вторник, 28 септември 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    827 прочитания

    Баркодът става на 50 години

    Ежедневно в световен мащаб се извършват над 6 милиарда сканирания
    30 март 2021, 15:44 a+ a- a

    Преди точно 50 години, на 31-ви март 1971, водещи представители на индустрията и търговията избират да въведат „универсален продуктов код“, който ще промени хода на световната икономика. Днес този код е познат като стандарта „Глобален номер на търговската единица (GTIN)“ и служи за уникалната идентификация на всеки отделен продукт, като е основата на баркода – най-важният стандарт по веригата на доставки. Ежедневно в световен мащаб се извършват над 6 милиарда сканирания.

    „Това е една значима, неразказана история от съвременната икономика. Преди точно половин век яростни конкуренти оставят различията си настрана и се обединяват около идеята за използване на GTIN, което води до създаването на баркода и развитието на световната търговия. Като отбелязваме това значимо събитие за модерната търговия, ние призоваваме бизнеса да си сътрудничи за пореден път, за да отговори на нуждите на 21-ви век за бързо внедряване на нови технологии, включително и баркод символи от ново поколение, носещи повече данни“, посочва Кати Венгел, изпълнителен вицепрезидент и директор доставки на Johnson & Johnson и председател на управителен съвет на международната организация GS1.

    Големите в бизнеса с хранителните стоки, търговията на дребно и потребителските стоки от компании като Heinz, General Mills, Kroger и Bristol Meyer провеждат през 1971 историческа среща в Ню Йорк. Те осъзнават нуждата от въвеждането на уникална идентификация на всеки отделен продукт. Визионери за времето си, те вярват, че този универсален код може да бъде използван и извън магазините за хранителни стоки, като например в складовете и управлението на производството и че оптимизирането на времето, че ще доведе до промени както във веригата по доставки и така и в потребителското преживяване. На тази среща те също решават да продължат с иновациите и заедно да създадат система, която би била както в полза на бизнеса, така и на потребителите. А години по-късно баркодът ще бъде обявен за революционно нововъведение за търговията и включен в класацията „50 неща променили съвременната икономика” на BBC.

    „Началото на 70-те години на ХХ век беше особено значимо за търговията и изпълнено с важни събития като сканирането на първия баркод на каса в супермаркет от веригата „Марш“ през 1974. За мен е чест да бъда част от начинание, донесло толкова ползи в глобален мащаб. Бях свидетел как конкуренти обединяват усилията си за общото благо. Сега е време за ново поколение лидери от индустрията, които да създадат нов вид стандарти, способни да трансформират бизнеса през следващите петдесет години“, заяви Том Брейди, инженер, участвал в разработването и внедряването на системата за сканиране в супермаркета от веригата „Марш“.

    Стандартите GS1, включително баркода, продължават да помагат за подобряване бързината, ефективността и сигурността на сложния съвременен глобален бизнес поток, опростявайки процесите по веригата на доставки в почти всеки сектор.

    Все по-големите изисквания от страна на потребителите за точна информация за продуктите поставят пред стандартизиращите организации ново предизвикателство: да се развие следващо поколение баркод символи (като квадратните такива, вкл. QR кодове), които могат да съдържат в себе си много повече и надеждна информация за нуждите на потребителите, като съдържание на алергени, дали продуктът е от биологично производство, информация за неговото влияние върху околната среда и др. Това увеличава доверието на потребителя и тяхната лоялност към продуктите, които купуват.

    „Основната цел е да се осигури прозрачност, да се повиши доволството, сигурността и доверието на нашите клиенти, партньори и служители“, споделя Йозгюр Торт, изп. директор на верига супермаркети „Мигрос“ и съпредседател на Форума за потребителски стоки (Consumer Goods Forum).

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    ЕК започва да наблюдава собствеността върху медиите
    Става все по-трудно да се разбере кой е собственикът на медиите в ЕС, смята еврокомисарят Вера Йоурова
    преди 9 часа
    ЕK отпуска 95 млн. евро за подобряване на достъпа до тестове
    Общо 20 държави от ЕС ще получат осигурените средства
    преди 11 часа
    Над една трета от учителите са ваксинирани поне с една игла
    Засега няма причина да се преминава масово към онлайн обучение, посочи министърът на образованието
    преди 11 часа
    Японската централна банка ще продължи с програмите за подпомагане на бизнеса
    Според управителя Курода икономическото възстановяване ще стане по-ясно с намаляването въздействието на пандемията
    преди 12 часа
    Progress придобива Kemp
    Сделката на стойност $258 млн., е част от стратегията на Progress за растеж на бизнеса през следващите години