Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в Региоком България от Гергана Славчев - Service Unit Leader
Гергана Славчев - Service Unit Leader в Региоком България. Снимка: Личен архив
В рубриката на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти от водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време е периодът по онбординг, какво да очакват новопостъпилите в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги.
Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в Региоком България от Гергана Славчев - Service Unit Leader в компанията.
Гергана Славчев е в Региoком от 2021 година, като немската фирма е нейният пръв работодател в България. Преди това тя е живяла 22 години в Германия. Днес Гергана заема длъжността Service Unit Leader – ръководител на отдела Quality и Training, чийто екип от коучове и треньори отговаря за качественото професионално развитие на всички агенти вътре в компанията.
Име: Региоком България
Сектор: BPO, Телекомуникации
Създадена: 1996 г.
В България е от: 2006 г.
Брой служители глобално: Над 6000
Брой служители в България: 1600
Офиси в България: София, Варна, Велико Търново, Бургас, Русе, Стара Загора, Добрич Основна дейност: Обслужване на немски клиенти в секторите „Телекомуникации“ и „Енергетика“
Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията? В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
Региоком предлага за всичките си нови служители, независимо на каква длъжност, така наречения Welcome Day, който протича по един и същи начин. Новопостъпилите биват запознати със структурата на фирмата – как функционират вътрешните процеси, с кого ще работиш оттук нататък, къде се намират различните отдели, къде можеш да хапнеш и да си починеш и т.н. Имаме и малки подаръчета за добре дошъл, които раздаваме, като всичко това се случва, разбира се, на място в офиса, тъй като онлайн няма как да се осъществи.
Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
Човек се чувства интегриран в един екип, когато му се отдели време и получи внимание и грижа. Аз съм на твърдото мнение, че това трябва да започне още от ден първи, особено в отдел като моя, в който няма Home office позиции. Ние работим всеки ден рамо до рамо и празнуваме всеки нов човек, който се присъедини към нас, тъй като той е специално подбран и неслучайно е попаднал тук.
Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители?
Новите колеги в моя екип – треньорите и коучовете, са малко по-особени хора, като с това имам предвид, че те от първия ден имат хем ръководна длъжност, хем се обучават, като тези обучения се напасват според самия служител, според неговите знания и качества и траят между 6 и 9 месеца.
Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
В процеса на онбординг главните участници са треньорите. Те са визитната картичка на нашата фирма и водят първия ден на всички нови служители в Региоком. Имало е дни, в които и аз съм водила този ден. Другите участници в онбординг процеса са, разбира се, рекрутинг, които преди първия работен ден са ме подпомогнали с подбора на правилните хора и провеждането на интервюта с кандидати, и не на последно място е отделът за персонално развитие, който е неизбежна част от моя процес на избор на новите кадри в екипа ми.
Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
Най-важният инструмент, който им предоставяме, е опитът, който вече имаме. Може би сега е и точното време да обясня каква е разликата между коуч и треньор в нашата фирма.
Треньорите са отговорни за началното обучение на агентите. Оттам нататък подпомагането и градивното развитие на агентите се поема от коучовете. Това означава, че двата екипа трябва да работят много добре заедно. Моята работа е не само да им предавам най-добрата практика, с която да постигат оптимални резултати, но и да проследявам как протича тяхното индивидуално развитие и обучение. Аз правя това, като събирам двата си екипа – коучове и треньори, абсолютно всяка седмица, и в рамките на час и половина дискутираме важни теми. Освен това в първите два месеца съпровождам и всеки новопостъпил в обучителния му процес и инвестирам от собственото си време да го подпомагам там, където среща трудност.
Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
Минимумът е 2 месеца – след този период и треньорите, и коучовете могат да изпълняват своята длъжност по договор. След това стартира, да го наречем „шлифоването“ на техния профил, което трае между 6 и 9 месеца. Тоест, за да излезеш завършен кадър, отнема близо година обучение и инвестиция в служителя, което поема Региоком.
Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
Най-голямото предизвикателство, с което се сблъскваме, е това, да не можем да предоставим нужното време за онбординг на новия служител, защото агентите за определен проект имат нужда от подпомагане веднага. В такива ситуации обаче се справяме като обединим сили всички заедно.
Как измервате степента на готовност за работа на новия служител и приобщаването му към екипа?
С разговори. Въпросите, които задавам, са: „Как си, докъде си и от какво имаш нужда?“ И ако човекът отсреща ми каже, че има нужда от повече време или помощ по определен казус, той получава точно това.
Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
С ясната представа какви са неговите задачи и къде се вижда след време.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на РЕГИОКОМ ЕВРОПЕЙСКО ДРУЖЕСТВО - КЛОН БЪЛГАРИЯ КЧТ в Jobs.bg
Вижте още от рубриката ПЪРВИТЕ ДНИ В...
Първите дни в SiteGround
Първите дни в TechPods
Първите дни в Schneider Electric
Първите дни в tbi bank
Първите дни в Anthill
Първите дни в Constructor
Първите дни в Amusnet
Първите дни в Ментормейт
Първите дни в CluneTech
Първите дни в ПОК Доверие
Първите дни в BILLA България
Първите дни в Proxiad SEE
Първите дни в Coherent Solutions Bulgaria
Първите дни в Milestone Systems
Първите дни в Progress
Първите дни в Delta Source
Първите дни във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт
Първите дни в StorPool
Първите дни в Еником М и Каре България
Първите дни в DataArt
Първите дни в Arco Real Estate
Първите дни в Blankfactor
Първите дни в А1 България
Първите дни в NOTO
Първите дни в Технополис и Практикер
Първите дни в KFC/Самекс
Първите дни в Kaufland България
Първите дни в Аурубис България