четвъртък, 11 август 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1603 прочитания

    Пост-COVID офисът: Как работят хората в Hewlett Packard Enterprise?

    На този етап наблюдаваме балансиран модел на работа – служителите ни работят и от офиса, и от вкъщи, казва Тодор Жеков, Старши Директор, Глобални Операции Доставки в HPE
    01 август 2022, 17:49 a+ a- a

    Тодор Жеков - Старши директор, Глобални Операции Доставки в Hewlett Packard Enterprise. Снимка: HPE

    Какви политики за работа прилагат в момента компаниите в България и какво се промени след края на извънредната епидемична обстановка? В новата рубриката „Пост-COVID офисът“ HR лидери и мениджъри във водещи компании от различни сектори в България разказват как е организирана работата в офисите и как се чувстват служителите в новата обстановка.

    Как работят хората в Hewlett Packard Enterprise в момента, пред Economy.bg разказва Тодор Жеков, Старши Директор, Глобални Операции Доставки.

    Г-н Жеков, как е организирана работата в офисите Ви в момента?
    Edge-to-Office политиката на Hewlett Packard Enterprise предоставя на служителите свободата да работят от офис или от вкъщи. Даваме гъвкавост по отношение на локацията и същевременно насърчаваме служителите да посещават работното място и да изпозлват това време за създаване на контакти. Днес офисната среда е коренно различна. В нашата компания това е място за срещи, колаборации, разговори между колегите или с други думи – това, което най-много липсваше през последните 2 години на виртуална реалност. 

    Кои от мерките, които прилагахте по време на ковид, останаха трайна част от политиката за работа на компанията?
    Голямата част от наложените по време на COVID политики, целящи опазване здравето на служителите и техните семейства, както и различен вид професионална и психологическа подкрепа продължават да се прилагат ефективно и към днешна дата. Пример за такива са:

    -препоръчителни противоепидемични мерки за дистанция и лична хигиена при работа в офис;

    -обучения, препоръки, оборудване и финансова подкрепа за създаване на ергономична обстановка в домашни условия;

    -онлайн сесии, подпомагащи физическото и психическото здраве на нашите служители;

    -професионална психологическа подкрепа за служители и техните семейства.

    Кои ковид политики отпаднаха, защото считате, че не са подходящи в новата среда?
    Всички вътрешнокорпоративни политики са съобразени с поставените от държавата мерки. Съответно, някои от познатите на всички ни противоепидемични правила, като например носенето на маски, работата от вкъщи и други, придобиха от задължителен към препоръчителен характер. Както вече споменах, поощряваме работата от офис, когато посещенията са координирани – разумен брой служители в едно помещение, дистанция и т.н. Ние приканваме нашите служители да бъдат в добро здраве, когато се срещат в офиса, и се доверяваме, че наред с всички въведени мерки, те са взаимно отговорни един към друг.  

    Как се чувстват служителите в новата обстановка и как предпочитат да работят? Каква обратна връзка получавате?
    Първата дума, която изниква в съзнанието ми, е развълнувани! Личният контакт беше дългоочакван от много от нас и с широки усмивки отново пристъпихме прага на вече напълно реновирания офис. На този етап наблюдаваме балансиран модел на работа – служителите ни работят и от офиса, и от вкъщи. Разбира се, зададохме си същите въпроси малко след откриването и проведохме анкета сред екипите. Колегите споделиха обратна връзка, че гъвкавостта, която им предлага нашата Edge-to-office политика, е най-доброто от двата свята и им дава възможност за по-оптимално управление на времето. Балансът и доверието са в основата на всичко. 

    Снимка: HPE

    Наложи ли се да редуцирате, или да увеличите офис площите си, да промените нещо в дизайна и обзавеждането?
    Не бих казал, че се е наложило да намалим площите си, а по-скоро, че използвахме ситуацията като възможност да ревизираме офис пространството. Адаптирахме нуждите си според корпоративната политика за гъвкавост при избора на локация за работа. Вече загатнах, че офисът ни беше изцяло обновен и се превърне в много по-модерно и удобно пространство, отговарящо на визията на новия хибриден модел на работа. Място, което предлага повече условия за срещи и взаимодействия. Основната идея е, когато колегите посещават офиса, да не работят само от бюрото си, а да участват в срещи с екипите си, да дискутират, да  иновират, да работят заедно по текущи задачи и проекти. 

