понеделник, 17 юни 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2787 прочитания

    Висшият мениджмънт в компаниите не е подгодтвен за изкуствения интелект

    Проучване на Adecco Group изследва промените в пазара на труда от гледна точка на топ мениджмънта в компаниите
    29 май 2024, 15:30 a+ a- a

    Снимка: Adecco България

    61% от лидерите на компании вярват, че изкуственият интелект (AI/ИИ) променя осезаемо тяхната индустрия, но само една от 10 компании е постигнала измерим напредък в дигиталната си трансформация. Висшият мениджмънт в компаниите не осъзнава спешността на действията, които трябва да предприеме, за да ускори внедряването на AI в организациите. Това показват данни от глобално проучване на Adecco Group, проведено в партньорство с Oxford Economics сред 2000 топ мениджъри. Целта му е да изследва промените в пазара на труда от гледна точка на топ мениджмънта в компаниите.

    Две трети (67%) от ръководителите са на мнение, че нововъзникващите технологии като AI и Generative AI (GenAI) ще повлияят значително на бизнеса им след 5 години. Само 33% от тях признават, че той вече оказва влияние върху процеси и хората към настоящия момент.

    Някои лидери са по-предпазливи по отношение на ползите от AI, като само 50% от финансовите директори и 51% от главните изпълнителни директори вярват, че той променя бизнеса им, в сравнение с 63% от главните оперативни директори.

    „Изследването на Adecco Grouр показва пропуски в уменията на топ мениджмънта в компаниите. Това ще повлияе на ефективността от внедряването на нововъзникващите технологии. Лидерите със стратегически роли трябва да бъдат убедени в бизнес ползите от AI, за да ускорят приемането. По-голямата част от глобалните лидери нямат доверие в уменията и знанията в областта на AI на своя лидерски екип, което означава, че е по-малко вероятно да разберат рисковете и възможностите, които идват с внедряването му, както и нуждата от създаването на стратегия за отговорното му прилагане.“, коментира Надежда Василева, изпълнителен директор на Adecco България.

    Лидерите, които в момента не разбират нововъзникващите технологии, е по-малко вероятно да предоставят насоки и обучение на своята работна сила. Според данните от проучването половината (43%) от топ мениджърите, които нямат доверие в знанията на своя екип, предлагат възможности за повишаване на уменията на своите служители. 

    Едновременно с това две трети (66%) от анкетираните ръководители планират да наемат нови таланти за позиции, изискващи AI умения, вместо да обучават съществуващите си екипи. Тази стратегията за „купуване срещу изграждане“ на таланти не е устойчива и може да доведе до повишаване на заплатите. 72% от бизнес лидерите казват, че заплащането за длъжности, свързани с AI, вероятно ще се увеличи през следващите 12 месеца.

    „Тъй като дигиталните и технологични умения оказват влияние върху почти всяка роля, компаниите трябва да обмислят дали набирането на нови таланти е най-ефективният метод. По-устойчиво е инвестирането в обучения, които да повишават уменията, както и в преквалификация. Така може да се подпомогне вътрешната мобилност и да се осигури устойчива заетост за настоящите служители.“, добавя Надежда Василева.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Политическата несигурност в ЕС се засилва със 100 независими евродепутати и силни крайнодесни влияния
    Индексът на Кофас за политическа нестабилност отбелязва влошаване с 1,5% през 2023 г.
    преди 5 часа
    БФБ с нова платформа за заеми
    Тя отваря врати към късите продажби на българския капиталов пазар
    преди 5 часа
    преди 6 часа
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Американската централна банка прогнозира едно намаляване през 2024 г.
    14 юни 2024, 14:39
    България постигна пълна дигитална трансформация в здравеопазването за 3 години
    За по-малко от 3 години общият брой на издадените електронни рецепти надхвърля 54 млн.