четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6610 прочитания

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Modern Workplace сервизната линия на DXC Technology

    За проектите и технологиите разказва Николай Драгиев, Modern Workplace Leader в компанията
    27 юни 2022, 14:00 a+ a- a

    ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага все повече и все по-интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота.

    По какви проекти работи Modern Workplace сервизната линия на DXC Technology, разказва Николай Драгиев, Modern Workplace Leader.

    Кой е основният проект, по който работят екипите в България?
    Модерно работно място е бизнес направление в DXC, чийто фокус е крайният потребител на информационни услуги, това са служителите на нашите клиенти. Инженерите в DXC планират, изграждат и поддържат технологичната среда, която да е лесна за използване и да повишава ефективността в работата и удовлетвореността на потребителя. В това влизат изборът на подходящи модели компютри и преносими устройства според профила на съответния потребител, поддръжката на тези устройства и на софтуера върху тях, осигуряването на достъпна отвсякъде електронна поща, софтуер за конферентна връзка и връзка с хранилищата на данни на компанията, виртуални машини и софтуер, отдалечено отстраняване на проблеми или разрешаването им на място в офис на клиента. Работим с много и разнообразни технологии от различни производители, в собствени или притежавани от клиента центрове за данни, в облачни такива и в комбинация от последните две. Страхотно предизвикателство е, че работим с клиенти от различен мащаб – поддържаме повечето Fortune 500 компании, но имаме за клиенти и сравнително малки по мащаб компании от различни сектори на икономиката. Нашите инженери ежедневно консултират и поддържат различни по мащаб и сложност системи, разрешават критични проблеми и подсигуряват сигурността в клиентските среди чрез актуализация на софтуерните продукти, планират прехода към технологии от следващо поколение.

    Бихте ли разказали накратко за всеки от тях?
    Основен приоритет за нас и за нашите клиенти е откриването на потенциални проблеми, преди те да окажат негативно влияние на работоспособността на служителя, защото в бизнеса това е равнозначно на загуба на пари. В това отношение си партнираме с водещи компании, за да следим в реално време параметрите на клиентските устройства и да бъдем алармирани, ако те излязат извън допустимите граници. Това позволява на инженерите ни да диагностицират и отстранят отдалечено и в зародиш много от проблемите, преди те да се превърнат в такива за потребителя. В допълнение получаваме и огромен обем информация, която използваме за планиране и за подобряване на средата в по-големи мащаби. Да следим кривата на натоварване на устройствата, да идентифицираме тесните места или проблемните точки, за да планираме подобрения в цялостната технологична среда на клиента. Друг основен приоритет е улесняването на потребителите при нужда от помощ, макар все още голям обем от запитвания да пристигат по телефон или електронна поща, все повече компании се доверяват на канала за бързи съобщения и са отворени да използват автоматизирани решения като чатбот за ускорено разрешаване на проблеми и за оптимизиране на разходите. Обогатяването на автоматизираните решения с нови данни ни позволява да постигнем нарастваща полза за клиентите ни.

    Колко души работят по всеки от проектите и какви специалисти са те?
    В българския офис работят няколкостотин души, покриващи разнообразието от технологии и услуги, които предоставяме. Голяма част от тях работят в споделени екипи, отговарящи за няколко клиентски среди, но имаме и такива, фокусирани върху един-единствен клиент.

    Какви технологии използвате за отделните проекти?
    Работим с огромно разнообразие от технологии, но си струва да отличим широкото използване на Microsoft SCCM, Intune, M365, Teams, а в областта на виртуалните машини и софтуер ползваме Citrix и Microsoft Azure. В повечето случаи тези продукти са надградени с не толкова познати имена на компании, специализирани в мониторинг и управление.

    Как е организиран работният процес и каква е мениджмънт структурата при отделните проекти?
    Разнообразието на организацията на работния процес се диктува от многообразието на видовете услуги, които предоставяме. Работата по проекти се ръководи от проектен мениджър, който организира инженери от различни екипи и следи за изпълнението в срок и в бюджет. Екипите по ежедневна поддръжка и отстраняване на нередности работят под прякото ръководство на мениджъра на екипа или на водещ инженер, отговарящ за услугите, предоставяни на конкретен клиент. Екипите, предоставящи специализирани решения, обикновено работят по Scrum методология.

    Как се промени проектът през годините?
    Забелязва се очаквания, които са по-скоро присъщи на услугите за крайни потребители, да се пренасят и в корпоративните такива. Клиентите ни желаят по-добра видимост и детайлност зад всяка от предлаганите услуги, повече контрол върху използването им, по-гъвкав и индивидуализиран подход към всеки от техните служители. Има голямо внимание върху удовлетвореността на крайния потребител от цялостната технологична среда и разглеждането на последната като един от факторите за задържане на служители в една компания. Това поставя по-различни изисквания към предоставяните услуги, но и към уменията за работа с клиенти на всички нива в DXC.

    Кои са най-големите предизвикателства при този проект?
    Скоростта, с която се променя технологичната среда при нашите клиенти и критичността на всеки един компонент се е покачила многократно. Скоростта на намиране и запушване на дупки в сигурността на софтуерните продукти е в пряка конкуренция с поддържането на стабилност на средата и детайлното тестване на промени преди тяхното въвеждане. Това е истинско предизвикателство в сектори, където регулаторната рамка поставя по-високи изисквания пред нашите клиенти и съответно пред инженерните екипи на DXC.

    Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите?
    Макар DXC да е сравнително млада компания, тя стъпва на дългогодишния опит на създалите я чрез сливането си в 2017 компании гиганти. Конкретно в България това означава повече от 25 години опит и развитие на кадрите в ИТ индустрията. Много от добрите специалисти на нашия пазар са преминали през школата ни в даден етап от своята кариера или са се изградили при нас като водещи инженери в областта си. Това за мен е едно от големите постижения на компанията – ние инвестираме и създаваме експертиза, която да подпомага позиционирането на България като място с отлични специалисти в ИТ сектора.

    Какво предстои при този проект?
    Продължаваме да сме предпочитана локация в DXC за проекти на нашия континент, което носи със себе си отговорността да продължим да развиваме специалисти в областта на модерното работно място, да сме в крак с последните тенденции и технологии. Миналата година сериозно акцентирахме и върху студентска програма, която да позволи на хора без опит в сферата да започнат своята кариера, да получат обучение в най-новите технологии и след това да ги прилагат в работата си. Смятаме да продължим по този път, давайки шанс за развитие и за добро бъдеще на младите ИТ специалисти в България!

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на DXC Technology / Enterprise Services Bulgaria EOOD в Jobs.bg тук

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ИТ ПРОЕКТИТЕ Е БЪЛГАРИЯ:

    По какви проекти работи INDUSTRIA

    По какви проекти работи Software Engineering екипът на KPMG IT Service?

    Какви продукти разработва SMSBump?
    Какви продукти разработва Treasury Intelligence Solutions?
    По какви проекти работи Деспарк?
    По какви проекти работи Zariba Games?
    По какви проекти работи СТАНГА?
    По какви проекти работи отделът по киберсигурност на DXC Technology България
    ?
    По какви проекти работи SEPA Cyber Technologies?
    По какви проекти работи Accedia?

    По какви проекти работи Festo в България?
    По какви проекти работи SoftGroup?
    По какви проекти работи LimeChain?
    Какъв продукт разработва AMPECO? 
    Какви продукти разработва WPX?
    Какви продукти разработва Gtmhub?

    По какви проекти работи Региоком България?
    Какви продукти разработва „Уча.се“
    По какви проекти работи DROXIC?
    Какви продукти разработва Delasport?

    По какви проекти работи Бош Инженеринг Център София

    По какви проекти работи ТехноЛогика?
    По какви проекти работи Godel Technologies
    Какви продукти разработва ICDSoft
    Какви продукти разработва „Алтерко“
    Какви продукти разработва OfficeRnD?
    По какви проекти работи Motion Software?
    По какви проекти работи Matrix Eastern Europe?
    По какви проекти работи Mobile Wave Solutions?
    По какви проекти работи TINQIN?
    По какви проекти работи Tek Experts?
    Какви продукти разработва TIMIFY?
    По какви проекти работи GemSeek?
    По какви проекти работи Milestone?
    По какви проекти работи ITGix?
    По какви проекти работи Devision?
    Какви продукти разработва Acronis?
    По какви проекти работи EPAM Systems
    По какви проекти работи KPMG ITS?
    По какви проекти работи Scalefocus?
    Какъв продукт разработва OpenTag?
    По какви проекти работи Anakatech?
    По какви проекти работи Flat Rock Technology?
    По какви проекти работи Atos Bulgaria Competency Center
    Какви продукти разработва Balkan Services?
    По какви проекти работи Нетера?
    По какви проекти работи Fourth?
    По какви продукти работи Dynamo Software?
    По какви проекти работи Мнемоника?
    По какви проекти работи Paysafe?
    Какви продукти разработва Alcatraz AI?
    Какви продукти разработва PROS?

    По какви проекти работи News UK екипът на Questers?
    По какви проекти работи Tick42?
    По какви проекти работи Grafixoft?
    По какви проекти работи Gameloft?
    Какви продукти разработва VMware?
    По какви проекти работи HeleCloud?
    Какви продукти разработва AtScale?
    По какви проекти работи Smart IT?
    Какви продукти разработва Infragistics?
    По какви проекти работи Appolica?
    По какви проекти работи Astea Solutions?
    По какви проекти работи „Сенсата Технолоджис“?
    По какви проекти работи HPE?
    По какви проекти работи Mansion?
    По какви проекти работи А1 България?

    По какви проекти работи Dreamix?
    По какви проекти работи Immedis?
    По какви проекти работи SEEBURGER?
    По какви продукти работи DIGITALL
    По какви проекти работи Енетпулс?
    Какъв продукт разработва StorPool Storage?
    По какви проекти работи Блубито?
    По какви проекти работи Модис?
    Какви продукти разработва Playtech?
    По какви проекти работи Coherent Solutions?
    Какви продукти разработва Experian?
    По какви проекти работи DHL Freight ESS?
    По какви проекти работи "Бианор Сървисиз"
    По какви проекти работи МенторМейт?
    По какви проекти работи Proxiad?
    По какви проекти работи DataArt?
    По какви проекти работи Resolute Software?
    Какви продукти разработва Progres

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 29 минути
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 2 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 4 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк
    преди 5 часа
    „България Еър“ променя терминалите за опериране в в Рим, Мадрид и Прага
    Те са предвидени за полети от шенгенското пространство и предоставят възможност за по-добри транспортни връзки и влизане в страните без паспортна проверка
    преди 5 часа
    Предлагат бърза ликвидация на неработещи фирми
    От 30 хил. до 50 хил. нови дружества се създават на година, като над 90% от новостартиралите компании се провалят още в началните стъпки