    Как виждате функцията на офиса във Вашата компания в бъдеще?
    Вярвам, че балансът ще се запази и офисът ще продължи да бъде място за срещи лице в лице, посещаване на различни събития, възможност за жива комуникация. Всички изброени ползи го превръщат в ключов фактор за успех и определят неговата функция като критична за ангажираността на нашите служители. 

    Промени ли се пакетът Ви от придобивки? 
    Стремим се да сверяваме часовника си регулярно и съответно както преди, така и по време и след пика на пандемията и целим да отговорим на нуждите и исканията на нашите служители. Към основния пакет придобивки добавяме ползи, които да подпомогнат колегите в тези предизвикателни за всички времена. Пример за такива през изминалата година са средства за създаване на ергономична среда в домашни условия и допълнителен отпуск. 

    Пред какви предизвикателства сте изправени в момента?
    Постигането на оптимален баланс на индивидуално и екипно ниво при съчетаването на работа от вкъщи и от офиса. Точно както в началото на пандемията беше предизвикателство да се пренастроим и да си останем вкъщи. Вярвам, че е нормално промените понякога да изглеждат по-трудни, отколкото всъщност са, и се радвам, че сами се убеждаваме в това, след като се адаптираме към тях и погледнем назад. 

    Снимка: HPE

    Предвиждате ли някакви нови програми/политики/инициативи след края на пандемията?
    Както по време на пандемията, така и в момента не спираме да работим по всички тези теми. Непрекъснато обогатяваме списъка с възможности за професионално и личностно развитие  въпреки всички предизвикателства.

    Скорошен пример за такава програма е стартът на втората вълна на менторската програма Incredible US, в партньорство със Съвета на жените в бизнеса в България. Над 25 дами от различни компании се включиха в събитие на територията на офиса на HPE. Това беше и едно от първите такива след пандемията в реална среда, а не виртуална. Скоро ще обявим и началото на менторска програма, насочена към млади специалисти, следващи или завършили висши учебни заведения.

    Друга интересна инициатива, която започна преди 7 – 8 месеца на глобално ниво, е така нареченото Mystery coffee. На случаен принцип се срещат двама служители от различни вътрешни организации, които отделят време да се запознаят един с друг и да обменят професионален и личен опит. Ние в HPE вярваме, че създаването на контакти както вътре в компанията, така и извън нея е изключително ценно и има само позитиви за всички страни. Точно тази мисъл стои и в основата на тази програма. 

    Онлайн и присъствени благотворителни иницитиави, парти по случай успешния край на годината, различни конференции, програми за обучение – без значение от обстоятестлвата, ние в HPE знаем, че човешкият капитал е най-важен и правим всичко възможно нашите служители да имат пред себе си възможности за личностно и професионално развитие.

    Вижте по какви проекти работи Hewlett Packard Enterprise в България 

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Hewlett-Packard Global Delivery Bulgaria Center EOOD в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ПОСТ-COVID ОФИСЪТ: 

    Как работят хората в Tavex?
    Как работят хората във VMware?
    Как работят хората в MentorMate?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Инфлацията в САЩ се забави през юли
    Тя е 8,5% на годишна база, което е 0,6% по-малко спрямо предходния месец
    преди 14 часа
    A1 България приключи придобиването на ИТ компанията СТЕМО
    Двете компании ще продължат да работят самостоятелно, но с обща цел – дигитализацията на бизнеса
    преди 14 часа
    Малките и средни компании ще могат да се възползват от 735 млн. лв. безвъзмездни средства
    Средствата ще бъдат достъпни до края на годината, според министър Пулев до МПС ще стигат по 5 млн. лв. дневно
    преди 15 часа
    Проучване: България остава атрактивна за дискаунт веригите
    Търговски марки пренасочват експанзията си към Централна и Източна Европа заради войната в Украйна, което допринася за засиленото търсене на площи, отчитат от Cushman & Wakefield Forton
    преди 16 часа
    Боровец и Созопол са най-скъпите курорти за покупка на жилище у нас
    Жилищата в морските и планинските курорти отварят нова глава в развитието на този дълго подценяван сегмент от пазара, а обемите от сделки там бележат значителни ръстове, отчитат от Bulgarian Properties