четвъртък, 18 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2606 прочитания

    Какво е да работиш във финансовия екип Planning and Reporting в Cargill?

    Какви възможности за кариера предлага компанията, разказват Тони Йорданов, Теодор Дамянов, Зоя Господиновa, Константина Хаджииванова, Яна Фортие-Кантен и Мария Николова от финансовия екип Planning and Reporting в Cargill България
    03 април 2023, 15:47 a+ a- a

    Снимка (отляво надясно): Зоя Господинова, Теодор Дамянов, Яна Фортие-Кантен, Тони Йорданов, Константина Хаджииванова и Мария Николова

    Cargill предоставя хранителни, селскостопански, финансови и промишлени продукти и услуги на целия свят. В момента в офисите на Cargill в България работят над 1300 служители.

    Име: Cargill България
    Сфера на дейност: Храни и селско стопанство
    В България е от: 2006 година
    Брой служители глобално:150 000
    Брой служители в България: Над 1300
    Офиси в България: София, Варна
    Cargill предоставя хранителни, селскостопански, финансови и промишлени продукти и услуги на целия свят.

    Първото дружество на Cargill в България – Cargill Agricultural Supply Chain EMEA, е основано през 2006 г. с централен офис в София и е в основата на бизнеса на компанията. Занимава се предимно с търговия със зърнени и маслодайни култури. През 2013 компанията отвори втори офис в гр. Варна, където екипът, занимаващ се с океански транспорт (Ocean Transportation), осъществява глобалната търговия на Cargill посредством координация на морски плавателни съдове.

    През 2014 г. беше създаден Центърът за споделени бизнес услуги в София (Cargill Business Services Sofia – CBS Sofia). В него централизирано се обслужват бизнесите на Cargill в Европа, Средния изток и Африка, като им се предоставят услуги с добавена стойност в сферата на финансите, транспорта и логистиката, стратегическото снабдяване и доставки, както и управлението на човешки ресурси.

    Какво е да работиш във финансовия екип Planning and Reporting в Cargill България, пред Economy.bg разказват Тони Йорданов - Senior Financial and Reporting analyst, Теодор Дамянов - Senior Financial and Reporting analyst, Зоя Господинова - Senior Financial and Reporting analyst, Константина Хаджииванова - Junior Financial and Reporting analyst, Яна Фортие-Кантен - Team Manager, Planning & Reporting и Мария Николова - Team Manager – Planning & Reporting.  

    Снимка: Финансовият екип Planning and Reporting в Cargill

    С какво се занимава Вашият отдел – кои са основните продукти, услуги?
    Тео: Дейностите на нашия екип представляват палитра от разнообразни и интересни начинания. Отделът ни е част от глобален екип, разпределен в различни държави, като всекидневно поддържаме директна връзка както с международните ни колеги, така и помежду си.

    В естеството ни на работа е да предоставим анализи, които да помогнат за вземането на решения в бизнеса, а финансовите ни прогнози са ключов момент от оперативната част на компанията.

    Кои са основните пазари и клиенти?
    Тони: Да опишеш Cargill в няколко думи е нелесна задача. Повечето хора не знаят, че компанията присъства в над 70 страни по целия свят. Пазарите ни включват търговия и преработката на зърно, какао и шоколад, протеини, пилешко и телешко месо, фуражи и много други.
    Моята работа е свързана с тази част от Cargill, която произвежда хранителни съставки като нишесте, глюкозен сироп, растителни масла и мазнини, които се доставят на компании за потребителски стоки, магазини за хранителни стоки и др. Освен че анализирам производствените обеми и разходи, имам възможност да следя и финансовите пазари на пшеница, царевица и енергия, които правят работата динамична и вълнуваща. В света на обикновения човек Cargill е почти непознато име, но в света на бизнеса бързо разбираш, че това е една от най-важните компании, която се стреми да изхрани света, свързвайки земеделците с хранителната промишленост.

