Запознайте се с професионалисти от екипа и научете повече за работата, проектите и възможностите в компанията
Снимка: SoftServe
В рубриката на Economy.bg „ИТ екипите в България“ представяме ключови екипи във водещи технологични компании в България и ви срещаме с хората, които са част от тях. Лидери на екипи и ИТ професионалисти разказват повече за проектите, технологиите, начините на работа, както и за себе си, за своя професионален път и какво ги задържа в компанията.
Запознайте се с Димитър, Даниела, Иванина, Камелия и Чавдар от Salesforce екипа на SoftServe и научете повече за работата, проектите и възможностите в компанията.
SoftServe е глобална дигитална компания за разработка на софтуер и консултантски услуги. Компанията e сред лидерите на пазара вече повече от 30 години, a през 2024 г. българското дружество празнува своята 10-а годишнина. В България компанията има офиси в София, Варна, Бургас и Пловдив, а в глобален мащаб - над 11 000 служители в 16 държави и 61 офиса. SoftServe работи с клиенти като IBM, Cisco, Panasonic, Cloudera, Henry Schein и други в Северна Америка, ЕС и Азия. Партньор е на Google Cloud Platform, Amazon Web Services, Microsoft Azure, NVIDIA и др.
Представете ни Вашия екип – колко души (специалисти) сте и какво правите?
Камелия: Ще започна с препратка към любима моя притча, в която трима каменоделци трябва да опишат работата си. Първият казал, че му плащат, за да троши камъни. Вторият обяснил, че използва специална технология и оформя камъните по изключителен начин. Третият се усмихнал и казал: „Аз строя катедрали“. Така и ние в SoftServe гледаме на нашата работа – работим със Salesforce платформата и изграждаме успеха на клиентите.
Дейността със Salesforce в компанията скоро ще отпразнува 5 години от създаването си, а нашият екип вече се състои от 85 души с продължаващ растеж в бъдеще. Специалистите ни са фокусирани върху две основни направления - Engineering, където включваме роли като Salesforce Developer и Технически Архитект, и Consulting - администратори и консултанти.
Гордeeм се с експертизата си в основните продукти на Salesforce като Salesforce Sales Cloud и Salesforce Service Cloud, както и с нашата компетентност в областта на Salesforce Field Service, Salesforce CPQ и AI функционалностите. Работим в различни мащаби, управлявайки проектни екипи от трима специалисти до такива с 30 души с различни роли.
Нашите услуги включват разширяване на съществуващите платформи на клиентите, провеждане на технически и бизнес одити, както и напълно нови имплементации и дигитални трансформации, които в момента са високо актуални в света на дигиталните и post-COVID решения. Двата подекипа работят синергично, за да предложат оптимално решение както от техническа, така и от бизнес перспектива персонализирано спрямо възможностите на избрания Salesforce продукт и предизвикателствата, пред които е изправен клиентът.
Камелия
В компанията съм от по-малко от 2 години и в момента ръководя цялата Salesforce практика. Това, което най-много ми харесва тук, са възможностите за личностно и професионално развитие, които се предоставят на всички независимо от тяхната текуща роля и ниво. Това, което ме мотивира, са моите колеги – тяхната ангажираност, професионализъм и знания, и преките ми мениджъри, които умеят да ме запалят по всяка идея и да ми вдъхнат кураж дори и когато ситуацията изглежда безнадеждна. Другият мотивационен фактор са проектите, по които работим - доста иновативни продукти и решения, и интересна сфера на дейност на нашите клиенти.
Като майка голяма част от свободното си време прекарвам със семейството. Със съпруга ми споделяме обща страст и пътуваме много, като показваме различни светове на нашата дъщеря. Друго мое любимо занимание е кулинарията и всичко свързано с нея, от дегустация на зехтини през изследване на специфични вкусове и подправки до приготвяне на домашна паста.
Какви технологии използвате?
Димитър:Като Salesforce Consultant работата ми е основно със Salesforce платформата и успешното ѝ разработване и внедряване в клиентска среда. Много често се налага платформата да бъде интегрирана и с други приложения или системи, които обслужват съответните бизнес процеси на клиента (например ERP системи). Това налага използване на умения за извличане и трансформиране на данни от една система (source) и съхранението им в друга система (target), което се постига посредством различни ETL или API методи и решения. За да е добре организиран и ефективен работният процес, обикновено използваме приложения като JIRA, Confluence, Azure DevOps. Едно от предизвикателствата в тази роля е, че често се сблъскваме с нови технологии и системи, които да разучим, за да интегрираме успешно със Salesforce, така че да удовлетворят специфичните изисквания на съответния бизнес.
По какви проекти работите?
Иванина: В SoftServe работим по иновативни, предизвикателни и интересни Salesforce проекти. Те включват персонализирани решения, които помагат на бизнеса и оптимизират всички процеси свързани с продажбите, маркетинга и обслужването на клиенти, предоставяйки мощни инструменти за анализ и управление на данни в реално време. Разработваме интегрирани системи, които автоматизират задачи и улесняват комуникацията между различните отдели, като това допринася за увеличаване на ефективността, удовлетвореността и печалбата на нашите клиенти.
