Запознайте се с една от финалистките в категория „HR професионалист на годината“ в Годишните HR награди на БАУХ 2022
Тея Стоянова - Специалист Обучение и развитие, Kей Би Си Глобал Сървисис Н.В. – Клон България. Снимка: KBC
Кои са хората, които са в основата на успеха на компаниите в България? В рубриката „HR лидерите в България“ разказваме за лидерите – за хората, които мотивират останалите, споделяйки своя опит и възгледи. Какво са учили, каква е била първата им работа и как са стигнали до настоящата си позиция, с какви предизвикателства са се сблъсквали, какви са отговорностите им днес, какво ги мотивира и биха ли променили нещо, ако можеха да върнат времето назад.
Запознайте се с Тея Стоянова - Специалист Обучение и развитие, Kей Би Си Глобал Сървисис Н.В. – Клон България, и финалист в категория „HR професионалист на годината“ в Годишните HR награди на БАУХ 2022.
Тея, какво означава за Вас достигането до финала в Годишните HR награди на БАУХ 2022?
Достигането до финала на годишните HR награди на БАУХ е признание за ежедневната ми упорита работа и усилията, които полагам в посока предоставяне на по-добри възможности за допълнително професионално развитие на нашите служители. Горда съм, че работата на екипа ни бива забелязана и оценена подобаващо.
Разкажете ни за Вашето образование и първата Ви работа.
Ако трябва да се върна назад във времето до най-първата ми работа - тя беше в една от последните летни ваканции в училище. Местният исторически музей организираше работни ученически групи, които работеха на разкопките на крепостта край града. Макар изложени директно на летните жеги, пазя много топли (буквално и преносно) спомени от това преживяване.
Образованието ми продължи в далеч друга посока. Завършила съм маркетинг, а преди четири години се насочих към сферата на обучението и развитието на персонала, която всъщност има много допирни точки с маркетинга.
Кои са моментите във Вашата кариера, за които имате най-живи спомени и намирате за най-важни?
Работата като специалист „Обучение и развитие“ е много динамична. Тя изисква постоянно адаптиране към променящите се нужди и изисквания на организацията и служителите. Всеки ден е различен и носи със себе си много предизвикателства. Благодарността на колегите, на които сме помогнали да надградят себе си, и удовлетвореността от новите знания, които са получили, са тези важни моменти, които показват, че всичко има смисъл и дават стимул и мотивация да продължаваме да се стремим да бъдем по-добри в професията си.
Как започнахте в Kей Би Си Глобал Сървисис Н.В. – Клон България?
Започнах работа в Кей Би Си Глобал Сървисис през 2020 година. По това време малко компании търсеха специалисти по обучение и развитие. Това беше период, в който бях изправена пред избора дали да продължа своя професионален път в същата сфера, или да поема в друга насока. Щастлива съм, че тази възможност се отвори пред мен и че получих шанса да продължа развитието си, допринасяйки за реализирането целите на компанията.
Какви са Вашите отговорности днес?
Текущите ми отговорности позволяват да окажа положително въздействие върху професионалния път на служителите чрез предоставяне на знанията, от които се нуждаят, за да бъдат те успешни в своите роли. Осигуряваме им възможности за развитие и самоусъвършенстване, придобиване на качества и умения, които освен полезни за постигане целите на компанията са умения, които остават у служителите за цял живот, и са предимство, което може да отвори много врати.
Кои бяха най-големите предизвикателства до този момент във Вашата кариера и какво научихте от тях?
Събитията отпреди три години преобърнаха целия свят и насочиха погледите ни към една друга страна на заобикалящата ни среда. За доста от нещата преди това може би не сме си давали сметка – какво имаме и какво нямаме. И във връзка с това като най-предизвикателно бих определила адаптирането към работата от вкъщи – затруднена комуникация с нови колеги, които никога не си виждал на живо, изграждане на връзка с тях с цел постигане добро ниво на сътрудничество и доверие.
За първи път лично се срещнах с останалата част от екипа ми две години и половина след като започнахме да работим заедно. Изграждането на доверие и силна връзка с хора, които си виждал само и единствено онлайн, е от изключително значение и голямо предизвикателство. Радвам се, че ние успяхме да го постигнем.
С какво не бихте направили компромис?
Уважение и отговорност са качества, които всеки професионалист трябва да притежава. Те създават позитивна работна среда, в която всички се чувстват оценени и мотивирани независимо от позицията им в организацията.
Кои са ключовите умения, които считате, че трябва да притежава един мениджър, за да управлява днес служителите в голяма компания?
Бих определила емоционалната интелигентност като едно от ключовите качества, които един мениджър трябва да притежава. Способността да разпознаваме и разбираме собствените си емоции, както и емоциите на хората около нас и най-вече правилното използване на тази информация е ключова черта за ефективно лидерство. Позволява на лидерите да разбират и да се свързват с другите, да управляват конфликти, да вземат по-добри решения и да вдъхновяват и мотивират членовете на своя екип.
За успешния лидер е важен балансът работа – почивка. Вие как релаксирате и какво Ви зарежда?
Стремя се да прекарвам голяма част от свободното си време сред природата. Обичам дългите разходки, походите в планината, както и да проучвам и посещавам различни кътчета от страната ни.
Да бъдеш сред природата, да бъдеш тук и сега, ангажиран в настоящия момент и със заобикалящата те среда – това определено помага за свързването с вътрешното ти “аз” и има положително влияние върху благосъстоянието на човек. От личен опит мога да споделя, че освен за подобряването на физическото здраве разходките подпомагат и креативния процес.
Кои са Вашите източници на вдъхновение?
Вдъхновение черпя освен от експерти в индустрията, други колеги в областта и от самите служители в нашата компания. Вслушвайки се в техните нужди и притеснения, придобивам по-добро разбиране за това как можем да подобрим работното място и да създадем положителна култура на учене и развитие.
От позицията на днешния си опит, бихте ли променили нещо по пътя на Вашата кариера?
Не бих променила нищо от професионалния си път досега. Благодарение на спадовете и успехите, израснах както лично, така и професионално. Гордея се с постигнатото и наученото по пътя си – всяко едно предизвикателство е дало своя отпечатък за изграждането на характера ми и личността ми.
Как си представяте развитието на HR функцията през следващите години?
Развитието на технологиите предполага по-голяма възможност за внедряването им в ежедневните задачи и автоматизирането на много процеси, така че те ще продължат да са неизменна част от HR процесите.
И друг по-голям и важен фокус е този върху менталното здраве. Подкрепата на служителите в справянето със стреса и постигането на баланс между работата и личния живот е от решаващо значение за подобряване на благосъстоянието им и трябва да бъде част от бъдещите HR процеси.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на KBC Global Services BG в Jobs.bg
ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА HR ЛИДЕРИТЕ НА БЪЛГАРИЯ:
Стефка Танчева - Ръководител направление „Развитие“, „Адрес недвижими имоти“
Веселина Стайкова, People Lead, Commercial Unit BG в Монделийз България
Цветелина Данчева, Бизнес партньор ЧР, BILLA България
Мартин Димитров, Партньор Човешки ресурси за Декатлон България
Ангелина Иванова - Бизнес партньор ЧР, Coca-Cola HBC, BSO
Анна Костова, Brandwatch
Вяра Конакчиева, Skillo
Eлена Стоянова, „Латекоер България“
Лили Коевска, ITGix
Добринка Йорданова, Access Finance
Калин Стоянов, Бългериан пропертис
Марияна Броняр, VSG Bulgaria
Таня Иванова - Lead Recruiter в Coretech Bulgaria
Цветослав Йотов, мениджър „Човешки ресурси“, „Арома“ АД
Виолета Караначева- Цветанова, University Relations, Diversity and Learning Country Lead, IBM
Севастияна Христова, HR Recruiter, „Вюрт България
Ива Николова, „Анакатек“
Атанаска Николова, „Бошнаков“
Даниела Йорданова, VIVACOM
Магдалена Петракиева, „Силвър Стар Моторс“
Яна Папардова, Schwarz IT Bulgaria
Надя Михова, EY Bulgaria
Радослава Кроснева, ДСК