четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10375 прочитания

    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Experian?

    За продуктите, екипите и технологиите, научете от Михаил Михайлов - директор EMEA Solution Development, Стефка Мавродиева - директор Software Engineering в Global Software Group, Global Decision Analytics, и Иван Русев - директор Experian Data Quality
    27 януари 2022, 09:34 a+ a- a

    От ляво надясно:  Михаил Михайлов - директор EMEA Solution Development, Стефка Мавродиева - директор Software Engineering в Global Software Group, Global Decision Analytics, и Иван Русев - директор Experian Data Quality

    ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага все повече и все по-интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота. В рубриката „ИТ проектите в България“ разказваме за конкретните продукти и проекти, зад които стоят екипите тук, за да покажем, че в България може да имаш успешна кариера, да работиш по интересни и иновативни проекти.  

    Experian e световен технологичен лидер в предоставянето на информация и разработването на аналитични решения за организации и потребители. Компанията оперира в 45 държави с екип от над 17 800 души. Българският офис на Experian стартира дейността си през 2004 година, а днес тук работят над 1000 специалисти, които създават софтуерни продукти и подпомагат дейността на над 60% от всички региони и глобални функции на компанията. 

    Основен дял в семейството на Experian в България заемат трите технологични и ключови за организацията звена, които отговарят за софтуерната разработка, имплементация, поддържане и подобряване на разнообразието от продукти на Experian. Повече за тяхната дейност и талантливи екипи разказват Стефка Мавродиева - директор Software Engineering в Global Software Group, Global Decision Analytics, Иван Русев - директор Experian Data Quality (EDQ), и Михаил Михайлов - директор EMEA Solution Development. 

    Кой е основният продукт или ключовите проекти, по които работят екипите на Experian в България?
    Стефка Мавродиева: В София имаме основен принос към разработване на всички продукти, които са част от Decision Analytics и Identity & Fraud портфолиото на Experian. Продуктите ни обхващат и предлагат напълно интегрирани решения, които обединяват бизнес процесите по придобиване на клиенти, последващото им управление, администриране на вземанията, обработка на данни и изграждане на цялостни стратегии по вземане на решения, включвайки business intelligence, machine learning и artificial intelligence.

    Иван Русев: Нашият екип в България е част от голямото глобално семейство на Experian Data Quality и създава решения за водещото Data Quality и Data Management портфолио на компанията. Такива са например търсачки на контакти, адреси, географски обекти, координати и много други. Представете си, че искате да си поръчате такси или да изпратите пратка. Нашите продукти ще ви позволят да намерите точния адрес за пратката, а ако си поръчате такси – то да дойде на точното място. Смело мога да кажа, че благодарение на експертизата и високия професионализъм на екипа ни, нашите продукти са водещи в своя бранш и имат най-добри показатели за точност и бързина. 

    Михаил Михайлов: Портфолиото от продукти, което Solution Development екипът създава и поддържа, е голямо и разнообразно –  продуктите варират от батч програми и Rest API до мини мобилни приложения. Ние разработваме, поддържаме и разширяваме функционалността на над 85 програми, с които оперират кредитните бюра на Experian в регион EMEA. Гордеем се и че сме екипът, който разработва Open Banking платформата на компанията в Европа.

    Бихте ли разказали накратко за всеки от тях?
    Михаил Михайлов: Продуктите на Experian са толкова много, че трудно можем да разкажем за всеки един от тях. Това, което ги обединява обаче, е крайната цел – да създадат по-добро преживяване и по-големи възможности за нашите бизнес партньори и за потребителите. Що се отнася до Solution Development екипа, голяма част от усилията ни през последните години бяха съсредоточени върху модернизацията на технологиите, с които работят кредитните бюра на Experian. Традиционно компанията е развивала и разраствала бизнеса си чрез придобивания, в резултат на което много от бюрата са били с различни технологии. Нашата задача беше да актуализираме и консолидираме тези технологии така, че да продължат да удовлетворяват нуждите на нашите клиенти по най-добрия начин. Затова създадохме единна платформа, с която понастоящем оперират кредитните ни бюра. Не само успяхме да постигнем целта си, но и преминахме през тази мащабна трансформация абсолютно прозрачно за нашите клиенти и повишихме тяхната удовлетвореност – те харесаха както по-модерния интерфейс, така и по-голямата производителност и допълнителни функционалности на системата. 

    Споменах и Open Banking платформата ни като едно от ключовите ни решения за регион ЕМЕА. Нашите амбиции в развитието на този продукт и обогатяването му с допълнителни функционалности, са големи. Постигайки свързаност с над 3000 банки и обогатявайки с аналитични и рискови услуги данни от допълнителни партньори и вътрешни системи, ние на практика сме на крачка да създадем виртуални кредитни бюра, без да съхраняваме данните при нас. Това е мултимилионен пазар с огромен потенциал и на практика чрез иновация ние променяме бизнеса, в който традиционно сме лидери.

    Колко души работят по всеки от продуктите и какви специалисти са те?
    Стефка Мавродиева: В Global Software Group в София работят над 200 софтуерни инженери, които доставят бизнес решения за клиентите ни от всички сектори по цял свят чрез използване на най-съвременните технологии. Наред с тях професионална реализация намират и бизнес анализатори, продуктови специалисти, data scientists, SRE, security специалисти и други. Архитектите ни и представителите на глобалните ни Quality Assurance и DevOps практики са друга част от екипа ни в София. Това осигурява колаборация на място между различните функции и допринася за еволюцията на продуктите ни от А до Я – от архитектурата и дизайна до реализацията и пускането в продукционна среда. 

    Иван Русев: Experian Data Quality екипът се състои от 50 професионалисти. По-голямата част от тях са софтуерни инженери, имаме и екип по поддръжка. Без значение от ролята, всеки от нас е екипен играч и чрез амбицията, любознанието и положителната си нагласа допринася по свой начин за създаването на работна среда с високи професионални и етични стандарти.  

    Какви технологии използвате за отделните проекти?
    Иван Русев: По-лесно ще ни е да отговорим с какви технологии не работим. И трите технологични звена на Experian в България използват най-съвременните, но и изпитани технологии. Вярваме, че да бъдем новатори е от ключово значение както за развитието на бизнеса ни, така и за развитието на хората ни. Използваме Oracle, Java, .NET, Phyton, React, Angular, Docker, Cucumber, Jenkins, Terraform, C/C++, Elastic Search и много други. 

    Как е организиран работният процес и каква е мениджмънт структурата при отделните проекти?
    Стефка Мавродиева: За нас е важно да създаваме за хората ни благоприятна среда за продуктивност, развитие и удовлетвореност. Затова екипите ни са организирани в инженерни групи, които следват принципите и начина на работа на LeSS (Large Scale Scrum). Във всяка от групите има множество Scrum екипи, които работят по един и същ продукт или продукти от един и същи domain. Организацията в групи дава много добра независимост за екипите в конкретния контекст и подпомага автономността от гледна точка на техническите решения и реализацията. Екипите имат възможност да организират работата си самостоятелно, следвайки принципите за доставяне в рамките на целевите срокове, бюджет и качество.  

    Иван Русев: И в EDQ екипите следваме скалирани Agile методологии. Организирани сме в групи, като всяка група има отговорността да ръководи комерсиалното и техническо развитие на съответния продукт. Обикновено продуктов мениджър определя пътя на продукта и е в постоянна връзка с нашите клиенти. По този начин сме сигурни, че всеки етап от процеса ще бъде осъществен според изискванията и с необходимото високо качество. Що се отнася до принципите на работа, всички държим да има ясно зададени цели и обща ангажираност за постигането им от страна на всички в екипа – продуктов мениджър, екипен мениджър, архитекти и инженери. 

    Михаил Михайлов: Аз няма да повтарям колегите, но потвърждавам, че и ние използваме Agile в повечето проекти и по-специално Scrum в екипите за разработка. 

    Как се промениха проектите през годините?
    Стефка Мавродиева: Работата през годините се промени и продължава да се променя в посока по-чести доставки на продукти в рамките на няколко седмици, което включва и достигането на решението до крайния клиент. Фокусираме усилията си в посока създаване на все повече Cloud базирани решения и сме радостни, че резултатите са налице и са удовлетворяващи както за бизнеса, така и за хората ни, които са основният двигател на нашия успех. 