Димитър
В компанията съм от 3 години и половина. Две са нeщата, които наистина ме карат да се чувствам на мястото си. Едното е динамиката и новостите, а другото е свободата, която имам да разпределям времето и задачите си по най-добрият начин. Мотивирам се от хората, с които работя. Както хората от екипа, така и тези от страна на клиента.
В личен план като татко на три деца времето ми извън работа също е доста динамично. Обичам да прекарвам време със семейството си навън сред природата. Също така не пропускам възможност да спортувам. Плуването и ските са ми любими.
Как работите в момента и колко често се събирате заедно в офиса?
Даниела: SoftServe ни предоставя възможност да работим хибридно - избираме дали да работим от вкъщи, или от офисите ни в София, Пловдив, Варна и Бургас. Работата от вкъщи ни дава възможност да бъдем по-продуктивни и да управляваме времето си ефективно. Въпреки това често се организираме да работим заедно и в офиса, защото по този начин не губим социалния контакт и сплотяваме екипа.
Как типично преминава един работен ден в екипа?
Камелия: В проектния и консултантския бизнес има голяма динамика през деня. В зависимост от фазата на проекта може да преобладават повече срещи с клиента за събиране и дефиниране на изисквания или вътрешни уъркшопи за създаване на архитектурата и дизайна на Salesforce системата.
Със сигурност денят не минава без регулярните срещи на екипа по проекта, които целят от една страна ежедневно синхронизиране за статус и евентуални проблеми по задачите, но са и част от социализацията ни, имайки предвид дистанционната ни работа и комуникацията с мултинационали екипи.
Иванина
Аз съм един от първите Salesforce консултанти в компанията и с огромно удоволствие през последните 5 години участвам в разрастването и развитието на екипа - от шепа хора до утвърдил се, уважаван и квалифициран партньор на Salesforce. Вдъхновяват ме всеотдайността и професионализмът на колегите ми, които ме заразяват и стимулират да давам всичко от себе си. Всеки ден се сблъсквам с проблеми, чието успешно решение води до професионално удовлетворение. Изграждането на едно клиентско решение е резултат от труда, времето и усилията на много хора, но е стимулиращо да виждаш как то се превръща в продукт, който може да бъде използван от стотици, а понякога и от хиляди клиенти ежедневно. Обичам да прекарвам свободното си време със семейството и приятелите си. В четене на книги и пътувания. Някои от хобитата ми са свързани с посещаване на винарни и преоткриване на стари филмови ленти.
С кои други отдели/ екипи работите най-често?
Чавдар: Екипът за внедряване на Salesforce често се състои от различни специалисти, които работят заедно. Най-често те са:
•Консултанти по бизнес процеси - помагат на клиента да анализира бизнес процесите си и да ги оптимизира, за да се възползва максимално от възможностите на Salesforce.
•Аналитици - анализират данните и документират изисквания за репорти, които да визуализират ценна информация за бизнеса.
•Администратори на Salesforce - отговарят за конфигурацията на системата и управлението на потребителите, правата за достъп и други административни задачи.
•Програмисти - създават и персонализират приложения, допълнителни функционалности и интеграции, които са необходими за специфичните изисквания на бизнеса.
•Специалисти по тестване - извършват тестване на различните аспекти на системата, за да се уверят, че всичко функционира както трябва и отговаря на изискванията на клиента.
Разкажете нещо, с което екипът Ви се гордее.
Димитър: Нещата, които са повод за гордост далеч не са малко, но има няколко екипни постижения, които наистина си заслужава да споменем. През 2021 г., екипът ни организира и проведе няколко успешни кампании на първата в България академия за Salesforce админи и консултанти. Това даде възможност на десетки млади и амбициозни хора да се запознаят със Salesforce и да направят следваща (а за някои и първа) крачка в ИТ сферата като Salesforce специалисти. Много от тях днес са се доказали в областта и са ключов фактор към един друг повод за гордост, а именно проектите, които печелим за глобални клиенти. Всичко това е възможно благодарение на съвместната екипна работа и взаимната помощ, която е еталон за нашия екип.
Чавдар
Работя със Salesforce от 9 години в екипа на Softserve от 4 години и съм сред първите служители от Пловдив, където вече имаме страхотен офис и атмосфера. При работата с клиенти винаги целя ефективност на бизнеса и се опитвам да се поставя на тяхното място, за да предвидя как да оптимизирам процесите и ежедневието на потребителите. В личен план също е много динамично - активности с децата на открито, DIY проекти, вело-предизвикателства, офроуд разходки и като цяло опознаване на красивите и тихи кътчета на България в семейна и приятелска компания.
Какво сплотява екипа Ви?
Чавдар: На първо място е обща цел и визия, подкрепена от разнообразие от умения - различните специалисти допринасят за разнообразни подходи и решения.
Откритата комуникация е от съществено значение, за да се създаде атмосфера на доверие и сътрудничество.
