вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2730 прочитания

    Здраве на един клик разстояние

    Как работи приложението Help2Go и какви са предимствата му – съоснователят на апликацията Звезделин Минчев пред Economy.bg
    31 януари 2022, 17:10 a+ a- a

    Пандемията се оказа катализатор на много иновативни решения у нас и по света. Отскоро в България работи безплатно приложение, което информира за наличните лекарства в аптеките. То показва и най-близките денонощни аптеки и лаборатории в страната.

    Платформатата извежда сравнение на цените между отделните аптеки. При липса на наличност от нужния продукт той лесно може да бъде заявен с информация за неговото зареждане и време за доставка.

    За да разберем повече за идеята, потенциала и предимствата на Help2Go, се свързахме със съоснователя на апликацията Звезделин Минчев.




    Г-н Минчев, откъде дойде идеята за приложението Help2Go? Пандемията ли беше катализаторът за него?
    Идеята за Help2Go дойде през първия локдаун през 2020, март месец. Именно опашките, които се извиха пред аптеките, ме срещнаха с моя партньор Георги, с когото чакахме пред една и съща аптека за лекарства за дъщерите ни. Оказа се, че във въпросната аптека нямаше лекарствата, които търсим. Така се засякохме минути след това и във втора поредна аптека и се заговорихме. От дума на дума дойде и идеята, която има за цел да избегне опашките и струпванията, които особено през пандемични времена са особено опасни, освен че ни губят времето, чакайки.

    Всички аптеки в страната ли сте покрили в момента?
    Не можем да покрием всички. Но работим с аптеки, които са по-малки, и най-вече - дигитално ориентирани. Наш фокус е и да си партнираме с такива, които не могат да си позволят собствени сайтове. Сега разширяваме партньорската ни мрежа и наша цел е да имаме във всеки град партньорска аптека, за да може всеки човек, който реши да се възползва от услугите ни, да може да го направи.

    Какви предимства предлага приложението за аптеките?
    Предимствата на Help2Go са десетки. Всяка партньорска аптека получава буквално безплатно онлайн магазин с над 30 000 артикула – това на днешна дата е скъпо удоволствие, всеки с онлайн магазин го знае. Отделно, важно предимство ни е и допълнителният канал за онлайн търговия, който автоматично обновява цените и наличностите на всяка аптека, с която работим. Също така Help2Go бързо и лесно може да бъде намирана от клиентите, които могат да видят всички детайли – включително и работно време, и телефон за контакт на съответната аптека. Приложението ни предлага и възможност да се отправят индивидуални запитвания към фармацевт – нещо, което често ни се налага, когато отиваме на място в аптеката. Предлагаме и възможност, ако липсва търсеният продукт, да се плати онлайн и да се достави до всяка точка в България. Така ви спестяваме неудобството да търсите. Разработили сме и подробна информация за артикулите, които се предлагат в платформата. Също така за удобство на всички имаме и доставка, която е от 40 минути до 24 часа – в зависимост от локацията и поръчаните продукти. По този начин избягваме опашките пред аптеките и оптимизираме работата. Отне ни време, но успяхме да създадем бърз и интуитивен софтуер, който обработва до една минута само с няколко клика!

    По отношение на лабораториите – всички ли лаборатории в страната сте обхванали?
    В момента сме качили само някои лаборатории. Платформата позволява да виждате и локацията им, тяхното работно време и телефон за контакт. В София имаме и опцията лабораторията да дойде на място до подаден адрес.

    Планирате ли да надградите приложението с други функции?
    Към момента има много функции, които нито един сайт не може да поддържа. Например локализация на актуални координати – дори да си в планината или на плажа и имаш нужда, можеш да влезеш и да потърсиш това, което ти е необходимо. Help2Go разполага и с баркод скенер, за да сканираш опаковка, както и да споделиш на приятел или познат. Друга полезна функция, която сме създали е календарът с напомняния за прием на лекарства. Естествено, продължаваме и да работим върху надграждането на функциите на платформата. Поставили сме си за цел да изградим цялостен медицински хъб, чрез който всеки с телефон в ръка при нужда да има възможност да разреши проблема си.

    Приложението е безплатно, но как ще финансирате работата му? Какъв е бизнес моделът Ви?
    Когато се сблъскахме с проблемите на аптеките, разбрахме колко труден и тежък е този бизнес. Зад лъскавите витрини има много проблеми, разходи и денонощна работа, и много малки печалби за собствениците на аптеки. По тази причина създадохме стратегия, която смятаме за напълно съизмерима, а именно твърда комисиона в размер на стотинки от поръчката на клиент чрез приложението. В момента преговаряме и с фарма компании, които с радост ни дадоха подкрепата си.

    Имате ли конкуренти в България?
    Нямаме не само в България, но и в Европа. Според проучвания създадохме не просто онлайн магазин на една аптека, а платформа, която е съвкупност от различни аптеки, които си партнират, без да се конкурират помежду си. Имаме желание да излезем на други пазари и затова сме се обърнали към инвеститори за подкрепа.

    Оптимист ли сте за електронното здравеопазване у нас?
    Очевидно е, че COVID генерира много в тази посока, все повече хора се обръщат към дигиталните решения. Има и много хора, които работят в посока дигитално здраве. Още по-добре е, че новият министър на здравеопазването проф. Асена Сербезова, която като председател на Съюза на фармацевтите в България подкрепи проекта ни Help2Go лично още преди една година, ще работи в посока дигитално здраве.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 3 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 4 часа
    преди 4 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 7 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 7 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд