вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2907 прочитания

    HR Лидерите на България: Стефка Танчева, „Адрес недвижими имоти“

    Запознайте се с победителя в Категория „HR професионалист на годината“ в Годишните HR награди на БАУХ 2022
    19 май 2023, 10:43 a+ a- a

    Стефка Танчева - Ръководител направление „Развитие“ в „Адрес недвижими имоти“ АД. Снимка: Личен архив

    Кои са хората, които са в основата на успеха на компаниите в България? В рубриката "HR лидерите в България" разказваме за лидерите – за хората, които мотивират останалите, споделяйки своя опит и възгледи. Какво са учили, каква е била първата им работа и как са стигнали до настоящата си позиция, с какви предизвикателства са се сблъсквали, какви са отговорностите им днес, какво ги мотивира и биха ли променили нещо, ако можеха да върнат времето назад.

    Запознайте се със Стефка Танчева - Ръководител направление „Развитие“ в „Адрес недвижими имоти“ АД, и победител в категория „HR професионалист на годината“ в Годишните HR награди на БАУХ 2022. 

    Какво означава за Вас спечеленият приз от Годишните HR награди на БАУХ 2022?
    Признавам, обичам да съм в светлините на прожекторите, но за мен винаги е било важно това да бъде вследствие на реални постижения и реализирани резултати. А тази награда е именно признание за добре свършена работа, пиршество за приложената упоритост, креативност, дисциплина, отдаденост, разпръснато вдъхновение. 

    Спечеленият приз ще ми помогне още и в ролята ми на посланик на бранда, за който работя – „Адрес недвижими имоти“. Ще мога, подплатено с оценката на HR общността, да популяризирам позитивната среда за работа и възможностите за правене на бизнес. 

    За колегите ми от цялата страна също вярвам, че това отличие ще спомогне за повишено настроение и устрем в работата. Сега те могат да бъдат уверени и спокойни, че проектите, които реализираме и с които често ги вадя от зоната им на комфорт, са стойностни и смислени. Затова ще продължим да сме лидери на мнение в сектора на недвижими имоти, а защо не и в други икономически области.

    Стефка Танчева с наградата от БАУХ. Снимка: Личен архив

    Според Вас кое е конкурентното Ви предимство, което Ви изведе на върха сред най-добрите в HR общността?
    Да се научим да мислим различно и да процъфтяваме в несигурни времена в навечерието на 30-ата годишнина на компанията – това беше пътят на героите в Адрес недвижими имоти по време на пандемията, а след това – в условия на захлаждащ се пазар. Искрено вярвам, че именно очертаният от нас ясен път за развитие на таланта в тази среда под мотото „Повярвай, стани и бъди част от пътя на героя!“ бе основното ни конкурентно предимство в надпреварата с още шест сериозни кандидатури.

    През изминалата година предвиждахме, адаптирахме, припомняхме стари практики, за да се справим с предизвикателствата по привличане, задържане и развитие на таланти. Горда съм, че отчитаме повече наети брокери, повече успешни дебюти сред тях, повече възможности за вътрешно кариерно развитие, интензивно споделяне на опит. Регистрирахме още и по-висока ефективност, съпроводена от по-високи нива на ангажираност на талантите ни.

    Разкажете ни за Вашето образование и първата Ви работа.
    Винаги започвам да разказвам за себе си от тийнейджърските ми години в родния Пловдив. Убедена съм, че завършването на Френската езикова гимназия под тепетата формира у мен основните умения да не се отказвам, да мисля критично и смело да се отстоявам. Последва академичният период в живота ми в София и завършена магистърска степен по икономика на интелектуалната собственост в УНСС. Защитих и ниво Мастър 1 в Икономическия университет на Лил, Франция.

    Но не се спрях дотам. Родена съм на 24 май, а това явно ме е орисало науката и образованието да ме привличат през целия ми живот. Имам следдипломна квалификация за бизнес треньор, завършена aMBA програма към The business institute и магистърска степен по „Управление на ЧР и лидерско поведение“ към ВУЗФ. Вярвам, че предстоят още. 

    Първата ми работа беше в агенция за подбор на персонал в страната и чужбина.

    Кои са моментите във Вашата кариера, за които имате най-живи спомени и намирате за най-важни?
    Спомените ми от всички компании и екипи, в които съм работила, са свързани с различни успехи и покорени професионални върхове. Но за мен най-стойностни са всички моменти, в които шефове и колеги са ми отдавали пълно доверие и са отваряли хоризонти да се вихря и постигам високи резултати.

    Как започнахте в Адрес недвижими имоти?
    През лятото на 2021 година, след приключване на второто ми майчинство, се присъединих като директор „Човешки ресурси“ в новосформирания се център за споделени услуги на холдинга Realto Group BOpartners. От тази позиция трябваше да обединя HR функцията на всички агенции за недвижими имоти в групата. Преди да ме одобрят обаче, имах срещи с изпълнителните директори на всяка от тях. С Гергана Тенекеджиева – изпълнителен директор на „Адрес“, усетих тогава най-слаба химия, не беше „любов от пръв поглед“. Впоследствие обаче започнах да работя най-добре с нея и реализирахме първите си успешни проекти заедно. 

    В началото на 2022 г. приех нейното предложение да премина изцяло в управляваната от нея компания и да работим активно, фокусирано и целенасочено върху развитието на екипа, формиран от представители на всички четири поколения на пазара на труда.

    Какви са Вашите отговорности днес?
    В ролята си на Ръководител направление „Развитие“ следва да гарантирам, че ценностите, визията и стратегията на компанията се запазват чрез успешното управление на хората в „Адрес“ от цялата страна. Подпомагам все по-често и нашите франчайз партньори. 

    Това включва отговорности по набиране, развитие и задържане. От мен се очаква да опозная всички членове на екипа и да изградя силна връзка. Те трябва да успяват да видят колко е важен за нас всеки от тях. 

    Кои бяха най-големите предизвикателства до този момент във Вашата кариера и какво научихте от тях?
    Най-предизвикателно винаги е било да преобръщам нагласи. Това всеки път ме учи на доза търпение и овладяване на емоциите. А съм доста нетърпелива и емоционална натура.

    Сигурни сме, че Вашият екип е от съществено значение. Как го формирате? Какви хора се стремите да привличате в екипа си и какви качества цените в тях?
    Екип се гради най-лесно със силно ядро от ентусиасти в работата. Това ме е водило до момента. Стремя се да привличам хора, на които мога да се доверя още при първата ни среща, в които виждам страст за постижения и любопитство към новото и различното. Всичко останало се учи.

    С какво не бихте направили компромис?
    По природа съм отворена към всеки и подхождам с голямо доверие. Това обаче, което затваря вратите към мен, са предателството и лъжата. С тях не правя компромис. Честност, коректност и надеждност са водещи ценности за мен и признак за добър характер. 

    Кои са ключовите умения, които считате, че трябва да притежава един мениджър, за да управлява днес служителите в голяма компания?
    С навлизане на новото поколение Z сред работната сила смятам, че водещи умения за мениджърите ще стават „овластяването“, „гъвкавостта“ и „управлението на промяната“. Разбира се, винаги ще останат на мода и мотивиращата подкрепа, насърчаването на екипната работа и концептуалното мислене. Вярвам, че голямата компания се нуждае още от убедителна комуникация, управление на стреса и насърчаване на иновациите, за да продължи да се развива.

    За успешния лидер е важен балансът работа – почивка. Вие как релаксирате и какво Ви зарежда?
    Както се шегуват приятели с мен, ползвам често артистичните си умения, дори в работата си. Обичам да рисувам, пиша и творя, като вече го правя заедно с двете си деца.

    Кои са Вашите източници на вдъхновение?
    Всичко около мен може да ме вдъхнови – проблеми, хора, медии, конкуренция, чувства, природа, вярата във възможностите, резултатите и признанието. 

    За мен вдъхновението е като пеперуда. Колкото повече я преследвам, толкова повече ми се изплъзва. Затова се старая да не се фокусирам в него, когато ми липсва, и то често ме спохожда ненадейно и неочаквано.

    От позиция на днешния си опит, бихте ли променили нещо по пътя на Вашата кариера?
    Не бих променила нищо от опита си до момента. Горда съм с всичко постигнато.

    Как си представяте развитието на HR функцията през следващите години?
    HR функцията според мен ще се фокусира все повече върху решения за мобилна работна сила, гъвкави професионални ангажименти, динамика на талантите. Всичко това, разбира се, ще е обвързано с много технологични решения. Но едва ли хората, които се грижат за хора, биха могли да бъдат изцяло заменени от машини. Затова бъдещето на нашата професия в моите очи е светло и с широки хоризонти.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа и стаж на АДРЕС НЕДВИЖИМИ ИМОТИ АД в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА HR ЛИДЕРИТЕ НА БЪЛГАРИЯ:

    Веселина Стайкова, People Lead, Commercial Unit BG в Монделийз България
    Цветелина Данчева, Бизнес партньор ЧР, BILLA България
    Мартин Димитров, Партньор Човешки ресурси за Декатлон България
    Ангелина Иванова - Бизнес партньор ЧР, Coca-Cola HBC, BSO
    Анна Костова, Brandwatch
    Вяра Конакчиева, Skillo
    Eлена Стоянова, „Латекоер България“
    Лили Коевска, ITGix
    Добринка Йорданова, Access Finance
    Калин Стоянов, Бългериан пропертис
    Марияна Броняр, VSG Bulgaria
    Борислав Борисов – Head of HR в UltraPlay
    Таня Иванова - Lead Recruiter в Coretech Bulgaria
    Ралица Бояджиева-Цветанова, Мениджър Човешки ресурси в WINBET
    Цветослав Йотов, мениджър „Човешки ресурси“, „Арома“ АД
    Виолета Караначева- Цветанова, University Relations, Diversity and Learning Country Lead, IBM
    Севастияна Христова, HR Recruiter, „Вюрт България
    Ива Николова, „Анакатек“
    Атанаска Николова, „Бошнаков“
    Даниела Йорданова, VIVACOM
    Магдалена Петракиева, „Силвър Стар Моторс“
    Яна Папардова, Schwarz IT Bulgaria
    Надя Михова, EY Bulgaria
    Радослава Кроснева, ДСК

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 6 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 7 часа
    преди 8 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 10 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 10 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд