За професията и възможностите разказва Габриела Дерменджиева
Габриела Дерменджиева - Специалист „Човешки ресурси“. Снимка: Агенция за контрол на просрочени задължения
Габриела Дерменджиева е Специалист „Човешки ресурси“ в Агенция за контрол на просрочени задължения. Завършва висшето си образование в Университетa за национално и световно стопанство със специалност „Бизнес икономика“. „Избрах тази специалност, защото обхваща направления като човешки ресурси, икономика, счетоводство, финанси и психология“, споделя Габриела.
Агенция за контрол на просрочени задължения е първият ѝ работодател, където стартира като оператор в колцентър. Днес вече работи в сферата на човешките ресурси.
Пред Economy.bg разказва повече за своята позиция, какви умения и качества са необходими, как поддържа квалификацията си и кои са най-големите заблуди за професията.
Габриела, разкажете ни малко повече за старта на Вашата кариера.
Стартирах кариерата си като оператор в колцентър в Агенция за контрол на просрочени задължения АД през 2021 г. Тогава все още бях студентка и си търсех работа, с която да съчетавам ученето в университета. За радост, успях да я открия, това беше и първото ми работно място. Никога няма да забравя колко плаха бях в първия си работен ден и как с течение на времето ставах все по-благодарна за шанса, който ми бе даден, а именно – да се развивам и научавам нови неща.
Тази позиция ми даде много и ме научи на търпение, точност и професионализъм, радвам се, че това беше началото на кариерния ми път. Когато постигаш целите си, е важно да надграждаш и да си припомняш откъде си тръгнал.
Име: Агенция за контрол на просрочени задължения АД, част от МФГ
Сектор: Финансови услуги
В България е от: 2016 г.
Брой служители в България: 100
Офиси в България: София, Велико Търново, Варна
Основна дейност: Компанията развива дейността си в сферата на управление и събиране на просрочени вземания, като предоставя пълен пакет услуги, покриващи всички дейности по събиране на ликвидни и изискуеми вземания на банкови и небанкови финансови институции, ютилити компании, застрахователни дружества, комунални дружества и др., както по придобити вземания, така и по възложени такива.
А как решихте да преминете в сферата на човешките ресурси?
Чрез вътрешен подбор кандидатствах за позиция в отдел „Човешки ресурси“ и още тогава знаех, че съм взела правилното решение. От малка винаги съм се интересувала от взаимоотношенията между хората, от това какво ги мотивира и как мога да помогна за успешното им развитие. За мен е вдъхновение да виждам как хората, на които съм помогнала да намерят своето работно място, процъфтяват, чувстват се удовлетворени и постигат забележителни резултати.
Какви са основните Ви отговорности на тази позиция?
Отговорностите на HR специалиста са изключително динамични и разнообразни – това прави и ролята толкова вълнуваща. Основната ми задача е да създавам и поддържам работна среда, в която хората се чувстват мотивирани, подкрепяни и оценени. Сред основните отговорности е и привличането на най-подходящите кадри. След това идва и важната част от развитието и обучението на служителите, защото вярвам, че инвестицията в хората е най-ценна за организацията. Управлението на трудовите взаимоотношения също е важен елемент от работата на HR специалиста – тук основната цел е да се създаде доверие, прозрачност и открита комуникация. Изготвяме стратегии заедно с ръководството, за да задържим талантите си, да изградим силни екипи и мотивация. Ние сме свързващото звено между бизнеса и хората, затова ролята ни е ключова за успеха на организацията.
Как бихте обяснили на едно 5-годишно дете какво работите? А на баба си:)?
Бих им обяснила по идентичен начин, че ако някой си търси работа, аз му помагам да намери най-подходящата за него. В случаите, когато вече работим заедно, полагам усилия и прилагам процедурите за адаптация, за да е добре и да има всичко нужно, за да се чувства на мястото си и да се развива в компанията. Искам всички да са удовлетворени и да работят заедно като отбор.