    Снимка: Финансовият екип Planning and Reporting в Cargill

    Колко и какви специалисти работят в отдела Ви?
    Яна: Екипа в момента се състои от 26 специалисти в сферата на репортинга и финансовите анализи. Служителите са разпределени по бизнеси и отговарят за отделна индустрия от портфолиото на Cargill. Според настоящата структура в екипа има позиции на финансов и репортинг анализатор, старши финансов и репортинг анализатор и двама мениджъри. Понастоящем екипите са разделени при двама отделни мениджъри спрямо бизнеса, за който хората от екипа отговарят. Екипът е съставен от професионалисти в сферата на финансите със солиден опит в международни компании, както и образование в сферата на финансите, завършено както в български, така и в чуждестранни университети. Не на последно място, екипът е съставен от позитивни хора с желание да развиват своите знания и умения и да градят кариера в голяма международна компания.

    По какви проекти работят те?
    Тео: В нашия отдел освен възможност за работа върху регулярни процеси има и една естествена насока за работа по разнообразни проекти. От внедряване на системи за планиране на ресурсите на предприятието (ERP), до изграждане на процеси, бюджетиране, планиране, като това прави обхвата от финансови дейности необятен. Само след една година в Cargill имах възможността активно да работя по проект, свързан с интеграцията на новопридобит и перспективен бизнес в структурата на компанията. За мен да бъда част от развитието на този бизнес, е изключително предизвикателство, но и много вълнуващо начинание.

    Снимка: Финансовият екип Planning and Reporting в Cargill

    Какви хора най-често търсите – с какъв опит, познания, умения, технологии?
    Яна: За екипа се търсят хора със солиден опит в международни компании в сферата на финансите и анализа на представянето на бизнеса. Търсим хора, които са със стабилни познания и разбиране, но и са гъвкави и могат да работят с колеги от различни отдели, да боравят с голям обем от данни и имат интерес да развиват техническите си умения. Познанията в сферата на финансовите анализи и счетоводството трябва да са задълбочени, за да може да се анализират правилно тенденциите в представянето на бизнеса и да се поднесат на широка публика. Кандидатите за екипа трябва да бъдат гъвкави спрямо сроковете и изискванията на техните бизнес партньори, както и да могат да работят самостоятелно и да поемат инициатива. С предимство са кандидати с добри презентационни умения и опит в представянето и обясняването на финансови резултати. Екипът е съставен от млади професионалисти с опит от международни фирми и университети и кандидати с подобен опит могат да се приспособят изключително лесно и бързо.

    Отворени ли сте за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
    Ина: Да, несъмнено вратите на Cargill са отворени за хора с малък опит и старт на кариерата. Самата аз бих могла да бъда пример за дадена възможност на човек без предишен опит, тъй като Cargill за мен е първа работа.
    Първият ми работен ден съвпадна с обявяването на Covid пандемията в страната. Въпреки цялата екстремна ситуация в рамките на 2 – 3 дни компанията успя да организира дистанционно всичко, свързано с въвеждането в работния процес и съответните обучения. Като човек без предишен опит бих казала, че компанията, както и моите колеги, ми дадоха възможност да започна професионалното си развитие с пълна сила още от самото начало. Като пример за това е предложението, което получих само няколко месеца след постъпването ми на работа за участие в програма за летящ старт на хора без опит или с малък такъв. Програмата Financial management trainee е с продължителност от 2 години, през които имах възможността да премина през различните екипи в отдел Финанси и да се запозная с голяма част от бизнесите на Cargill. Още повече, че прекарах 6 месеца в Испания, като част от местния финансов екип. По този начин получих възможността да бъда близо до бизнеса и да работя с изключителни професионалисти – хора с много опит в областта и също така с търговския екип, което ми помогна да натрупам много знания за кратък период от време.
    Извън тази програма Cargill предлага много на брой стажантски позиции в различните си отдели. В повечето случаи, стажантите продължават да работят за компанията и след завършване на програмата.

    Снимка: Финансовият екип Planning and Reporting в Cargill

    Кои са основните технологии, които се използват при Вас?
    Зоя: В каталога на Cargill са включени хиляди разрешени за използване софтуери. Това е така поради спецификите на различните бизнеси и регионите, на които те оперират. В нашия екип се използват различни софтуери в зависимост от ролята и бизнеса, за който работи всеки един от нас.
    Изградените вътрешни обучения както и системата от материали за самообучение позволяват да надграждаме своите технически умения. В зависимост от нашите интереси и нуждите на ролята си всеки от нас има възможност да развива себе си.

    Как се въвеждат новите служители в екипите Ви?
    Тео: Първите работни дни в Cargill за мен бяха особено приятни. До този момент не живеех в България, а периодът на постъпването ми в компанията съвпадна с ковид пандемията. Обстановката в страната, а и по света, не попречи на внедряването ми в екипа, тъй като компанията бе изградила ползотворен дистанционен процес.
    В първия си ден се запознах с мениджмънт екипа, а малко по-късно имах възможност за среща с всички останали колеги. В тези първи часове представих себе си и успях да разменя контакти с хората, с които след това заработихме ежедневно. Беше ми определен човек от екипа, към когото можех да се обърна, ако имам нужда от помощ или допълнителни въпроси. Цялостното обучение бих оценил като структурирано, с ясен план и конкретни цели, а всичко това бе особено полезно за приспособяването към новата работна среда.

    Снимка: Финансовият екип Planning and Reporting в Cargill

    Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлагате?
    Мария: Cargill е глобална компания, която предоставя много възможности за развитие на млади, любознателни, проактивни и амбициозни хора. В последните 2 – 3 години Мениджмънт репортинг и планинг екипът в София се позиционира отлично сред Финансовите мениджмънт и бизнес структури на Европейския регион, което доведе след себе си една естествена еволюция на структурата и възможности за повече Синиър роли. Глобалната пандемия и дигитализацията, която изцяло промени начина на работа, възможността за партньорство с различни екипи във Финанси, Производство, Търговия, Дистрибуция, дават възможност за развитие в различни направления без необходимост от релокация.
    За мен лично най-доброто обучение за всеки млад професионалист е достъпът до информация, успешни практики и модела на мениджмънт и вземане на решения в компания, която е сред пазарните лидери във всички индустрии, в които оперира.

    Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
    Мария: Всеки тълкува по различен начин понятието придобивки. Естествено, могат да бъдат изброени хибриден модел на работа, допълнително здравно осигуряване, ваучери за храна, различни отстъпки за определен тип обекти, мултиспорт карти, зали с джаги, playstation и т.н.
    Значението, което влагам, е възможността да учиш, да предизвикваш себе си, да се развиваш, да работиш с изключителни личности и професионалисти от цял свят и да бъдеш част от компания с мисия да изхранва света по безопасен, отговорен и устойчив начин и ценности, които са заложени в ДНК-то на нейната култура от самото ѝ създаване.

    Снимка: Финансовият екип Planning and Reporting в Cargill

    Какво не знаят хората за Вашия отдел и компанията, а е важно да знаят според Вас?
    Тони: За мен лично най-удовлетворяващият аспект да работя за Cargill е възможността да се развиваш. От една страна, не съм срещал компания, която да може да предложи такова разнообразие от позиции. В момента, в който решиш, че имаш нужда от промяна, можеш с лекота да потърсиш възможности в друг бизнес на Cargill, в друг финансов сектор или в напълно нов проект. Но „възможността да се развиваш“ за мен означава и нещо друго – личностното развитие. Компанията предоставя възможности за развитие на лидерски и комуникационни умения, технически умения, storytelling, презентационни умения.

