четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2261 прочитания

    Български ученици бяха отличени в стартъп състезание

    Вижте с какви идеи победителите спечелиха в отделните категории на четвъртото издание на Тийноватор Уикенд на идеите
    27 януари 2022, 10:03 a+ a- a

    На 22 и 23 януари се проведе четвъртото издание на Тийноватор Уикенд на идеите – двудневно състезание, в което ученици в 10 и 11 клас търсят иновативни решения на социални, климатични, културни образователни и други теми. Сред идеите се отличаваха и няколко, които залагат на българското културно наследство и природа.

    Уикендът на идеите се провежда в рамките на целогодишната програма за насърчаване на предприемачеството, бизнес мисленето и стартъп културата сред младежите в България – Тийноватор.

    Близо 400 ученици от 30 града, сред които София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Карнобат, Добрич, Своге, Русе, Плевен, Враца и др., работиха два дни в отбори на живо и онлайн по общо 76 стартъп идеи, които презентираха, в три панела пред 9-членно жури.

    В Тийноватор Уикенд на идеите всеки екип ученици работи в продължение на ден и половина върху своя първи бизнес проект с помощта на 60-те ментори в програмата – представители на предприемаческите среди в България.

    Вижте кои са победителите в отделните категории:

    Най-устойчив бизнес модел: Fin X – Финансов аналитичен софтуер
    Най-зелен бизнес: Крайпътни вятърни турбини – Създаване на вятърни турбини по магистралите, които генерират електричество от вятъра, създаден от движещите се превозни средства.
    Най-щура идея: Квасно слово – Идеята на създателите на “Квасно слово” е да месят хляб с квас и заедно с него да доставят напечатани творби на млади местни автори.
    Най-иновативна идея: SeduBG – Платформа за видео уроци с илюстрации на материала – от ученици за ученици
    Най-добра социална иновация: Impact – Приложение с 3 части (игра, социална мрежа, секция за доброволци) – всяка с различна функция, но заедно допринасящи за повече емпатия у хората.
    Най-добър проект в областта на културата и изкуствата: (UN)USABLE – Бранд за преработване на дрехи втора употреба, който решава проблема с “бързата мода” и замърсяването на планетата от нея.
    Най-добра презентация: GetGud – сайт, с чиято помощ клиентът ще стане добър на видеоигра, използвайки видеа.
    Най-добър екип: Розета – уебсайт, където малките български производители ще могат да се позиционират, а купувачите да откриват лесно и бързо желаните продукти.
    Най-добър IT проект: ClothesFit – приложение, което улеснява онлайн пазаруването на дрехи, вземайки мерките на човек и напасвайки го във виртуален образ.
    Най-добър ментор: Слави Михов, Добрич

    Целта на събитието беше да даде възможност на учениците да приложат и надградят уменията, които развиват в своите стартъп клубове от началото на учебната година – умения за работа в екип, презентиране и аргументиране на бизнес идея, иновативен подход в решаване на проблеми и др.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 5 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 10 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 11 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 12 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам