събота, 15 февруари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1415 прочитания

    ИТ екипите в България: KATE Team International Markets, KBC Global Services

    Научете повече за работата, проектите и възможностите за развитие от Десислава Дирекова - Head of IT teams, и Александър Маджига - Enterprise Architect
    31 януари 2025, 15:22 a+ a- a

    Екипът на KATE в София. Снимка: KBC Global Services

    В рубриката на Economy.bg „ИТ екипите в България“ представяме ключови екипи във водещи технологични компании в България и ви срещаме с хората, които са част от тях. Лидери на екипи и ИТ професионалисти разказват повече за проектите, технологиите, начините на работа, както и за себе си, за своя професионален път и какво ги задържа в компанията.

    Запознайте се с екипа, който стои зад разработката и поддръжката на дигиталния асистент (Kate) Кейт в KBC Global Services, и научете повече за работата, проектите и възможностите за развитие от Десислава Дирекова - Head of IT teams,  и Александър Маджига - Enterprise Architect в KBC Global Services.

    Десислава Дирекова - Head of IT teams,  и Александър Маджига - Enterprise Architect. Снимка: KBC Global Services

    Представете ни Вашия екип – колко души (специалисти) сте и какво правите?
    KBC Global Services е двигателят на KBC Group – водеща банково-застрахователна група с над 41 000 талантливи служители, обслужващи повече от 12 милиона клиенти в цяла Европа.

    Екипът на Кейт в KBC Global Services България се състои от 25 висококвалифицирани ИТ специалисти във Варна и София. Разпределени сме в няколко звена според технологиите, които използваме, и пазара, за който разработваме дигиталния асистент Кейт. Работим кросфункционално заедно с нашите колеги от Белгия, България, Словакия и Унгария, като управлението на процеса и координацията на екипа са отговорност на звеното ни в България. 

    Откъде идва името Кейт? Може да се каже, че е вдъхновено от основната цел на дигиталния асистент (KBC's Assistant Тo Ease your mind). Коя е Кейт? Кейт е вътрешно разработен изкуствен интелект в сферата на банкирането и застраховането, като е създадена да обслужва както външни клиенти, така и да бъде в помощ на служителите на KBC Group.  

    Дигиталният ни асистент не само приема информация, но също така извежда информация, и има достъп до банкови системи, за да извършва финансови операции. Екипът ни изгражда технологично облачната инфраструктура, поддържа я, както и разработва функционалностите на Кейт за три пазара. Kейт обслужва клиенти на банковите дружества от KBC Group чрез мобилното приложение, физически лица, както и бизнес клиенти през онлайн уеб банкиране. Кейт използва усъвършенстван изкуствен интелект, за да се учи непрекъснато и да се адаптира към променящите се нужди на потребителите с по-голяма прецизност и ефективност. Кейт може да съдейства на седем езика: английски, френски, немски, фламандски, български, словашки и унгарски. 

    Какви технологии използвате?
    В процеса по създаване на Кейт работим по Аgile и SАFe методология: инфраструктурата се изгражда и поддържа от нашите AWS инженери. Съществуват връзки и взаимодействия с множество основни банкови системи, както и фронт енд, локални системи за съхранение на данни, където клиентът осъществява взаимодействието си с Кейт. 

    В екипа на Kейт имаме специалисти DevOps – инженери, работещи с предимно с AWS (Amazon Web Services), като използваме и Azure и GCP за хибридни cloud инфраструктури.

    Основната ни технологична база включва разработка на Python и Java, като активно интегрираме големи езикови модели (LLM) за напреднали AI решения и обработка на естествен език. 

    Голяма част от задачите ни включват разработка, оптимизация и внедряване на сложни решения. Автоматизацията на процесите се осъществява чрез инструменти като Terraform, а CI/CD pipelines гарантират бързо и надеждно внедряване на промени с нулево прекъсване на услугите. Използваните стратегии за деплоймънт включват zero-down-time подход със rolling updates и canary deployments, което минимизира риска при публикация на нови версии.

    Как работите в момента и колко често се събирате заедно в офиса?
    Работим по хибриден модел, който съчетава работа от вкъщи с работа от офиса, като имаме предварително уговорени дни на екипа на двете ни локации във Варна и София. Средно два дни в седмицата се срещаме в офиса, където обсъждаме статуса на текущите задачи, както и планираме предстоящите. 

    С останалите колеги от Унгария, Словакия и Белгия имаме регулярни дневни и седмични срещи, на които обсъждаме, планираме и решаваме проблеми и предстоящи разработки за нови функционалности. Наскоро направихме едноседмичен workshop в Белгия с колегите ни от другите държави, което беше наистина ценно и интересно преживяване за екипа ни. 

    Как типично преминава един работен ден в екипа?
    Работният ни ден започва със стандартните оперативки (т.нар. „дейлита” и „хъдъли”) по държави. Един типичен работен ден в екипа на Кейт е изпълнен с динамика, отговорност и иновативност. 

    Работим в SAFe (Scaled Agile Framework) режим, комбиниран с Agile принципи, което включва 2-седмични спринтове, планиране на задачи, ревюта и ретроспективи. Тестването е неразделна част от процеса – от unit и integration тестове до end-to-end тестване.  Бидейки на ръба на технологичната иновация, винаги има риск нещо да се обърка, но това не е проблем, защото винаги можеш да разчиташ на колегите си професионалисти от KBC Group. Имаме много срещи за синхронизация, още повече програмиране и постоянна комуникация с екипи от четири различни държави, като си сътрудничим чрез Jira, Confluence и Teams за прозрачност и ефективност.

    Екипът на KATE във Варна. Снимка: KBC Global Services

    С кои други отдели/екипи работите най-често?
    Работим в доста тясна колаборация с колегите ни от Белгия, също така и останалите държави, за които разработваме дигиталния асистент Кейт за локалните банки. Тясно си сътрудничим както с бизнес звената, така и с техническите екипи. Освен това координацията с отделите по сигурност и съответствие е критично, за да гарантираме, че нашите разработки отговарят на всички регулаторни изисквания и стандарти за сигурност.

    Разкажете нещо, с което екипът Ви се гордее.
    На първо място се гордеем с хората от екипа, тяхната енергия, професионализъм и упоритост. Признателни сме, че ни беше поверена отговорността да разработваме услуга, която улеснява и пести време на крайните клиенти на банки в три държави. Най-важното за нас е да сме сплотени, да споделяме знания в екипа и заедно да разрешаваме проблеми, когато има такива. Изключително щастливи сме, че бяхме оценени високо и миналата година спечелихме две награди #TechElite Devstyler, едната от които Excellence in AI.

    Какво обичате да правите заедно извън работно време?
    Обичаме да се награждаваме с кулинарни изкушения. Обичаме да спортуваме. През  зимата сме на Витоша на ски, а през лятото – на плаж в прекрасната ни морска столица Варна. Една от основните ни цели е да създадем среда, в която всеки се чувства ценен и мотивиран да даде най-доброто от себе си. Затова освен на професионалните взаимоотношения, залагаме на изграждането на лични връзки и приятелства, което допълнително укрепва нашия екип и улеснява съвместната работа.

    Какво сплотява екипа Ви?
    Имаме много корпоративни инициативи, които сплотяват не само екипите, но и всички колеги от цялата компания в двете ни локации в София и Варна. Примери за такива са различните CSR и благотворителни инициативи, които организираме като коледни базари, засаждане на дръвчета, доброволчески дни. Компанията подкрепя участието ни в различни спортни събития, включително най-големите маратони в София и Варна. Любими на всички са плодовите и сладоледени дни в офиса, и не на последно място са и корпоративните тиймбилдинги, и летни и зимни партита.  

    Как се вписват нови хора във Вашия екип?
    В нашия екип имаме ясен и структуриран процес на интеграция, който помага на всеки нов колега да се почувства добре дошъл и подкрепен. Още от първия ден представяме корпоративната ни култура и ценности, за да насърчим откритата комуникация и споделената отговорност. Всеки нов служител получава приятел (или т.нар. buddy), който го напътства в първите седмици и му помага да се ориентира в задачите и вътрешните процеси. По този начин новите хора бързо се адаптират, а екипът печели свежи идеи и перспективи, които допринасят за общия успех.

    Как бихте допълнили изречението: „Ако ти си..., заповядай в нашия екип!“?
    Ако ти си любопитен, енергичен и отворен към новите IT и AI технологии – заповядай в нашия екип! Търсим хора, които обичат предизвикателствата, искат да се развиват и имат желание да допринасят с креативни решения. Ние предлагаме динамична среда, в която се насърчават обменът на знания и съвместното решаване на задачи. Ако споделяш нашите ценности и имаш амбицията да израстваш заедно с нас, с радост ще те приветстваме като част от нашия екип.

    И накрая как бихте описали сами Вашия екип?
    Ние сме млад екип, създаден преди около две години. Определяме се като иновативни, ентусиазирани и отдадени на стратегическите приоритети на KBC Group. Доста сме пъстри, но имаме обща цел, помагаме си, работим заедно и вървим в една посока за постигането ѝ. Сплотени сме, уважаваме се и се подкрепяме, което е ключът към успеха.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на KBC Global Services BG в TECH.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ЕКИПИТЕ В БЪЛГАРИЯ:   

    Технологичният екип на Ship.Cars
    Sustaining Engineering, Milestone Systems Bulgaria
    Azure екипът на Hitachi Solutions Bulgaria

    Java екипът на LEAD Consult
    Defend екипът на Paysafe

    QA екипът на Amadeus Sofia

    Отдел „Бизнес консултиране“ на LEAD Consult
    Консултантският отдел на Deloitte Central Europe
    Технологичният екип на Appolica

    Технологичният екип на Resolute
    Communication и Cargo екипите в AXSMarine 
    Cloud & DevOps с направление Azure, МенторМейт
    C++ екипът на Resolute

    Карго екип в AXSMarine
    SRE екипа на ITGix
    Екип Mobile Clients, Milestone Systems

    BIS Base, SEEBURGER

    Center of Excellence, Антхил
    Salesforce Commerce Cloud, Технологично звено на Аксенчър България
    Оперативното звено на Аксенчър България
    SAP Product Compliance и SAP Environment Health and Safety, SAP Labs Bulgaria
    Екип Globalization Services, SAP Labs Bulgaria
    Екип .NET, Scalefocus 
    Софтуерният екип на ЛЕМ България
    Екип Data, Scalefocus 
    DCoE екипът на МенторМейт
    Екип Technical Support, SEEBURGER

    Екип Mobile Team, Scalefocus
    Back-end екипът на SiteGround
    Екипът на Funding Circle в Questers
    Екип DATA, Blankfactor
    Екип QA, SiteGround
    Екип WEX Health, Coherent Solutions Bulgaria
    Екип DevOps, Scalefocus
    Екип Внедряване SoftOne ERP
    Екип Infrastructure, Cloud & Automation, Milestone Systems
    Екип Data Quality, Experian България
    Екип Front-end Development, Scalefocus
    Екип SPA/front-end, SiteGround
    Екип RSM, Tek Expert
    Екип Engineering, Nexo
    Екип GetHelp, Tek Experts
    Екип Java, Scalefocus
    Екип QA, МенторМейт
    Екип Compliance, Digital Wallets, Paysafe
    Екип CritSit, Tek Experts
    Екип Scagile, Блубито
    Екип Технологични трейнъри в Telerik Academy Alpha
    Екип Worldwide Consulting Center - Center of Engineering, VMware
    Екипи Helios и Phoenix, интегриране на платежни доставчици в Skrill и Neteller, Paysafe
    Eкип Online Banking Project, DataArt
    Екип SOC, Paysafe
    Екип UX/UI Team, Scalefocus
    Екип Engineering & Product Development, Nexo
    Екип Marketing Services, Experian България
    Екип Rapid Transfer, Paysafe
    Екип BIS platform QA, SEEBURGER
    Екип News UK Tech, Questers
    Екип Quality Engineering, Scalefocus
    Екип Клиентски Анализи, Hewlett Packard Enterprise
    Екип Custom Development, Milestone Systems
    Екип Sitefinity Cloud, Progress 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 17 часа
    Тръмп планира нови мита
    Възможно е най-големият ефект от тях да понесат Япония, Индия и ЕС
    преди 18 часа
    Тази страна е най-големият производител на бижута в ЕС
    ЕС е произвел бижута за над 4,3 милиона евро през 2023
    преди 19 часа
    „България Еър“ добавя линията Варна – Париж към полетната си програма за лято 2025
    От април стартират и полети Варна – Франкфурт, а от юни Варна – Прага
    преди 19 часа
    ЕС: Реципрочните мита на Тръмп са стъпка в грешна посока
    Брюксел се закани да реагира незабавно на неоправданите мита на САЩ
    преди 21 часа
    Инфлацията през януари е 2%
    По данни на НСИ натрупаната инфлация за последните 3 години е 25,6%
    преди 21 часа
    Софиянци плащат данъци на коли и имоти с 5% отстъпка до 30 април
    Ставките на местните данъци за 2025 не са променени, отбелязват от Столична община
    преди 22 часа
    Електрохолд Трейд стартира високотехнологична платформа за управление на енергийни активи
    Тя предлага обща мощност за регулиране в диапазон от 190 мегавата