    Зоя: Интересното за нашия екип е, че имаме възможност да работим с колеги от множество екипи като Finance, FP&A, Commercial, Merchandising, BOSC (Business operations and supply chain), CI or Analytics engineers и други. Тази колаборация с тях ни дава широк поглед върху бизнеса, за който работим. Репортите и анализите, които нашият екип предоставя на висшия мениджмънт, служат за вземане на стратегически решения. Ролите в нашия екип са различни, което позволява на мениджърите да утилизират пълноценно всеки един от нас в зависимост от силните ни страни.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на КАРГИЛ БЪЛГАРИЯ ЕООД в JOBS.bg

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА КАКВО Е ДА РАБОТИШ В:

     

    Какво е да работиш в Language Bear?
    Какво е да работиш в DSS?
    Какво е да работиш в отдел Procurement, Cargill?
    Какво е да работиш в NoveoCare?
    Какво е да работиш в Entain?
    Какво е да работиш в Next IT Services?
    Какво е да работиш в Wizz Air?
    Какво е да работиш в ZaUtre?

    Какво е да работиш в Тавекс?
    Какво е да работиш в Станга1?
    Какво е да работиш в Motion Software?
    Какво е да работиш в Credissimo?
    Какво е да работиш в Блубито?
    Какво е да работиш в dm България?
    Какво е да работиш в Effortel?

    Какво е да работиш в myPOS?
    Какво е да работиш в Lab08?
    Какво е да работиш в Grafixoft?
    Какво е да работиш в Appolica?
    Какво е да работиш в Resolute Software?
    Какво е да работиш в M2M Services?
    Какво е да работиш в i:Fao an Amadeus company?
    Какво е да работиш в Cognyte Bulgaria?
    Какво е да работиш в Hewlett Packard Enterprise?
    Какво е да работиш в Melon?
    Какво е да работиш в Gameloft Sofia?
    Какво е да работиш в Hypoport Sofia?
    Какво е да работиш в Delta Source? 
    Какво е да работиш в AtScale Bulgaria?
    Какво е да работиш в Лидл България?
    Какво е да работиш в МенторМейт?
    Какво е да работиш в Proxiad?
    Какво е да работиш в Endava?
    Какво е да работиш в Адастра България?
    Какво е да работиш в Coherent Solutions Bulgaria?
    Какво е да работиш във Fadata?
    Какво е да работиш в Walltopia?
    Какво е да работиш във Fourth България?
    Какво е да работиш в TELUS International Europe?
    Какво е да работиш в DataArt?
    Какво е да работиш в Schwarz IT България?
    Какво е да работиш в Anakatech?
    Какво е да работиш в A1 България?
    Какво е да работиш в Cargotec?
    Какво е да работиш в Kaufland България?
    Какво е да работиш в Кока-Кола ХБК България?
    Какво е да работиш в Paysafe?
    Какво е да работиш в Карлсберг България?
    Какво е да работиш в Melexis България?
    Какво е да работиш в CloudCart?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    Петя Димитрова, АББ: Няма основания да се очаква, че лихвите ще се повишат с въвеждането на еврото
    Между 300 и 400 млн. лв. се очаква да изразходват банките у нас за въвеждането на еврото
    преди 16 часа
    В София ще се проведат първите в България конференция и хакатон, посветени на Ethereum
    ETHSofia ще се състои между 17 и 19 октомври в Иновационен форум „Джон Атанасов“
    преди 16 часа
    ОББ: Очакваме по-висок икономически растеж през тази година в сравнение с 2023
    Пазарът на труда се характеризира с ограничено предлагане на квалифициран персонал и относително високо търсене, което се отразява във висок ръст на средната работна заплата
    преди 17 часа
    Tesla ще съкрати над 10% от работната си сила
    Двама висши мениджъри също се оттеглят
    преди 19 часа
    Sameday планира 200% увеличение на точките за доставка извън дома в България
    Експанзията до 1500 точки до края на 2024 г. е част от регионален инвестиционен план в размер на €30 млн.