сряда, 11 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1046 прочитания

    Проучване: Емоционалната интелигентност е най-важното умение в ерата на AI за тех индустрията

    Проблемът с кадрите ще се задълбочи и компаниите трябва да станат още по-конкурентоспособни в привличането на таланти, отчита доклад на Adecco
    30 юли 2024, 13:13 a+ a- a

    82% от лидерите в технологичните компаниии смятат, че изкуственият интелект (AI) тотално ще промени бизнеса им. Това е секторът, най-силно припознаващ мощния ефект, който AI ще окаже върху развитието на света. Далеч след тях се нареждат вторите в класацията – мениджърите на компаниите в сферата на отбраната и космонавтиката с 63%. С най-малка чувствителност по темата са топ мениджърите в сектори като транспорт, логистика и производство, които където само половината (51%) осъзнават ролята на AI. Това показват данни от глобално проучване на HR лидера Adecco Group, проведено в партньорство с Oxford Economics сред 2000 топ мениджъри. Целта му е да изследва промените в пазара на труда от гледна точка на топ мениджмънта в компаниите.

    Прогнозата на всички за развитието на пазара е, че проблемът с кадрите ще се задълбочи и компаниите трябва да станат още по-конкурентоспособни в привличането на таланти. Дигиталните и технологичните умения ще бъдат най-търсените след 5 години и вероятно да бъдат необходими за всеки вид роля в компаниите.

    За лидерите в технологичните компании обаче, емоционалната интелигентност (EQ) става все по-важна в сравнение с технически и аналитични умения. На това мнение са 58% от участвалите в проучването. Значението на емоционалното разбиране и съпричастност са припознати от половината от мениджърите във фарма индустрията и сфератана здравеопазването.

    „Изследването на Adecco Grouр показва, че развитието на емоционалната интелигентност на служителите остава все така важно и в ерата на изкуствения интелект. За да запазят кадрите си и да ги адаптират към променената действителност, лидерите трябва да инвестират едновременно в обучения на хората си за работа с новите технологии, за да се възползват от бизнес ползите на внедряването на AI, но и в развитие на тяхната емоционална интелигентност.“, коментира Надежда Василева, изпълнителен директор на Adecco България.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    "Шел" ще проучва за нефт и газ в Черно море
    Държавата дава разрешение за търсене в акваторията на Черно море на нидерландската компания
    преди 2 часа
    Кофас: Икономическото възстановяване на Германия се забавя
    Големи компании трябва да намалят производствения си капацитет и да съкратят работни места
    преди 4 часа
    Пощенска банка и ЕБВР с ключово партньорство
    Банката ще предоставя гаранции за 135 млн. евро за проекти в сферата на зелените инвестиции в различни индустрии
    преди 8 часа
    OMV България откри първата си ребрандирана бензиностанция
    Това е най-голямата корпоративна промяна на OMV до този момент
    преди 9 часа
    Технополис откри нов хипермаркет в Ловеч
    С новия магазин веригата открива 50 работни места