Взаимната подкрепа в преодоляването на предизвикателствата и решаването на сложни проблеми укрепва връзките между членовете на екипа, увеличава ефективността и удовлетвореността на хората в екипа.
Как се вписват нови хора във Вашия екип?
Камелия: Смея да твърдя доста добре, ние сме отворени към всеки нов колега независимо от коя държава и култура идва и какъв е неговият предишен опит в сферата. Опитваме се да бъдем приветстващи към всички както в личен, така и в професионален аспект и да споделяме целия си опит.
Относно оперативната част всеки новопостъпил служител в екипа има директен мениджър, който се грижи за онбординг процеса и дефинирането на кариерен план и цели. Също така имаме и т.нар. buddy програма, която помага в ориентирането в дадената локация с честа комуникация, и човек, на когото новопостъпилите да разчитат.
Допълнително всеки служител може да се включи и в менторската програма на SoftServe, където да развие определени компетенции като презентационни и комуникационни умения, лидерство и много други.
Даниела
Започнах работа в компанията преди 2 години и половина, след като завърших първата академия за Salesfore админи и консултанти. Мога да се определя като много креативна, мотивирана, активна, амбициозна, любознателна и позитивна. Много лесно се вдъхновявам. В работна среда това се дължи на факта, че съм обградена от прекрасни хора с огромен професионален опит. В ежедневието си бих казала дори от най-дребните неща. Към работата съм много отговорна, обичам да изпипвам всичко до най-малкия детайл и се стремя да предоставям най-добри резултати. В личен план съм социална личност и много обичам да прекарвам време с близките си хора. Обичам всякакви активности, пътувания, запознанства с нови и различни култури.
Как бихте отговорили на въпроса: „Ако ти си..., заповядай в нашия екип!“?
Иванина: Ако ти си енергичен, усмихнат, общителен, обичаш да учиш, да решаваш проблеми и не се притесняваш от предизвикателствата, заповядай в нашия екип!
И накрая как бихте описали сами Вашия екип?
Даниела: Екипът ни е много пъстър. Състои се от креативни, талантливи, амбициозни и много компетентни хора. Ако мога да опиша целия екип с една дума, тя би била - мотивирани. Стараем се да се подкрепяме взаимно, като по-опитните членове на екипа допринасят със своя опит и насърчават развитието на по-новите колеги. Смело мога да кажа, че сме много сплотен екип. Винаги се стремим да надграждаме постигнатото, като това води до високи резултати и професионални успехи.
Вижте по какви проекти работи SoftServe в България
Вижте профила и актуалните позиции за работа на СОФТСЪРВ БЪЛГАРИЯ ЕООД в JOBS.bg
ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ЕКИПИТЕ В БЪЛГАРИЯ:
Технологичният екип на Appolica
Технологичният екип на Resolute
Communication и Cargo екипите в AXSMarine
Cloud & DevOps с направление Azure, МенторМейт
C++ екипът на Resolute
Карго екип в AXSMarine
SRE екипа на ITGix
Екип Mobile Clients, Milestone Systems
BIS Base, SEEBURGER
Center of Excellence, Антхил
Salesforce Commerce Cloud, Технологично звено на Аксенчър България
Оперативното звено на Аксенчър България
SAP Product Compliance и SAP Environment Health and Safety, SAP Labs Bulgaria
Екип Globalization Services, SAP Labs Bulgaria
Екип .NET, Scalefocus
Софтуерният екип на ЛЕМ България
Екип Data, Scalefocus
DCoE екипът на МенторМейт
Екип Technical Support, SEEBURGER
Екип Mobile Team, Scalefocus
Back-end екипът на SiteGround
Екипът на Funding Circle в Questers
Екип DATA, Blankfactor
Екип QA, SiteGround
Екип WEX Health, Coherent Solutions Bulgaria
Екип DevOps, Scalefocus
Екип Внедряване SoftOne ERP
Екип Infrastructure, Cloud & Automation, Milestone Systems
Екип Data Quality, Experian България
Екип Front-end Development, Scalefocus
Екип SPA/front-end, SiteGround
Екип RSM, Tek Expert
Екип Engineering, Nexo
Екип GetHelp, Tek Experts
Екип Java, Scalefocus
Екип QA, МенторМейт
Екип Compliance, Digital Wallets, Paysafe
Екип CritSit, Tek Experts
Екип Scagile, Блубито
Екип Технологични трейнъри в Telerik Academy Alpha
Екип Worldwide Consulting Center - Center of Engineering, VMware
Екипи Helios и Phoenix, интегриране на платежни доставчици в Skrill и Neteller, Paysafe
Eкип Online Banking Project, DataArt
Екип SOC, Paysafe
Екип UX/UI Team, Scalefocus
Екип Engineering & Product Development, Nexo
Екип Marketing Services, Experian България
Екип Rapid Transfer, Paysafe
Екип BIS platform QA, SEEBURGER
Екип News UK Tech, Questers
Екип Quality Engineering, Scalefocus
Екип Клиентски Анализи, Hewlett Packard Enterprise
Екип Custom Development, Milestone Systems
Екип Sitefinity Cloud, Progress