събота, 20 август 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    727 прочитания

    Над 70% от българските компании разчитат на вътрешни инвестиции за внедряване на иновации

    Всяка втора фирма е решена през 2022 г. да търси нови възможности за развитие и да увеличи обема на производството си, според проучване на JTN
    18 април 2022, 15:39 a+ a- a

    Снимка: ЕП

    Aгенция за пазарни проучвания JTN проведе проучване за отражението, което остави пандемията в сектор „Иновации“ за българските компании. Целта му е да набележи иновационния капацитет на фирмите, тенденции, нагласи и основни пречки за развитието им. 

    За да видите изображението в по-голям размер, кликнете на него

    Около от половината участници в проучването посочват, че пандемията се е отразила негативно на печалбата им (49%), имали са повече оперативни разходи (56%), по-малко на брой активни клиенти (53%), както и проблеми с достъпа до материали и суровини (49%). 

    JTN разработва комплексен метод за дефиниране на степен на иновативност на компаниите спрямо техните отговори в проучването. Според него 37% от фирмите в секторите IT, финанси, застраховки и хранителни стоки са иновативни, а 48% от сферата на строителството и нехранителни бързооборотни стоки не прилагат достатъчно иновации в дейността си. 

    Над 70% от мениджърите твърдят, че окуражават служителите си да споделят идеите си за развитието на компанията и посочват, че подсигуряват иновациите основно чрез вътрешнофирмени инвестиции. Под 10% са компаниите, които разчитат на държавни или европейски финансови средства. Повече от половината анкетирани ръководни кадри смятат, че бюрокрацията, административната и данъчната тежест върху компаниите трябва да намалее. Като основни пречки за развитието на иновациите в България те посочват слабата държавна подкрепа и липсата на достатъчно квалифицирани и мотивирани кадри.

    През изминалата година компаниите са въвеждали иновации най-често по отношение на нови начини за насърчаване на продажбите (43%) и усъвършенстване на наличните фирмени продукти и услуги (38%) като допълнителен ефект на кризата и реакция на извънредното положение.

    Всяка втора фирма е решена през 2022 г. да търси нови възможности за развитие и да увеличи обема на производството си. Най-честите притеснения през настоящата година са свързани с ръста на цените за електроенергия (60%), намалената покупателна способност на потребителите (51%), повишения инфлационен натиск (47%) и недостига на кадри (45%).

    Като топ 3 най-силни страни на икономиката в България запитаните са посочили туризма, информационните технологии и земеделието. Според тях секторите, които се нуждаят най-много от допълнително развитие са именно земеделие (60%), туризъм (55%), образование (50%) и здравеопазване (49%).

    Проучването е проведено сред 200 основатели, собственици на български компании и мениджъри на високи ниво от разнообразни сфери, мъже и жени на възраст 30-61+ години, балансирани по пол, възраст, местожителство и размер на населеното място. Теренната работа е реализирана с онлайн потребителски панел JTN Panel, по методологията CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Всички набрани данни са верифицираци с технологично-аналитичния метод Field Detective, собствена разработка на JTN и водеща система в сферата на CAWI проучванията.

    От 2007 г. JTN предлага на клиентите си комбинация от персонализирани решения, експертни познания и постоянно усъвършенстващи се процедури за качество на данните, гарантирано от патентовани технологии. През 2020г. JTN разшири продуктовата си гама като част от цялостната актуализация на идентичността на компанията и отражение на непрекъснатите усилия да предоставя най-доброто в света на технологиите, които активно слушат потребителския глас и предоставят полезни изводи на бизнеса.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    GSK сключи договор за $170 млн. с УНИЦЕФ
    Компанията трябва да достави до 18 млн. дози ваксина срещу малария в рамките на 3 години
    преди 9 часа
    Производствените цени в Германия с 37% ръст на годишна база
    Това е най-голямото повишение на показателя, откакто се води статистика
    преди 9 часа
    преди 9 часа
    България и Сърбия ще работят заедно за гарантирането на енергийните си ресурси
    Превозът на български въглища за Сърбия, удълбочаването на Дунав и нов интермодален терминал, обсъдиха министрите на транспорта на двете страни
    преди 11 часа
    Фонд на фондовете ще разполага с над 2 млрд. лв. за периода 2021-2027 г.
    Във фонда започва одит, съобщи министър Александър Пулев
    преди 13 часа
    Samsung инвестира $15 млрд. в развоен център за чипове
    Компанията иска да бъде сред лидерите в технологиите за производство на чипове