четвъртък, 11 август 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1833 прочитания

    Саша Давидова е новият Talent Acquisition Specialist на Appolica

    Саша е специалист с над 10 години опит в областта на комуникациите и подбора на персонал
    01 август 2022, 14:08 a+ a- a

    Саша Давидова Talent Acquisition Specialist на Appolica

    Саша Давидова е новият Talent Acquisition Specialist в Appolica – българска софтуерна компания, специализирана в разработването на мобилни и уеб приложения, с фокус върху стартъп клиенти от цял свят. 

    Саша притежава над 13 години опит в сферата на маркетинг мениджмънта, като е работила с бизнеси от различни сектори. Тази година обаче решава да смени фокуса и се насочва към подбора на персонал за ИТ сферата. Избира именно технологичния сектор, защото той е сред най-активно развиващите се.

    Уменията за комуникация с различни стейкхолдери, които е развила благодарение на своя мултидисциплинарен опит, се вписват чудесно в общността на Appolica. Саша има четири висши образования, като последното ѝ дава титлата „доктор“ по маркетинг в УНСС. Въпреки солидния си академичен опит, тя твърди, че най-успешно се развива в работна среда и е щастлива, че работи именно в Appolica – компания, с която споделят идентични ценности.

    Според Саша днешният пазар за набиране на персонал в ИТ е по-различен от всичко, което сме виждали досега. Тя забелязва, че с недостига на кадри на ИТ пазара и нарастването на свободните работни места за технически специалисти конкуренцията за кандидати е ожесточена. 

    „Компаниите полагат все повече усилия, за да привлекат най-опитните специалисти на пазара. Най-добрите кадри обаче често не търсят работа. Един ИТ специалист ежедневно получава поне няколко предложения за нови кариерни възможности. Основният проблем в сектора е, че няма достатъчно кандидати, които да заемат ролите, които компаниите търсят“, наблюдава Давидова. 

    Тя прави сравнението, че ИТ специалистите разглеждат работодателите по същия начин, по който потребителите търсят продукти – придирчиво. Давидова смята, че на пазар, управляван от кандидати, експертите по набиране на персонал трябва да работят по-усилено, за да популяризират своите отворени позиции, като допълва, че в ИТ сектора не е достатъчно да се намери човек, който отговаря на критериите на компанията, а е необходимо да бъде убеден и в стойността на предложението. Ето защо според нея трябва да „продаваме“ позицията на кандидатите повече от всякога. 

    Това е и причината Давидова да смята, че изграждането на работодателската марка на Appolica с цел привличане, ангажиране, наемане и задържане на таланти  е ключово за постигането на успех при привличането на таланти. Тя добавя, че когато позициите са сходни по отношение на заплата, възможности за развитие и самата роля, именно работодателската марка разграничава един работодател от друг. Това, което кандидатът научава за визията, мисията и културата на компанията, влияе на решението му да избере именно нея измежду множество възможности. Саша стига до извода, че маркетингът за набиране на персонал не дава просто „повече кандидати“ – той осигурява най-добрите, като формира гръбнака на стратегията за качествен подбор.

    Нейното предизвикателство като Talent Acquisition Specialist е да изгради recruitment marketing стратегията на Appolica. Тя смята, че това е иновативно израстване за работодателската марка на компанията. 

    Appolica е създадена през 2015 г., като от тогава до сега е работила с клиенти от над 30 държави, включително с бързоразвиващи се стартъпи като финтех компанията Tide, британската платформа за продажба и наеми на жилища OnTheMarket, дигиталната услуга за резервации на билети за влакове във Великобритания Seatfrog и утвърдени брандове като телеком гиганта AT&T и финансовите групи KBC и Postbank.

    Вижте по какви проекти работи Appolica

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Appolica Ltd. в JOBS.bg

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Инфлацията в САЩ се забави през юли
    Тя е 8,5% на годишна база, което е 0,6% по-малко спрямо предходния месец
    преди 13 часа
    A1 България приключи придобиването на ИТ компанията СТЕМО
    Двете компании ще продължат да работят самостоятелно, но с обща цел – дигитализацията на бизнеса
    преди 14 часа
    Малките и средни компании ще могат да се възползват от 735 млн. лв. безвъзмездни средства
    Средствата ще бъдат достъпни до края на годината, според министър Пулев до МПС ще стигат по 5 млн. лв. дневно
    преди 14 часа
    Проучване: България остава атрактивна за дискаунт веригите
    Търговски марки пренасочват експанзията си към Централна и Източна Европа заради войната в Украйна, което допринася за засиленото търсене на площи, отчитат от Cushman & Wakefield Forton
    преди 15 часа
    Боровец и Созопол са най-скъпите курорти за покупка на жилище у нас
    Жилищата в морските и планинските курорти отварят нова глава в развитието на този дълго подценяван сегмент от пазара, а обемите от сделки там бележат значителни ръстове, отчитат от Bulgarian Properties