Снимка: Economy.bg
AT&T се присъединява към връщането в офиса. Телекомуникационният гигант изисква от всички свои офис служители да се върнат в офиса 5 дни в седмицата, считано от януари, потвърди Quartz. Преди това AT&T прилагаше хибриден график, изискващ само 3 дни седмично работа в офиса.
„По-голямата част от нашите служители и лидери никога не са спирали да работят на място през цялата работна седмица – включително по време на пандемията“, каза говорител на компанията. „Ние винаги адаптираме нашия модел на работна сила, за да стимулираме сътрудничеството и иновациите, за да предоставим най-добрата поддръжка за нашите клиенти.“
Големите компании започнаха бавно да отменят работните споразумения от ерата на пандемията тази година. В средата на септември главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси изпрати бележка до персонала, в която очертава решението на компанията „да се върнем към това да бъдем в офиса така, както бяхме“ преди пандемията. Тоест, регистриране цели 5 дни в седмицата, 8 часа на ден в офиса.
Първоначално компанията планираше да върне всички служители в офиса 5 дни в седмицата, считано от 2 януари 2025 г., но Business Insider съобщи, че това ще се забави, тъй като определени локации все още не са готови да поемат цялата работна сила.
В средата на октомври главният изпълнителен директор на Amazon Web Services Мат Гарман засили тази тенденция, като каза, че иновациите не могат да се случат, „ако не присъстваме лично“. Това изявление бързо предизвика ответна реакция от страна на служителите, особено тези, които са свикнали с гъвкавостта на дистанционната работа, които казаха, че са „ужасени“ от коментара. Новата петдневна политика също е по-строга от съществуващата преди пандемията – и по-строга от някои от конкурентите на Amazon.
Забележките на Гарман повториха подобни на тези от висшите ръководители в други големи компании, които определиха дистанционната работа като убиец на иновациите и сътрудничеството. През август бившият главен изпълнителен директор на Google Ерик Шмид обвини дистанционната работа за това, че технологичният гигант губи предимството си в надпреварата за изкуствен интелект. По-късно той се отказа от коментарите.
Други компании, които се отказаха от дистанционните и хибридни политики през последните години, включват JPMorgan Chase, Goldman Sachs, Tesla и Walmart.