът е основата за бъдещето на мобилността

    38 000 софтуерни инженери работят за компанията само в сферата на мобилността
    05 септември 2023, 16:40 a+ a- a

    сн: Bosch

    Софтуерът е основата за бъдещето на мобилността. Бош очаква продажби от 3 милиарда евро през 2026 г. само от компютрите за подпомагане на водача и инфотейнмънт. Като цяло бизнес развитието на компанията е положително, въпреки че средата остава нестабилна и предизвикателна.

    В бизнес сектор “Mobility” се очаква през 2023 продажбите да нараснат с цели 10% след корекция на ефекта от курсовите разлики. Ръстът се дължи на въздействието на цените, но и на значително увеличение на обема. „Бош познава отлично софтуера и го използва, за да оформи бъдещето на мобилността. Нашите технологии ще превърнат софтуерно дефинирания автомобил в реалност и ще му помогнат да излезе на пътя“, заяви д-р Щефан Хартунг, председател на Управителния съвет на Бош, на IAA Mobility 2023 в Мюнхен.

    “В софтуерно дефинираното бъдеще на мобилността от съществено значение ще бъдат не само хардуерът, но и взаимодействието на софтуер от различни източници“, продължи Хартунг. Повече от всякога Бош се позиционира и като софтуерна компания за мобилност, като същевременно развива интензивно и хардуерната си експертиза. Във връзка с тези цели компанията реорганизира бизнес сектор “Mobility” от 1 януари 2024. Това ще засили колаборацията между отделите. За Бош работят 38 000 софтуерни инженери само в сферата на мобилността – повече, отколкото във всяка друга компания в автомобилната индустрия. 

    Софтуерно дефинираните автомобили изискват нова, централизирана ИТ и електронна архитектура. Бош е сред малкото компании, които разработват такава архитектура и знае как да контролира взаимодействието между автомобилната електроника и облака. Компанията предлага хардуерно-агностичен софтуер, работещ на чипове от различни производители. В резултат на това се разработва специален междинен софтуер за системите за подпомагане на водача и автоматизираното шофиране. По този начин софтуерът и хардуерът могат да се разделят. Автомобилите, проектирани и разработени от перспективата на софтуера, предоставят на водачите персонализирано дигитално изживяване при шофиране. Новите функции в области като помощ на водача могат да се добавят към автомобила по въздуха чрез софтуерни актуализации.

    „Свикнахме с постоянните актуализации на нашите смарт устройства. Автомобилите също ще получават нови функции по всяко време, независимо от фейслифта или промените в модела. С автомобилния софтуер на Бош колите ще могат много повече“, заяви д-р Маркус Хайн, член на Управителния съвет и президент на бизнес сектор “Mobility”. „Това е така, защото софтуерът е ключът към по-нататъшното повишаване на комфорта и устойчивостта“, продължи той. В електромобилите, например, софтуерът поддържа свързаното управление на енергията и топлината, като намалява времето за зареждане на батерията с до 20%.

    Бош развива успешно бизнеса си с електромобилността. Компанията е на път да постигне продажби от 6 милиарда евро през 2026 г. Миналата година Бош успя да увеличи производството си на компоненти за електромобили с около 50%. През 2023 производството на електромотори ще се удвои. Софтуерът на Бош играе ключова роля за цялата индустрия на електромобилността: например в автоматизираните инсталации за рециклиране на батерии. Софтуерът не само може да идентифицира произхода и състоянието на батериите, но и улеснява бързия и безопасен демонтаж, като води потребителите през стъпките на процеса. 

    Въпреки че от една страна, разработката на хардуер и софтуер се разделят, от друга страна, те взаимно се стимулират. Това се вижда особено ясно в модерните системи за защита при произшествие, като новото поколение на ESP. Ключовата иновация тук е новата концепция за управление: Vehicle Dynamics Control 2.0 – Управление на автомобилната динамика. Софтуерът се намесва не само в спирачната система, но и в електрозадвижването и в електрическата кормилна система. Това означава по-слабо поднасяне и по-къс спирачен път, а оттам и по-голяма безопасност за водачите. Основното предимство за производителите на автомобили е, че новата система за управление може се интегрира или в централния автомобилен компютър, или в управляващия блок на ESP и ще бъде достъпна в бъдеще като отделен софтуерен пакет, независим от хардуера. Той ще е част от „Vehicle Motion Managements“, управлението на движението на автомобила - софтуерно решение, което координира всички аспекти на движението на превозното средство чрез централно управление на спирачките, кормилната система, задвижването и шасито.

    Софтуерът на Бош ще промени не само шофирането, но и самото автомобилно производство. Компанията поддържа веригите за доставки на автомобили с помощта на решение за прозрачно и сигурно проследяване чрез записване на позицията и състоянието на транспортните боксове в реално време. Софтуерът Nexeed за Индустрия 4.0 съдейства за значително намаляване на скрапа в заводите за акумулаторни клетки с 10 до 15%. Освен това Бош използва изкуствен интелект (ИИ) за откриване на аномалии и грешки в автомобилното производство на ранен етап, като по този начин се намаляват производствените разходи. Компанията вече използва такъв ИИ софтуер в 50 от заводите си. Във фабриката на Бош в Бурса, Турция, софтуерът вече е спомогнал за намаляване на производствените разходи с почти 10%.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Стокообменът между България и Китай през 2023 г. е над $4 млрд.
    Българският износ отбелязва ръст от близо 33% спрямо 2022 г.
    преди 5 часа
    Стартира изграждане на център за високи технологии в ПГ „Хенри Форд“, София
    С 3,4 млн. лв. ще бъдат изградени 5 нови лаборатории и закупено оборудване за обучение с модерни технологии
    преди 7 часа
    Политическата несигурност в ЕС се засилва със 100 независими евродепутати и силни крайнодесни влияния
    Индексът на Кофас за политическа нестабилност отбелязва влошаване с 1,5% през 2023 г.
    преди 11 часа
    БФБ с нова платформа за заеми
    Тя отваря врати към късите продажби на българския капиталов пазар
    преди 11 часа