    Михаил Михайлов: Бизнесът с кредитни бюра е предизвикателен, защото е силно конкурентен и подлежи на редица регулации. За да продължим да бъдем лидери, трябва винаги да сме с една крачка напред, а иновациите стоят в основата на нашия успех. Open Banking е пример за иновативен продукт, с който вярваме, че ще създадем положителна промяна в индустрията, в която развиваме дейността си. 

    Кои са най-големите предизвикателства при ключовите проекти, по които работите?
    Стефка Мавродиева: Предизвикателствата при разработката на всеки продукт са от различен характер. Технически и организационни трудности винаги ще има, но ние гледаме на тях като на възможност да се учим всеки ден и да ставаме по-добри, а наред с това да доставяме все по-усъвършенствани решения за бизнеса. 

    Иван Русев: Когато работим по водещи на пазара продукти, най-предизвикателна е приоритизацията на всички нужди на нашите клиенти, при това без да правим компромис с качеството и инженерните си практики. Въпреки това успяваме да се справим и всеки от нас да се гордее с работата си.

    Михаил Михайлов: Настъпването на пандемията ускори с големи темпове нуждата от дигитална трансформация, а това превърна намирането на талантливи хора в едно от най-големите предизвикателства на нашия сектор в световен мащаб и респективно засегна и нас. 

    Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите при всеки от ключовите продукти, по които работите?
    Стефка Мавродиева: Постиженията ни са при всички продукти, по които работихме през изминалата година. Бих споменала, че броят на клиентите, които работят с Cloud платформата ни ExperianOne, използвайки различни решения, продължава стихийно да нараства. 

    Иван Русев: EDQ екипът в Experian България е сравнително нов – съществува от 2016 година и само за няколко години успяхме да създадем екип, на който всеки се доверява. Доказателство за това са както най-добрите резултати за страната ни, които бележим във вътрешните проучвания между служителите на Experian, така и фактът, че много от технологичните и организационни трансформации се случват първо при нас. Гордея се, че с всички продукти, които разработваме, следваме едни и същи принципи – добра организация, екипна работа и активна взаимна подкрепа от всеки в екипа. 

    Михаил Михайлов: Модернизациите и стремежът към иновации са в сърцето на нашия бизнес и са ключов фактор за запазване на нашата водеща позиция на пазара. Успяваме да осъществяваме тези модернизации по прозрачен за клиентите начин, без да се изисква промяна в техните процеси или в начина им на работа с нас. На пръв поглед това може да звучи като нещо съвсем нормално, но то е равносилно на смяна на двигателя на кола, която се движи по магистралата, без шофьорът да разбере за това. 

    Какво предстои при отделните проекти?
    Стефка Мавродиева: Продължаваме да развиваме cloud решенията си, като през тази година ще търсим още повече възможности за интеграция с цел предоставяне на цялостни предложения за клиентите ни.

    Иван Русев: Имаме планове за създаване на хибридно решение от няколко продукта, което ще позволи на клиентите ни по-лесно да интегрират и скалират решения, предоставяни от нас. За един от продуктите ни планираме и да потърсим сътрудничество с други технологични компании, което ще ни даде възможност да разширим функционалността на продукта през интеграция с аналогични решения. 

    Михаил Михайлов: Нетърпелив съм относно това, което ни очаква по Open Banking. Интеграцията с 3000 банки и обработката на трилиони трансакции ще е предизвикателство, но по-интересното е как платформата еволюира и постоянно се променя, за да отговаря на изискванията на клиентите. Тази част от бизнеса е много динамична и изпълнена с иновативни играчи и да използваш последните технологии вече не е предимство, а базова необходимост. В тази среда ние трябва постоянно да еволюираме, за да сме лидери, а това е много задължаващо, но и вълнуващо. Сигурен съм, че годината ще бъде интересна и предизвикателна, а когато обърнем поглед назад, ще се гордеем с постигнатото. 

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на EXPERIAN BULGARIA EAD в JOBS.bg тук

     ВИЖТЕ ОЩЕ

    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Coherent Solutions?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DHL Freight ESS?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи "Бианор Сървисиз"
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи МенторМейт?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Proxiad?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи DataArt?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Resolute Software?
    ИТ продуктите в България: Какви продукти разработва Progress?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 14 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 15 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място
    преди 15 часа
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата
    преди 17 часа
    преди 20 часа