По какви проекти работите и с кои колеги (отдели) комуникирате най-често?
В момента се занимавам с най-различни и интересни проекти. Основните са изграждане и развиване на всеки нов служител чрез периодични адаптационни срещи. Целта е да се създаде доверие още от самото начало, да има по-плавна адаптация за новите служители и навлизане в работния процес. Също така участвам в изготвянето на стратегии за подбор, въвеждам обучителни програми за служителите, както вътрешни, така и външни. Чрез тях се проследява ефективността от преминатите обучения. Комуникирам с всички отдели в компанията.
Как типично протича един работен ден?
Всеки работен ден е динамичен и включва разнообразни задачи. Обикновено започва с преглед на имейли и планиране на приоритетите. Основните ми дейности са подбор на персонал, управление на трудови отношения, организиране на обучения и подкрепа на служителите.
Какви умения и качества са необходими за тази професия?
На първо място, комуникационните умения и гъвкавостта са ключови – необходимо е да умеем да разговаряме ефективно с хора на различни позиции. Независимо дали се води интервю, представя се идея, разрешава се конфликт, ясната и открита комуникация е задължителна. Организационни умения, като способността да управляваме различни проекти като подбор, обучения, събития и административни задачи, също са от ключово значение. И не на последно място, необходими са аналитично мислене и емоционална интелигентност.
Как поддържате знанията и квалификацията си?
Участвам в обучения и семинари, които покриват най-новите тенденции в управлението на хора, технологиите и трудовото законодателство. Това ми помага не само да се адаптирам към промените, а и да ги прилагам като иновации в работата си.
Какви са възможностите за развитие?
Смятам, че професията дава различни възможности за развитите – както експертни, така и ръководни позиции.
Кои са най-големите заблуди за HR професията?
Много хора смятат, че HR специалистите се занимават единствено с подбор на персонал и прекратяване на трудови договори. В действителност работата ни обхваща много различни неща- управление на кариери, обучение, мотивация, създаване на политики за ангажираност и изграждане на организационна култура.
Какви са хобитата Ви и какво обичате да правите след края на работния ден?
Обичам да се разхождам сред природата, да тренирам и да чета психологически книги. В края на работния ден обичам да прекарвам време със семейството и приятелите си.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на АГЕНЦИЯ ЗА КОНТРОЛ НА ПРОСРОЧЕНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ АД в Jobs.bg
ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА HR JOBS IN BG:
Какво е да работиш като Уелнес Мениджър в Sutherland Global Services?
Какво е да работиш като Старши Специалист „Подбор“ в tbi bank?
Какво е да работиш като Talent&Culture Lead в Resolute Software?
Какво е да работиш като Leadership Development Facilitator в SoftServe
Какво е да работиш като Talent Acquisition Eastern Europe в CERATIZIT Bulgaria?
Какво е да работиш като Talent Sourcing Process Lead в Cargill?
Какво е да работиш като Head of Recruitment and Resourcing в Questers?
Какво е да работиш като Chief People Officer на KFC и Nordsee?
Какво е да ръководиш отдела за възнаграждения и администриране на персонала в TBI Bank?
Какво е да работиш като Group Global Head of HR Compliance в YNV Group?
Какво е да работиш HR Business Partner в HeleCloud?
Какво е да работиш като Lead Recruitment & Resourcing Advisor в Questers?
Какво е да работиш като старши експерт „Човешки ресурси, трансакции“ в Cargotec България?
Какво е да работиш като Talent Acquisition Manager в Concentrix?
Какво е да работиш като мениджър „Знание“ в DHL Freight ESS?
Какво е да работиш като HR Ops Transition Lead в The Adecco Group
Какво е да работиш като старши съветник „Управление на HR ефективността и организационен дизайн“ в Теленор България
Какво е да работиш като старши мениджър „Обучение и развитие“ в УниКредит Булбанк?
Какво е да работиш като Chief People Officer в Scalefocus?