сряда, 24 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9563 прочитания

    Startups in BG: Фейритейлс ООД

    Как се ражда идеята за мобилно приложение за приказки с гласовете на родителите, разказва Христомир Христов, основател и CEO на fairytalesai.io
    29 май 2024, 08:19 a+ a- a

    Снимка: Личен архив

    В новата рубрика Startups in BG на Economy.bg основателите на стартиращите компании в страната разказват как са направили първите си стъпки, какви специфични и/или иновативни продукти/услуги предлагат, какви са основните им конкурентни предимства и какво предстои оттук нататък.

    Христомир Христов, основател и CEO на Фейритейлс ООД (fairytalesai.io), разказва кой е основният продукт на компанията, как се ражда идеята, кои са най-големите предизвикателства и как са превъзмогнати, как е финансирана, кое е основното ѝ конкурентно предимство и т.н.

    Име: Фейритейлс ООД
    Сектор: EdTech/ParenthoodTech
    Създадена: 2023
    Основна дейност на компанията, клиенти/продукти, услуги, пазари: Мобилно приложение за детски аудио приказки на английски, в което клонираме гласовете на родителите и приказките са разказани с техните гласове.
    Брой служители: 7
    Офис: София
    Финансиране: Личен капитал/в процес на набиране
    Член на BESCO от 2023 г.

    Разкажете ни за Вашата компания – кой е основният Ви продукт/услуга и как се роди идеята?
    Основният продукт на компанията ни е мобилно приложение за детски аудио приказки на английски език. Ексклузивното е, че с помощта на изкуствен интелект гласовете на родителите могат да се клонират. По този начин приказките могат да бъдат възпроизведени с техните гласове. Идеята се роди през миналата 2023 година вследствие на опит с подобен продукт, но на български език. 

    Колко време Ви отне реализацията от идея до работещ бизнес?
    След появата на идеята дойде моментът и на първата и най-трудна стъпка – валидирането на концепцията. Възможно ли е това, дали хората имат интерес към такъв продукт, кои проблеми на потребителите решаваме? За радост, след множество предприети действия, тестове, анализирана обратна връзка идеята беше валидирана. С екипа създадохме пробен продукт и в момента го тестваме с крайни потребители. 

    Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    Предизвикателствата са неделима част от „играта“ и с тях се сблъскваме ежедневно. Определено една от по-големите трудности бе изборът на технология, с която да работим. Никога не знаеш къде се намират подводните камъни, въпреки непрекъснатите опити да бъдат предвидени. Но това е и тръпката да разработваш startup. :) 

    Как финансирахте стартирането на Вашата компания? Срещнахте ли трудности при намирането на финансиране?
    Капиталът, с който стартирахме компанията, до голяма степен е личен – от основателите. Друга част е от частни ангелски инвеститори. В момента сме в преговори с още няколко частни инвеститори, както и с няколко фонда за рисков капитал. Със сигурност финансирането на компанията не е лесно, но е една от най-вълнуващите стъпки към осъществяването на идеята.

    Кои бяха първите Ви клиенти и как те научиха за Вас?
    Първите хора, които реагираха и проявиха готовност да ползват такъв продукт, бяха приятели и познати. Те бяха и първите „тестови клиенти“ и обратната им връзка помогна за изчистването на концепцията за крайния продукт. 

    Кои са основните Ви клиенти и пазари в момента?
    Фокусирани сме изцяло в чужбина и по-точно англоговорещите страни – Англия, Америка, Канада.

    Кое е основното Ви конкурентно предимство и с какво смятате, че сте по-добри от други подобни решения?
    Основното ни предимство е възможността за клониране на гласа на родителя. Вярваме, че можем да направим преживяването на детето още по-добро от сегашните варианти на аудио приказки. Вниманието ни е фокусирано изцяло към аудио слушане без визуални картини. Това решава множество проблеми, изникващи от прекомерното използване на дигитални устройства при децата. 

    Как се разви Вашата компания от създаването си досега?
    С голямо щастие мога да споделя, че най-важната част за създаването на успешна компания е изпълнена – създаването на екип. Имаме сплотен и фокусиран екип, който е влюбен в идеята. Гарантирам, че е най-трудната част във всеки един бизнес. 

    Какво предстои оттук нататък?
    В момента сме изцяло фокусирани да пуснем продукта за крайни потребители. Това е топ приоритет, с който да покажем така наречения Product Market Fit. 

    Можете ли да споделите най-големите грешки, които от днешна гледна точка считате, че сте допуснали от зараждането на идеята до днес?
    Идеята е на по-малко от година и към момента всичко върви по план. Това го дължа на опита, който имам аз и останалите съоснователи. Най-големите грешки тепърва предстоят :D.

    А кои са най-важните уроци, които научихте?
    Най-важният урок, който научих, е, че най-големият мотиватор за теб и екипа ти не е финансов. Намирането на идея, в която вярваш и която решава реални проблеми, води до удовлетворяващи резултати. Мотивацията трябва да е насочена към продукта и това, което прави той. 

    Какъв съвет бихте дали на тези, които се колебаят дали да стартират бизнес в момента?
    Отговорът е лесен. Ако търсиш спокойствие и сигурност, създаването на собствен бизнес не е подходящо за теб. Ако искаш всичко друго освен спокойствие и сигурност – давай смело и безотговорно. Важното е да започнеш да действаш и да свикнеш с мисълта, че ще грешиш. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    ЕК с 6 препоръки към България
    Брюксел отчете липса на напредък у нас при разследванията и присъдите за корупция
    преди 7 часа
    На първо четене: Парламентът прие актуализация на бюджета
    Депутатите одобриха над 4,5 млрд. лв. за общините за 2024
    преди 9 часа
    Hitachi Solutions Bulgaria стартира обучителната си програма SPACE
    IT компанията назначава нови 6 студенти в двете направления на програмата след значително увеличен интерес на кандидати спрямо пилотното издание от миналата година
    преди 10 часа
    Ипотечните кредити у нас вече с ръст от 25%
    Вижте колко пари държат българите на депозити в банките
    преди 10 часа
    Двустранната търговия между България и Китай възлиза на $4 млрд. орез 2023 г.
    Министър Петко Николов и посланикът на Китай у нас обсъдиха възможностите за развитие на двустранното икономическото сътрудничество